Fuzje uczelni

Czy w szaleństwie jest metoda?

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

44,10  63,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

44,1063,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Najnowsza książka prof. dr hab. Łukasza Sułkowskiego służy rozpoznaniu obszaru kształtowania się rynku uczelni i reformowania systemów nauki i szkolnictwa wyższego opartego na konsolidacjach. Obok doświadczeń międzynarodowych oraz analizy porównawczej fuzji uczelni, w publikacji zgłębiane są koncepcje, metody i przykłady zaczerpnięte z biznesu.
Książka prof. Łukasza Sułkowskiego jest niezwykle cenna i aktualna, ponieważ dzięki niej istnieje możliwość zmiany myślenia o przyszłości sektora uczelni wyższych. Ponadto jest niezwykłym osiągnięciem naukowym. Prof. Sułkowski to europejskiej klasy badacz szkolnictwa wyższego jako typu organizacji (najczęściej) publicznej, o ogromnym dorobku i doświadczeniu wyniesionym z badań sektora biznesowego. Autor trafia ze swoją wiedzą idealnie w taki moment historyczny – reformy szkolnictwa wyższego w Polsce – w którym książka będzie budzić powszechne zainteresowanie. Jestem pełen podziwu wobec jej zakresu, sposobu wykorzystania materiału teoretycznego i zaplecza empirycznego, w tym własnych badań. Publikacja jest ogromnym krokiem naprzód wykonanym w ramach badań szkolnictwa wyższego jako ważnego segmentu stosowanych nauk. Prof. Sułkowski to chyba jedyna osoba w Polsce, która jest w stanie w nieszablonowy sposób połączyć doświadczenie wyniesione z badań organizacji biznesowych ze światową wiedzą płynącą z badań organizacji akademickich. Polska jest w książce najważniejszym punktem odniesienia, pomimo głębokiego osadzenia w literaturze światowej. I to jest jej największa zaleta. To pierwsza książka w ramach badań szkolnictwa wyższego (jako organizacji), która w momencie publikacji ma ogromny potencjał aplikacyjny.
Prof. dr hab. Marek Kwiek
Centrum Studiów nad Polityką Publiczną
Katedra UNESCO Badań Instytucjonalnych
i Polityki Szkolnictwa Wyższego UAM w Poznaniu


Książka jako nowatorskie dzieło dotyczące problematyki fuzji uczelni, oparte na wyjątkowo bogatej literaturze przedmiotu, w zdecydowanej większości anglojęzycznej, ma wysokie walory poznawcze i aplikacyjne. Powinna się stać obowiązkową lekturą osób zajmujących się badaniami nad szkolnictwem wyższym, decydentów kształtujących polityki publiczne w obszarze szkolnictwa wyższego, a także władz uczelni akademickich i zawodowych oraz wszystkich zainteresowanych problematyką fuzji instytucji akademickich.
Prof. dr hab. inż. Krzysztof Leja
Katedra Zarządzania, Wydział Zarządzania i Ekonomii,
Politechnika Gdańska


Liczba stron512
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19745-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Konsolidacje uczelni wyższych    21
  1.1. Znaczenie konsolidacji, fuzji i przejęć uczelni    21
  1.2. Przyczyny i efekty procesów konsolidacyjnych    29
  1.3. Wpływ konsolidacji na pozycje uczelni w rankingach    43
  1.4. Rodzaje konsolidacji uczelni    53
  1.5. Modele kooperacji i konsolidacji akademickiej    61
  1.6. Etapy fuzji uczelni    75
  1.7. Bariery fuzji uczelni a sukces konsolidacji    93
  1.8. Podsumowanie – sukces i ryzyko konsolidacji    105
  Rozdział 2. Perspektywa międzynarodowa fuzji uczelni    109
  2.1. Świat pełen fuzji uczelni    109
  2.2. USA    117
  2.3. Chiny    121
  2.4. Republika Południowej Afryki    132
  2.5. Finlandia    145
  2.6. Szwecja    153
  2.7. Norwegia    157
  2.8. Francja    161
  2.9. Rumunia    165
  2.10. Analiza porównawcza fuzji    168
  Rozdział 3. Zarządzanie procesem konsolidacji w uczelniach wyższych    173
  3.1. Strategie konsolidacji    173
  3.2. Due diligence uczelni    186
  3.3. Fuzje a restrukturyzacja uczelni    196
  3.4. Fuzja jako zarządzanie procesowe i projektowe    208
  3.5. Przywództwo akademickie w czasie fuzji    221
  3.6. Marka i marketing uczelni    231
  3.7. Przedsiębiorczość akademicka w czasie fuzji    245
  3.8 Podsumowanie – zarządzanie fuzją drogą do sukcesu    253
  Rozdział 4. Kulturowe uwarunkowania konsolidacji uczelni    259
  4.1. Kulturowe aspekty fuzji uczelni    259
  4.2. Modele kultury w M&A    263
  4.3. Typy kultur a procesy fuzji    268
  4.4. Ewolucja i rewolucja w kulturach akademickich    273
  4.5. Kultura kontroli współczesnej uczelni    276
  4.6. Kontekst kulturowy fuzji uczelni    280
  4.7. Składniki kultur uczelni    284
  4.8. Metody zmian kulturowych w procesach fuzji    290
  4.9. Tożsamość organizacyjna w procesie fuzji uczelni    298
  4.10. Fuzja jako integracja    302
  4.11. Zmiany kultur uczelni publicznych    306
  4.12. Podsumowanie – wielość perspektyw zmiany kulturowej w konsolidacjach uczelni    313
  Rozdział 5. Zarządzanie kapitałem ludzkim w procesach fuzji uczelni    319
  5.1. Cele zarządzania ludźmi w uczelniach    319
  5.2. Obszary zarządzania kapitałem ludzkim w uczelniach    322
  5.3. Strategia personalna w fuzjach uczelni    335
  5.4. Struktura realizacji funkcji kadrowej w fuzjach    342
  5.5. Rekrutacja i derekrutacja pracowników    345
  5.6. Motywowanie, ocena i rozwój kadr uczelni    350
  5.7. Kapitał ludzki w fuzjach uczelni publicznych    355
  5.8. Zarządzanie talentami w procesie fuzji    359
  5.9. Społeczno-psychologiczne aspekty fuzji    364
  5.10. Podsumowanie – fuzja jako restrukturyzacja zarządzania kapitałem ludzkim    369
  Rozdział 6. Procesy konsolidacji uczelni w Polsce    371
  6.1. Rozproszenie sektora szkolnictwa wyższego w Polsce    371
  6.2. Przyczyny potencjalnych konsolidacji w Polsce    377
  6.3. Doświadczenia konsolidacyjne uczelni publicznych w Polsce    383
  6.4. Fuzje uczelni niepublicznych w Polsce    385
  6.5. Prawne możliwości konsolidacji w Polsce    390
  6.6. Konsolidacje w projektowaniu nowego ładu akademickiego w Polsce    399
  6.7. Podsumowanie – perspektywy konsolidacji w Polsce    409
  Rozdział 7. Analiza porównawcza studiów przypadku fuzji uczelni    411
  7.1. Metodyka badań    411
  7.2. Reintegracja Akademii Medycznej im. Mikołaja Kopernika z Uniwersytetem Jagiellońskim    414
  7.3. Akademia Medyczna w Łodzi + Wojskowa Akademia Medyczna = Uniwersytet Medyczny    429
  7.4. Konsolidacja strategiczna i powstanie Université Grenoble Alpes (UGA) „Fuzja strategiczna”    436
  7.5. Analiza porównawcza studiów fuzji uczelni    443
  7.6. Wnioski i dobre praktyki    443
  Podsumowanie    461
  Bibliografia    472
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia