„Logopedia Silesiana” 2016. T. 5

1 ocena

Redakcja:

Olga Przybyla

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

31,92  42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 42,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 26,88 zł  


31,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Logopedia Silesiana”, zgodnie z naukowo-badawczą tradycją czasopisma, wyjaśnia w szerokiej perspektywie opisu różnorodne aspekty mowy w rozwoju i zaburzeniach oraz dąży do przedstawienia bogatego kontekstu dyscypliny.
Piąty tom gromadzi prace naukowe oraz studia przypadków obejmujące teoretyczne rozważania i strategie badawczo-metodyczno-organizacyjne. Wdzięczni jesteśmy autorom, że zechcieli podzielić się naukową refleksją i doświadczeniem terapeutycznym na polu rozwijania zdolności człowieka do porozumiewania się i coraz lepszego funkcjonowania w słowie.
Mamy nadzieję, że zaprezentowane rozważania teoretyczne i praktyczne umożliwią doskonalenie terapeutycznego warsztatu i wyznaczanie skutecznej terapii złożonych klinicznie zaburzeń mowy.
(Prof. dr hab. Marian Kisiel, Przewodniczący Rady Naukowej „Logopedii Silesiany”)


Rok wydania2016
Liczba stron430
KategoriaLogopedia
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  Wprowadzenie (Olga Przybyla) /    13
  
  Część pierwsza Prace naukowo-badawcze
  ОЛЬГА И. КУКУШКИНА, ЕЛЕНА Л. ГОНЧАРОВА: «Точка запуска» новых слуховых возможностей и спонтанного развития речи ребенка после кохлеарной имплантации /    21
  АЛЬБИНА И. САТАЕВА: Запускающий этап реабилитации ребенка с ки. Четыре сессии работы сурдопедагога /    32
  МАРИЯ Р. ХАЙДАРПАШИЧ, АЛЬБИНА И. САТАЕВА: Дети с ки в школьном возрасте. Четыре истории развития /    43
  Katarzyna Plutecka: Metody kształtowania mowy u dzieci niesłyszących. Przegląd stanowisk /    59
  Anna Walawska-Hrycek, Ewa Krzystanek: Anatomia funkcjonalna ośrodkowego układu nerwowego, cz. 2 /    73
  Tomasz Nowak: W kręgu neurolingwistycznych modeli percepcji języka i mowy. Wybrane propozycje i wstępne interpretacje /    89
  Tomasz Nowak: Przetwarzanie języka/mowy w umyśle/mózgu na tle wyników wybranych
  eksperymentów neurolingwistycznych /    112
  Joanna Siuda, Maja Patalong-Ogiewa, Grzegorz Opala: Impairment of Episodic and Working Memory as a Predictor of Dementia Development in Mild Cognitive Impairment. Results From Four Years of Prospective Follow Up /    138
  Agnieszka Gorzkowska, Maja Patalong-Ogiewa: Znaczenie badania neuropsychologicznego w diagnozie pacjenta z otępieniem /    152
  Jolanta Panasiuk: Zespół dezintegracyjny w diagnozie i terapii logopedycznej /    167
  Katarzyna Kaczorowska-Bray: Współczynnik nasycenia składnią w badaniu złożoności gramatycznej wypowiedzi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną /    199
  Dawid Larysz, Agnieszka Rożek: Nieprawidłowa budowa aparatu mowy oraz opóźniony rozwój mowy u dzieci z izolowanymi postaciami kraniosynostoz /    217
  Olga Przybyla: Zaburzenie rozwoju koordynacji – dyspraksja. Przegląd badań /    227
  Wojciech Jagiełowicz: Płynność wypowiedzi publicystycznej w telewizyjnym dyskursie medialnym. Wstępne analizy /    249
  Małgorzata Waryszak: Ocena płynności mówienia. Wezwanie do dialogu logopedów z inżynierami /    259
  
  Część druga Studia z praktyki logopedycznej
  Urszula Jęczeń, Sylwia Krupa: Wady wymowy oraz trudności w czytaniu i pisaniu u dorosłych
  z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym /    275
  Anna Czyż: Subiektywna ocena poprawy jakości odbioru sygnałów akustycznych u pacjenta
  ze ślimakowym uszkodzeniem narządu słuchu po zastosowaniu specjalistycznych sprzętów protetycznych. Studium przypadku /    295
  Aleksandra Strach-Sączewska: Nawracające porażenie nerwu twarzowego w przebiegu zespołu Melkerssona-Rosenthala. Studium przypadku /    309
  Tomasz Ludyga, Miłosz Gołyszny, Aleksandra Strach-Sączewska, Tatiana Lewicka, Joanna Siuda: Postać rzutowo-remisyjna stwardnienia rozsianego o ostrym przebiegu klinicznym. Opis przypadku /    322
  Miłosz Gołyszny, Tomasz Ludyga, Aleksandra Strach-Sączewska, Tatiana Lewicka, Joanna Siuda: Syndrom obcej ręki jako następstwo ukrwotocznienia udaru niedokrwiennego w obrębie prawej półkuli mózgu. Opis przypadku /    330
  Anna Michalczyk: Opóźniony rozwój mowy i jego wpływ na rozwój dziecka. Studium przypadku chłopca z ryzykiem dysleksji /    337
  Olga Przybyla: Studium przypadku dziecka z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym /357
  
  Cześć trzecia Materiały, pomoce, sprawozdania
  Anna Żywot: Refleksje na temat terapii logopedycznej dziecka z podejrzeniem zespołu Landaua-Kleffnera /    393
  Martyna Polczyk: Praktyczna strona terapii neurologopedycznej osób dorosłych /    400
  
  Noty o autorach /    411
  Streszczenia /    419
RozwińZwiń