Psychospołeczne uwarunkowania stresu nauczycielek szkół podstawowych i gimnazjów

Psychospołeczne uwarunkowania stresu nauczycielek szkół podstawowych i gimnazjów

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka podejmuje niezwykle ważny dla polskiej pedeutologii problem badawczy i wprowadza czytelników w zakres poszerzających i pogłębiających się zagrożeń związanych z funkcjonowaniem nauczycieli w zawodzie, a w istocie w szeroko rozumianym środowisku socjalizacyjnym (instytucjonalnym i pozainstytucjonalnym). Nie może być dłużej obojętne społeczeństwu i decydentom politycznym to, jak poważnym, bo ukrytym i odroczonym w skutkach, zagrożeniem dla uczęszczających do placówek dzieci i młodzieży jest wpływ toksycznych postaw ich pedagogów-wychowawców-edukatorów, którzy są dotknięci syndromem negatywnego stresu. Książka kierowana jest do szerokiego grona czytelników zainteresowanych warunkami pracy i kondycją psychofizyczną polskich nauczycieli oraz teorią i praktyką edukacji nauczycielskiej. Szczególnie zaś przeznaczona jest dla osób profesjonalnie zajmujących się problematyką psychospołecznego funkcjonowania nauczycieli w środowisku pracy w kontekście pełnionej przez nich roli zawodowej.


Liczba stron330
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-326-0
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I Ogólna charakterystyka stresu nauczycielskiego    15
    1. Wprowadzenie w problematykę stresu    15
    2. Transakcyjne ujęcie stresu    18
    3. Modele stresu zawodowego    25
    4. Stres w pracy nauczyciela    39
      4.1. Pojęcie i model stresu nauczycielskiego    40
      4.2. Potencjalne źródła stresu w pracy nauczyciela    44
    5. Wczesne i odległe następstwa stresu nauczycielskiego    71
    Podsumowanie    83
  Rozdział II Przezwyciężanie stresu nauczycielskiego    85
    1. Działania interwencyjne w przezwyciężaniu stresu zawodowego    85
    2. Istota radzenia sobie ze stresem przez nauczycieli    98
    3. Zasoby osobiste w przezwyciężaniu stresu    104
      3.1. Styl radzenia sobie ze stresem    109
      3.2. Poczucie koherencji    117
      3.3. Samoocena    127
      3.4. Asertywność    139
    Podsumowanie    150
  Rozdział III Metodologiczne podstawy badań własnych    153
    1. Założenia badawcze    155
    2. Cel badań, problemy i hipotezy robocze    162
    3. Metody i narzędzia badawcze    163
    4. Charakterystyka badanych nauczycielek    170
  Rozdział IV Specyfika stresu badanych nauczycielek    177
    1. Źródła i nasilenie stresu u badanych nauczycielek    177
    2. Typy stresu badanych nauczycielek    180
    Podsumowanie    184
  Rozdział V Socjodemograficzne korelaty stresu nauczycielskiego    185
    1. Stres zawodowy a zmienne socjodemograficzne – wynik globalny    186
    2. Typy stresu nauczycielskiego a zmienne socjodemograficzne    208
    Podsumowanie    221
  Rozdział VI Zasoby osobiste jako modyfikatory stresu nauczycielskiego    223
    1. Stres nauczycielski a zasoby osobiste – wynik globalny    224
    2. Aspekty stresu nauczycielskiego a zasoby osobiste    233
    3. Typy stresu nauczycielskiego a zasoby osobiste    241
      3.1. Poczucie koherencji a typy stresu nauczycielskiego    242
      3.2. Samoocena a typy stresu nauczycielskiego    246
      3.3. Asertywność a typy stresu nauczycielskiego    249
      3.4. Style radzenia sobie ze stresem a typy stresu nauczycielskiego    250
      3.5. Zasoby osobiste a aspekty stresu zawodowego w podgrupach nauczycielek o różnym typie stresu    255
    Podsumowanie    273
  Zakończenie    279
  Spis tabel i wykresów    291
  Bibliografia    297
  Indeks    323
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia