X

  Spis treści
  Barbara Kita: Pejzaż za oknem. Europejskie widokówki filmowe – wprowadzenie / 7
  Ilona Copik: „Węgiel jest przeszłością, panno Mullins”. Krajobraz postindustrialny w kinie brytyjskim lat dziewięćdziesiątych / 27
  Wojciech Sitek: „Złamana Brytania”. Pejzaż konfliktów społecznych w kinie brytyjskim XXI wieku / 49
  Andrzej Gwóźdź: Krajobrazy z murem berlińskim w filmach fabularnych podzielonego kina do roku 1989 / 77
  Przemysław Pieniążek: Jako w piekle, tak i na ziemi. Topografia włoskiego kina grozy na przykładzie filmów Daria Argenta / 107
  Joanna Aleksandrowicz: Pejzaże wyobrażone. Kraj Basków i Andaluzja w kinie hiszpańskim / 133
  Karolina Kostyra: Sorrento albo inny Doboszów – prowincjonalni marzyciele znad rzeki, której nie ma / 161
  Jakub Zajdel: Jana Jakuba Kolskiego filmowe pejzaże z pamięci i wyobraźni / 183
  Magdalena Kempna-Pieniążek: Dumontland: pejzaż duchowej pustyni / 201
  Natalia Gruenpeter: Pejzaże głębin. O osobnych światach Lucile Hadžihalilović / 227
  
  Noty o Autorach / 245
  Indeks osobowy / 249
  Spis ilustracji / 259
Filmowe pejzaże Europy - 03 Złamana Brytania. Pejzaż konfliktów społecznych  w kinie brytyjskim XXI wieku
- 20%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Kategoria

Film

ISBN-13

978-83-226-3170-6

Numer wydania

1

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 0,35 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

Redakcja: Magdalena Kempna-Pieniążek, Barbara Kita
0.0 / 5 (0 głosów)
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

4,00

3,20

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Książka Filmowe pejzaże Europy jest przeglądem współczesnego kina europejskiego z perspektywy charakterystycznego ujęcia krajobrazu. W jaki sposób europejscy twórcy wykorzystują pejzaż? Czy jest dla nich znaczący i determinuje wybór odpowiednich środków, sposoby filmowania? Na pytania te odpowiadają autorzy dziesięciu esejów. Każdy z artykułów poddaje pod refleksję zestaw filmów, w których krajobraz odgrywa istotną rolę. Czasem rozumiany jest on w sposób metaforyczny, jako element autorskiej narracji (artykuły Ilony Copik o postindustrialnym pejzażu generującym kwestie społeczne oraz Wojciecha Sitka o filmach „złamanej Brytanii”). Innym razem przedmiotem namysłu jest krajobraz miejski, ujmowany w wymiarze symbolicznym (artykuł Andrzeja Gwoździa, pokazujący, w jaki sposób mur berliński [nie] istniał w kinie oraz esej Przemysława Pieniążka poddający interpretacji infernalny pejzaż filmów Dario Argento). Kompleksowe ujęcie krajobrazu filmowego można odnaleźć w interpretacji kina hiszpańskiego, w którym Joanna Aleksandrowicz zestawia ze sobą pejzaże baskijskie oraz andaluzyjskie. Propozycja Karoliny Kostyry wpisuje się w peregrynację pejzaży natury, będących nieodłącznym elementem filmów coming of age w kinie światowym. Zupełnie inaczej funkcjonują wiejskie romantyczne pejzaże w twórczości Jana Jakuba Kolskiego, stanowiące przedmiot zainteresowania Jakuba Zajdla, który filmowe przywiązanie do nich odnajduje w życiorysie reżysera. Wreszcie Magdalena Kempna-Pieniążek oraz Natalia Gruenpeter zajęły się autorskimi interpretacjami pejzażu w kinie Bruno Dumonta oraz Lucile Hadžihalilović.


Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!