„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji

3 oceny

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,37  36,90

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

31,3736,90

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Część monograficzna tomu 1/2017 „Chowanny” pod redakcją Krzysztofa Maliszewskiego zatytułowana Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji to projekt pomyślany jako namysł nad optyką humanistyczną w pedagogice i jako próba wygenerowania w przestrzeni publicznej ważkich głosów o wywrotowym charakterze humanistyki w sytuacji, gdy ona sama zdaje się współcześnie nader wywrotna. Sugerowany w tytule subwersywny potencjał humanistyki poujmowany jest dwojako.
Po pierwsze, chodzi o niebezpieczeństwo stwarzane przez nauki humanistyczne i edukację humanistyczną dla – używając terminu Charlesa Taylora – imaginariów społecznych; rewitalizacja humanistyki grozi wywróceniem samooczywistości wielu praktyk współczesnych. Warto więc przemyśleć rebelię wpisaną w humanistykę, rozważać tezę Hansa-Georga Gadamera, że o naukowości humanistyki decyduje bardziej tradycja kształcenia niż nowoczesna metodyczność, ponownie (a dla wielu po raz pierwszy) zastanawiać się nad przełomem antypozytywistycznym oraz kontekstem relacji między naukami humanistycznymi i naukami społecznymi; wreszcie istotnie pomyśleć hermeneutykę, nie tyle jako jednego z narzędzi, jakie mamy do wyboru, ale jako źródła humanistyki (w tym pedagogiki).
Po drugie chodzi o niebezpieczeństwo, jakie humanistyka stanowi dla egzystencji, mogąc ją nagle (lub z wolna) wywrócić, podcinając dotychczasową pozycję jednostki, niekiedy jedną myślą, słowem, dźwiękiem, obrazem, dotknięciem… Tu ważnym staje się badanie biograficznej perspektywy uchwytywania komplikacji życia, rolą literatury i sztuki w poszerzaniu egzystencji czy dostrzeganie psychoanalitycznego potencjału humanistyki.
Część tekstów rozporoszonych tomu 1/2017 tematycznie odnosi się m.in. do statusu nauk społecznych, kontekstów pedagogiki zdrowia, zagadnienia wypalenia zawodowego, poziomu stresu wśród nauczycieli, kompetencji społecznych.


Liczba stron374
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 01 Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji. Wprowadzenie »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 02 Jak uprawiać humanistykę? W stronę polityki wrażliwości »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 03 Po co humanistyka? Edukacja w czasach kryzysu »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 04 Polityczność, tożsamość i humanistyczna produkcja znaczeń »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 05 Kształcenie i doświadczenie obcości. Inspiracje hermeneutyczne »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 06 Humanistyka zaangażowana, humanistyka wyalienowana – potencjał polityczny uniwersytetu, humanistyki, nauk społecznych »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 07 Przestrzeń bricolage'u interpretacyjnego w koincydencji sztuki i pedagogiki »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 08 Zamysł humanistyczny – zmysł pedagogiczny. Potencjał twórczy naśladowania wzorów a zmysłowość pedagogiki humanistycznej »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 09 Miękkość i zdziczenie – zwrot emocjonalny w nauce i kulturze »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 10 Miłość w obliczu trudności – andragogiczno‑edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 11 Wywrotka humanistyki – narracja o (nie)bezpieczeństwie humanistyki i jej nieodzowności w pedagogice »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 12 Humanistyka rdzeń pedagogiki... »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 13 Żywiołowość niepokojącej nowoczesności a dylematy reprezentantów nauk społecznych »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 14 Prawo do nauki osób z autyzmem w polskim szkolnictwie wyższym – założenia i doświadczenia praktyczne na przykładzie projektu NO‑AUTism »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 15 Opinie absolwentów na temat programu studiów w zakresie pedagogiki zdrowia...  »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 16 Problematyka wypalenia zawodowego osób aktywnych zawodowo... »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 17 Poziom stresu zawodowego wśród nauczycieli »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 18 Rozwijanie kompetencji społecznych. Pomiędzy efektywnością a moralnością »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 19 Bunt wobec braku i nadzieja na rewolucję. Idea rezydualności w projektowaniu nowej jakości rozwojowej specjalizacji w pedagogice istotnej egzystencjalnie... »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 20 rec. Łukasz Michalski »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 21 Sprawozdanie z konferencji, Joanna Michalak-Dawidziuk »

„Chowanna” 2017. T. 1 (48): Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji - 22 Sprawozdanie z konferencji, Izabella Kust »


EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od Redakcji /    9
  Niebezpieczna humanistyka – wywrotny wymiar pedagogiki i edukacji. Wprowadzenie (Krzysztof Maliszewski) /    15
  Lech Witkowski: Jak uprawiać humanistykę? W stronę polityki wrażliwości /    23
  Leszek Koczanowicz: Po co humanistyka? Edukacja w czasach kryzysu /    43
  Tomasz Szkudlarek: Polityczność, tożsamość i humanistyczna produkcja znaczeń /    57
  Rafał Godoń: Kształcenie i doświadczenie obcości. Inspiracje hermeneutyczne /    71
  Ewa Bielska: Humanistyka zaangażowana, humanistyka wyalienowana – potencjał polityczny uniwersytetu, humanistyki, nauk społecznych /    83
  Katarzyna Krasoń: Przestrzeń bricolage’u interpretacyjnego w koincydencji sztuki i pedagogiki /    95
  Małgorzata Przanowska: Zamysł humanistyczny – zmysł pedagogiczny. Potencjał twórczy naśladowania wzorów a zmysłowość pedagogiki humanistycznej /    109
  Irena Przybylska: Miękkość i zdziczenie – zwrot emocjonalny w nauce i kulturze /    125
  Monika Sulik: Miłość w obliczu trudności – andragogiczno‑edukacyjne implikacje w biograficznych relacjach partnerskich /    143
  Agnieszka Majewska‑Kafarowska: Wywrotka humanistyki – narracja o (nie)bezpieczeństwie humanistyki i jej nieodzowności w pedagogice (próba odniesienia do wizji humanistyki w ujęciu Michała Pawła Markowskiego) /    159
  Krzysztof Maliszewski: Humanistyczny rdzeń pedagogiki. Czytając Politykę wrażliwości Michała Pawła Markowskiego /    177
  Andrzej Radziewicz‑Winnicki: Żywiołowość niepokojącej nowoczesności a dylematy reprezentantów nauk społecznych /    199
  przykładzie projektu NO‑AUTism /    219
  Katarzyna Kowalczewska‑Grabowska, Katarzyna Borzucka‑Sitkiewicz: Opinie absolwentów na temat programu studiów w zakresie pedagogiki zdrowia w kontekście ich doświadczeń zawodowych /    245
  Renata Czernecki: Problematyka wypalenia zawodowego osób aktywnych zawodowo w kontekście nabywania przez młodzież kompetencji psychospołecznych /    259
  Ewa Humeniuk, Olga Dąbska, Katarzyna Pawlikowska‑Łagód, Beata Bytof: Poziom stresu zawodowego wśród nauczycieli /    279
  Agnieszka Rumianowska: Rozwijanie kompetencji społecznych. Pomiędzy efektywnością a moralnością /    305
  Joanna Szefer: Bunt wobec braku i nadzieja na rewolucję. Idea rezydualności w projektowaniu nowej jakości rozwojowej specjalizacji w pedagogice istotnej egzystencjalnie (wokół książki Julity Orzelskiej W stronę pedagogiki istotnej egzystencjalnie) /    325
  Uczniowie Tulpa, czyli na marginesach Niebezpiecznej humanistyki (Łukasz Michalski) /    349
  Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Transgresja jako zjawisko w kulturze – szansa czy zagrożenie? (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, 18 listopada 2016 roku) (Joanna Michalak-Dawidziuk) /    357
  Sprawozdanie z VII Konferencji Pedagogiki Dialogu: Emancypacyjno‑krytyczny potencjał dialogu (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, Warszawa, 9 grudnia 2016 roku) (Izabella Kust) /    365
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia