Najgorszy podręcznik
Autor: Mol_ksiazkowy
Dodano: 16.12.2017
Książka nie tłumaczy niczego, jest prostym tłumaczeniem z angielskiego a autor złodziej wydaje ją co roku ze zmienioną okładką i czeka aż ktoś się natnie. Niepolecam
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją
za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2018 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Inventor Certified Professional.
Dlaczego warto wybrać ten podręcznik?
· Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki i dydaktyki projektowania 2D i 3D. Miał status Autodesk Authorized Author do końca istnienia tego programu. Jego podręczniki mogą być stosowane na kursach autoryzowanych przez Autodesk.
· Zaprezentowane zostały metody modelowania hierarchicznego (FBM) i swobodnego (SFM) realizowanego klasycznie oraz metodą Przetwarzania w chmurze – Cloud Computing.
· Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktyczno-badawczym, jak i zdobytym w przemyśle.
· Zawiera omówienie obiektów inteligentnych wraz z techniką iCopy oraz językiem programowania iLogic, a także moduły automatyzujące proces projektowania typowych części i zespołów – Design Accelerator.
·Wersja elektroniczna nie posiada płyty CD
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 1208 |
Kategoria | Budowa i eksploatacja maszyn |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19540-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Koncepcja i zawartość podręcznika | 25 |
1.1. Zawartość programowa | 27 |
1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia | 28 |
1.3. Przeznaczenie | 28 |
1.4. Dodatkowe źródła informacji | 29 |
1.4.1. Literatura drukowana | 29 |
1.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths) | 29 |
1.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM) | 30 |
1.5.2. Modelowanie części (FBM) | 30 |
1.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego | 30 |
1.5.2.2. Po kursie „Podstawy modelowania bryłowego (FBM)” | 30 |
1.5.3. Modelowanie zespołów (FBM) | 31 |
1.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D | 31 |
1.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials) | 31 |
1.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn | 32 |
1.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D – wprowadzenie | 32 |
1.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych | 32 |
1.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM) | 33 |
1.6. Konwencje zapisu | 33 |
1.6.1. Akapity specjalne | 33 |
1.6.2. Sposoby wydawania poleceń | 34 |
1.6.2.1. Nazwy narzędzi | 35 |
1.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu | 36 |
1.6.4. Instrukcje do ćwiczeń | 37 |
2. Informacje ogólne | 40 |
2.1. Uruchamianie programu | 41 |
2.2. Interfejs użytkownika | 42 |
2.2.1. Podstawowe operacje na wstążce | 42 |
2.2.1.1. Budowa panelu | 43 |
2.2.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce | 44 |
2.2.1.3. Zmiana położenia panelu | 45 |
2.2.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki | 45 |
2.2.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora | 46 |
2.2.3.1. Tekstowe menu kursora | 47 |
2.2.3.2. Kołowe menu kursora | 48 |
2.2.4. Pasek szybkiego dostępu | 49 |
2.2.5. Menu Plik | 50 |
2.3. Podstawy zarządzania projektami | 51 |
2.3.1. Tworzenie struktury nowego projektu | 52 |
2.3.2. Uaktywnienie istniejącego projektu | 54 |
2.3.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu | 57 |
2.3.4. Projekt kursu R2018-MP.ipj | 58 |
2.3.4.1. Odszukiwanie i otwieranie pliku projektu kursu R2018-MP.ipj | 60 |
2.3.4.2. Konfiguracja bibliotek Content Center | 62 |
2.4. Zarządzanie plikami w ramach projektu | 63 |
2.4.1. Otwieranie pliku | 63 |
2.4.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia | 64 |
2.4.3. Zapisywanie kopii pliku | 65 |
2.4.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon | 65 |
2.4.5. Tworzenie nowego pliku | 65 |
2.4.5.1. Szablony | 66 |
2.5. Elementy okna programu | 68 |
2.6. Podstawowe operacje konfiguracyjne | 70 |
2.6.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej | 71 |
2.6.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji | 71 |
2.7. Powtarzanie ostatniego polecenia | 78 |
2.8. Skróty klawiszowe (Alias) | 79 |
3. Przeglądarka obiektów | 80 |
3.1. Definicje wybranych obiektów | 83 |
3.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce | 84 |
3.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi | 85 |
3.4. Wskazywanie obiektu | 86 |
3.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki | 87 |
3.5.1. Wybór pojedynczego obiektu | 87 |
3.5.2. Anulowanie wyboru | 88 |
3.5.3. Wybór wielu obiektów | 88 |
3.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania | 89 |
3.6.1. Tryby wyboru | 90 |
3.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się | 92 |
3.7. Edycja obiektu | 93 |
3.7.1. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora | 94 |
3.7.1.1. Metoda „pokaż wymiary” (Show Dimensions) | 95 |
3.7.1.2. Inne operacje edycyjne | 97 |
3.7.2. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem | 98 |
3.8. Narzędzia pomiarowe | 100 |
3.9. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania | 101 |
3.10. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania | 103 |
3.10.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych | 103 |
3.10.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych | 103 |
3.11. Karty i filtry przeglądarki | 104 |
3.12. Wyłączanie elementów podstawowych | 105 |
3.13. Włączanie elementów podstawowych | 106 |
3.14. Usuwanie elementów i innych obiektów | 106 |
3.15. Zmiana nazwy elementów | 107 |
3.16. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów | 108 |
3.17. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania | 108 |
3.18. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów | 109 |
3.18.1. Modelowanie zespołu | 109 |
3.18.2. Pliki prezentacji | 112 |
4. Sterowanie wyświetlaniem | 113 |
4.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji | 115 |
4.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu | 116 |
4.3. Zmiana sposobu budowy obrazu | 118 |
4.4. Panoramowanie (Pan) | 118 |
4.5. Obracanie swobodne (Free Orbit) | 119 |
4.5.1. Zmiana środka obrotu | 120 |
4.6. Zmiana powiększenia (Zoom) | 121 |
4.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) | 121 |
4.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) | 122 |
4.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected) | 123 |
4.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window) | 124 |
4.7. Widok na wybrany obiekt (Look At) | 125 |
4.8. Widok główny (Home View) | 126 |
4.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków | 126 |
4.10. ViewCube | 127 |
4.10.1. Widoki standardowe | 130 |
4.10.2. Redefinicja widoku głównego (Home View) | 131 |
4.10.3. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View) | 133 |
4.11. Obracanie ograniczone (Constrained) | 133 |
4.12. SteeringWheels | 135 |
4.13. Sterowanie nazwanymi widokami | 137 |
5. Wprowadzenie do projektowania części | 138 |
5.1. Parametryczność | 138 |
5.2. Model matematyczny konstrukcji | 139 |
5.3. Model geometryczny konstrukcji | 139 |
5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne | 139 |
5.3.1.1. Przykłady parametrów | 140 |
5.4. Obiekty 3D | 141 |
5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D | 143 |
5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych | 145 |
5.7. Typowy proces projektowania części | 146 |
5.7.1. Modelowanie części | 147 |
5.7.2. Redagowanie dokumentacji | 148 |
5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku | 150 |
6. Szkice i więzy | 151 |
6.1. Czynności wstępne | 151 |
6.2. Opcje aplikacji | 154 |
6.3. Ustawienia dokumentu | 157 |
6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki | 158 |
6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D | 160 |
6.6. Szkicowanie | 161 |
6.6.1. Style obiektów szkicu | 162 |
6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów | 163 |
6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu | 166 |
6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne | 172 |
6.7. Więzy geometryczne | 173 |
6.7.1. Typy i symbole więzów | 175 |
6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych | 176 |
6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu | 178 |
6.7.4. Usuwanie więzów | 179 |
6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów | 180 |
6.7.6. Stopnie swobody szkicu | 182 |
6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające | 183 |
6.8. Więzy wymiarowe | 185 |
6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych | 187 |
6.8.2. Ćwiczenia | 190 |
6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt | 191 |
6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty | 192 |
6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane) | 193 |
6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy – wymiar | 194 |
6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów | 195 |
6.10. Automatyczne nakładanie więzów | 195 |
6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych | 198 |
6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji | 199 |
6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych – narzędzie Pokaż wymiary | 199 |
6.11.3. Narzędzie Tolerancje | 200 |
6.11.4. Ćwiczenia | 200 |
6.12. Więzy tolerowane | 205 |
6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych | 206 |
6.12.2. Tolerancje globalne | 208 |
6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych | 210 |
6.13. Właściwości więzów i wymiarów | 212 |
6.14. Widoczność więzów | 214 |
6.15. Linie konstrukcyjne | 215 |
6.16. Ćwiczenia sprawdzające | 221 |
6.17. Specjalne techniki szkicowania | 222 |
6.18. Ćwiczenia sprawdzające | 223 |
6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów | 224 |
6.20. Zasady efektywnego szkicowania | 230 |
6.21. Zadania | 232 |
7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D | 237 |
7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu | 237 |
7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu | 239 |
7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu | 240 |
7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu | 241 |
7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu | 242 |
7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu | 244 |
7.1.4. Ćwiczenia | 245 |
7.2. Elementy konstrukcyjne | 250 |
7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne | 251 |
7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne | 251 |
7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne | 251 |
7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych | 251 |
7.3.3.1. Wskazówki metodyczne | 252 |
7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt | 254 |
7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty | 255 |
7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty | 255 |
7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych | 256 |
7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny | 256 |
7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny | 256 |
7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny | 257 |
7.3.4.4. Zmiana wartości więzów | 257 |
7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego | 257 |
7.3.5. Ćwiczenia | 258 |
7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne | 263 |
7.4.1. Ćwiczenia | 264 |
8. Operacje parametrycznego modelowania 3D | 266 |
8.1. Elementy szkicowe | 269 |
8.2. Standardowe narzędzia i techniki modelowania | 270 |
8.3. Elementy okien dialogowych | 271 |
8.3.1. Opis operacji modelowania | 272 |
8.3.2. Karta Kształt (Shape) | 273 |
8.3.2.1. Przyciski wyboru profili, brył, osi, ścieżek | 273 |
8.3.2.2. Przycisk rodzaju elementu | 274 |
8.3.2.3. Przycisk sposobu modelowania | 274 |
8.3.2.4. Rodzaj „zakończenia” elementu i kierunek modelowania | 275 |
8.3.2.5. Powierzchnia początkowa i końcowa elementu | 276 |
8.3.3. Karta Więcej (More) | 277 |
8.3.4. Przycisk podsystemu diagnostycznego | 278 |
8.4. Definiowanie profilu | 279 |
8.5. Współdzielenie szkicu (Share Sketch) | 281 |
8.6. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare) | 281 |
8.7. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych | 282 |
8.8. Ćwiczenia | 282 |
8.8.1. Wyciąganie profilem (Extrude) | 283 |
8.8.1.1. Wskazówki metodyczne | 283 |
8.8.1.2. Element bazowy | 285 |
8.8.1.3. Pozostałe elementy wyciągane | 289 |
8.8.1.4. Wyciągnięcie typu „do następnego” (To Next) | 290 |
8.8.1.5. Wyciągnięcie typu „do” (To) | 292 |
8.8.1.6. Wyciągnięcie typu „między” (Between) | 295 |
8.8.1.7. Wyciągnięcie przelotowe | 298 |
8.8.2. Ćwiczenia sprawdzające | 300 |
8.8.3. Obrót profilem (Revolve) | 300 |
8.8.3.1. Wskazówki metodyczne | 301 |
8.8.3.2. Obrót o kąt (Angle) | 302 |
8.8.3.3. Obrót do następnego (To Next) | 305 |
8.8.3.4. Obrót pełny (Full) | 306 |
8.8.4. Zmiana kolejności operacji modelowania | 309 |
8.8.5. Ćwiczenia sprawdzające | 309 |
8.8.6. Wskazówki metodyczne | 310 |
8.8.7. Przeciąganie profilem (Sweep) | 310 |
8.8.8. Rozpinanie powierzchni (Loft) | 312 |
8.8.9. Żebra (Rib) | 318 |
8.9. Elementy wstawiane | 320 |
8.10. Ćwiczenia | 321 |
8.10.1. Zaokrąglenia (Fillet) | 321 |
8.10.2. Fazowania (Chamfer) | 326 |
8.10.3. Skorupa (Shell) | 329 |
8.10.4. Pochylenia (Draft) | 332 |
8.11. Otwory | 335 |
8.11.1. Elementy okna dialogowego | 336 |
8.11.1.1. Rodzaje i typy otworów | 336 |
8.11.1.2. Metody określania położenia otworów | 337 |
8.11.2. Pliki definicji gwintów i otworów | 338 |
8.11.3. Ćwiczenia | 339 |
8.11.3.1. Metoda „koncentrycznie” (Concentric) | 340 |
8.11.3.2. Metoda „liniowo” (Linear) | 342 |
8.11.3.3. Metoda „ze szkicu” (From Sketch) | 345 |
8.12. Gwint (Thread) | 349 |
8.12.1. Ćwiczenia | 350 |
8.13. Inne operacje modelowania 3D | 351 |
8.13.1. Kopiowanie elementów szkicowych | 352 |
8.13.2. Kopiowanie elementów i części w szyku | 354 |
8.13.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern) | 355 |
8.13.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern) | 358 |
8.13.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror) | 361 |
8.13.4. Podział ściany i części | 363 |
9. Styl obiektów w modelu części | 366 |
9.1. Przechowywanie stylów i standardów | 367 |
9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami | 369 |
9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd | 370 |
9.4. Wygląd | 371 |
9.4.1. Wygląd logiczny | 372 |
9.4.2. Przeglądanie stylów – wygląd | 374 |
9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie – wygląd | 375 |
9.4.4. Zastosowanie stylu – zmiana wyglądu części | 377 |
9.4.5. Tworzenie nowego stylu – wygląd | 377 |
9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece – wygląd | 381 |
9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu – wygląd | 383 |
9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku) | 383 |
9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki | 384 |
9.4.8. Edycja lokalna stylu – wygląd | 385 |
9.4.9. Aktualizacja stylów – przywrócenie zgodności z biblioteką | 387 |
9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki | 388 |
9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych) | 391 |
9.5. Materiał | 393 |
9.5.1. Właściwości fizyczne | 396 |
10. Właściwości obiektów w modelu części | 399 |
10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części | 401 |
10.2. Edycja właściwości | 401 |
10.3. Edycja iProperties | 405 |
11. Modele wielobryłowe | 410 |
11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego – ćwiczenia | 410 |
11.2. Operacje logiczne Boole’a | 413 |
12. Edycja elementów bryłowych i części | 415 |
12.1. Sposoby inicjowania operacji | 415 |
12.2. System diagnostyczny | 416 |
12.3. System naprawczy | 419 |
12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych | 421 |
12.5. Redefinicja obiektów | 424 |
12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych | 425 |
12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu | 426 |
12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu | 427 |
12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu | 428 |
12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego | 430 |
13. Ćwiczenia sprawdzające | 431 |
14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części | 432 |
14.1. Typy plików dokumentacji | 436 |
14.2. Czynności wstępne | 437 |
14.2.1. Tworzenie pliku rysunku | 437 |
14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku | 439 |
14.2.3. Ustawienia dokumentu | 440 |
14.2.4. Szablony rysunku | 441 |
14.2.5. Stałe elementy rysunku | 442 |
14.2.5.1. Edycja układu arkusza | 443 |
14.2.5.2. Edycja iProperties | 444 |
14.3. Styl obiektów w pliku rysunku – standard rysunkowy | 447 |
14.3.1. Ustawienia ogólne standardu | 452 |
14.3.2. Dostępne style standardu | 453 |
14.3.3. Wartości domyślne obiektów | 454 |
14.3.4. Style główne i zależne | 455 |
14.3.5. Style logiczne i określone wprost | 455 |
14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa | 456 |
14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard | 456 |
14.3.6. Warstwy | 456 |
14.3.7. Styl tekstu | 458 |
14.3.8. Styl wymiarowania | 459 |
14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami) | 460 |
14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu | 461 |
14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie – ćwiczenia | 461 |
14.3.11. Eksport i import elementów standardu – ćwiczenia | 467 |
14.4. Podstawy tworzenia rzutów | 470 |
14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu | 471 |
14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych | 476 |
14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne | 476 |
14.5. Podstawy edycji rzutów | 479 |
14.5.1. Zmiana położenia rzutów | 480 |
14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów | 481 |
14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet | 482 |
14.5.3. Usuwanie rzutów | 483 |
14.6. Przekroje | 484 |
14.6.1. Przekrój pełny | 485 |
14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia | 489 |
14.6.2. Przekrój częściowy | 489 |
14.6.3. Przekrój stopniowy | 491 |
14.6.4. Przekrój łamany | 492 |
14.7. Szczegóły | 494 |
14.8. Rzuty pomocnicze | 499 |
14.9. Przerwania | 502 |
14.10. Wyrwania | 505 |
14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem | 506 |
14.11. Rzuty szkicowane | 512 |
14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop) | 515 |
14.12.1. Ćwiczenia | 516 |
14.13. Edycja rzutów i ich elementów | 519 |
14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów | 520 |
14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów | 523 |
14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania | 523 |
14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi | 523 |
14.13.3. Pobieranie więzów | 525 |
14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów | 527 |
14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju | 529 |
14.13.6. Modyfikacja innych obiektów | 530 |
14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku | 532 |
14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D | 532 |
14.14.1.1. Więzy | 532 |
14.14.1.2. Wymiary | 533 |
14.14.2. Inne elementy opisu rysunku | 534 |
14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów | 534 |
14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu | 535 |
14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru | 536 |
14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku | 536 |
14.15. Tworzenie wymiarów | 537 |
14.15.1. Typ wymiaru | 538 |
14.15.2. Tryby lokalizacji | 539 |
14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania | 539 |
14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia | 541 |
14.15.4.1. Ćwiczenia | 541 |
14.15.5. Wymiary liniowe średnicy | 542 |
14.15.5.1. Ćwiczenia | 542 |
14.15.6. Wymiary równoległe | 544 |
14.15.6.1. Ćwiczenia | 545 |
14.16. Inne narzędzia opisu | 549 |
14.16.1. Parametryczne osie symetrii | 549 |
14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu – ćwiczenia | 550 |
14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii – ćwiczenia | 553 |
14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii | 557 |
14.16.1.4. Ćwiczenia | 558 |
14.16.2. Opisy i tabele otworów | 560 |
14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu – ćwiczenia | 562 |
14.16.2.2. Tabele otworów – ćwiczenia | 564 |
14.16.2.3. Edycja tabeli otworów – ćwiczenia | 567 |
14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń | 569 |
14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni | 569 |
14.16.4.1. Tworzenie symbolu – ćwiczenia | 569 |
14.16.4.2. Edycja symbolu – ćwiczenia | 572 |
14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia | 573 |
14.16.5.1. Ćwiczenia | 573 |
14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia | 575 |
14.16.6.1. Ćwiczenia | 575 |
14.16.7. Obiekty tekstowe | 577 |
14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych – ćwiczenia | 579 |
14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych – ćwiczenia | 582 |
14.16.8. Linie odniesienia | 583 |
14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia – ćwiczenia | 584 |
14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia – ćwiczenia | 585 |
14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika | 587 |
14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika | 588 |
14.16.9.2. Definiowanie symbolu – ćwiczenia | 589 |
14.16.9.3. Wstawianie symbolu – ćwiczenia | 592 |
14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem | 594 |
14.17. Zarządzanie arkuszami | 595 |
14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie | 595 |
14.17.1.1. Ćwiczenia | 595 |
14.17.2. Usuwanie arkusza | 596 |
14.17.2.1. Ćwiczenia | 597 |
14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku | 597 |
14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku | 598 |
14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia | 600 |
14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia | 601 |
14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej | 601 |
14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej – ćwiczenia | 601 |
14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej | 602 |
14.19.5.1. Obiekty typu „tylko szkic” (Sketch Only) | 603 |
14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki – ćwiczenia | 604 |
14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej – ćwiczenia | 606 |
14.19.5.4. Pole właściwości OPIS – ćwiczenia | 608 |
14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ – ćwiczenia | 611 |
14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe – ćwiczenia | 612 |
14.19.6. Definiowanie własnego obramowania | 614 |
14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory – ćwiczenia | 615 |
14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory – ćwiczenia | 616 |
14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia | 619 |
14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia | 620 |
14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza | 623 |
14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów – ćwiczenia | 623 |
14.19.9.2. Pusty arkusz – ćwiczenia | 624 |
14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów – ćwiczenia | 626 |
14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza – ćwiczenia | 628 |
14.20. Zapis rysunku w innym formacie | 628 |
14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF | 629 |
14.20.1.1. Ćwiczenia | 630 |
14.20.2. Eksport do pliku DWF | 633 |
14.20.2.1. Ćwiczenia | 633 |
14.21. Import rysunku w innym formacie | 636 |
14.21.1. Otwarcie pliku DWG | 637 |
14.21.1.1. Import części – ćwiczenia | 637 |
14.21.2. Import danych DWG do modelu części – ćwiczenia | 638 |
14.21.3. Import danych DWG do rysunku – ćwiczenia | 640 |
15. Modyfikacja projektu części | 642 |
16. Projekt części | 643 |
16.1. Uwagi metodyczne | 645 |
16.2. Modelowanie tulei | 645 |
16.2.1. Czynności wstępne | 646 |
16.2.2. Szkicowanie profilu | 647 |
16.2.3. Modelowanie bryły bazowej | 649 |
16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych | 650 |
16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia | 651 |
16.2.6. Modelowanie ścięć i zaokrągleń | 653 |
16.2.7. Modelowanie otworów | 653 |
16.3. Redagowanie dokumentacji tulei | 658 |
16.3.1. Uwagi metodyczne | 659 |
16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym | 659 |
16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem | 660 |
16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa | 661 |
16.3.2. Ćwiczenia sprawdzające | 661 |
16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem | 664 |
16.3.3.1. Czynności wstępne | 665 |
16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego | 665 |
16.3.3.3. Tworzenie wyrwania | 666 |
16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania | 667 |
16.3.3.5. Tworzenie szczegółu | 668 |
16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego | 669 |
16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji | 670 |
16.4.1. Osie symetrii | 671 |
16.4.2. Wymiary | 672 |
16.4.3. Dołączanie adnotacji | 675 |
16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu | 675 |
16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków | 677 |
16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu | 678 |
16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej | 678 |
16.5.1. Wypełnianie pola Opis | 681 |
16.6. Modyfikacja projektu | 682 |
16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku | 682 |
16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu | 684 |
16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach | 684 |
16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem | 685 |
16.7. Uwagi końcowe | 686 |
16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu | 686 |
16.8. Wydruk dokumentacji | 688 |
16.9. Zadania | 690 |
17. Wprowadzenie do projektowania zespołów | 693 |
17.1. Podstawowe pojęcia | 694 |
17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu | 698 |
17.3. Zestawienie składników (BOM) | 699 |
17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki | 700 |
17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników | 701 |
17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień | 702 |
18. Zarządzanie strukturą zespołu | 706 |
18.1. Czynności wstępne | 706 |
18.2. Zarządzanie składnikami | 707 |
18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component) | 707 |
18.2.1.1. Ćwiczenia | 708 |
18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych | 710 |
18.2.2. Usuwanie wystąpienia | 711 |
18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component) | 711 |
18.2.3.1. Ćwiczenia | 711 |
18.2.4. Zmiana elementów szyku w elementy niezależne | 714 |
18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia | 715 |
18.2.6. Zastępowanie wystąpienia | 715 |
18.2.6.1. Ćwiczenia | 716 |
18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote) | 718 |
18.2.7.1. Ćwiczenia | 719 |
18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote) | 720 |
18.2.8.1. Ćwiczenia | 721 |
18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu | 722 |
18.2.9.1. Ćwiczenia | 722 |
18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia | 723 |
18.2.10.1. Ćwiczenia | 723 |
18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia | 724 |
18.2.11.1. Ćwiczenia | 725 |
18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu | 725 |
18.2.12.1. Ćwiczenia | 726 |
18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami – ćwiczenia | 732 |
18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop | 733 |
19. Typowy proces projektowania zespołu | 734 |
19.1. Modelowanie zespołu | 734 |
19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu | 736 |
19.2.1. Prezentacje zespołu | 736 |
19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu | 738 |
19.3. Modyfikacja projektu | 739 |
20. Więzy montażowe | 740 |
20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych | 741 |
20.2. Rodzaje i typy więzów | 743 |
20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy | 745 |
20.4. Przykłady więzów | 745 |
20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) | 746 |
20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) | 747 |
20.4.3. Więzy kątowe (Angle) | 748 |
20.4.4. Więzy styczności (Tangent) | 749 |
20.4.5. Więzy wstawiające (Insert) | 750 |
20.5. Techniki nakładania więzów montażowych | 750 |
20.5.1. Narzędzie „Wiązanie” (Constrain) | 751 |
20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu | 753 |
20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble) | 754 |
20.6. Przeglądanie i edycja więzów | 756 |
20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów | 756 |
20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu | 758 |
20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu | 759 |
20.7. Ćwiczenia | 760 |
20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate) | 760 |
20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush) | 761 |
20.7.3. Więzy kątowe (Angle) | 762 |
20.7.4. Więzy styczności (Tangent) | 763 |
20.7.5. Więzy wstawiające (Insert) | 764 |
20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) | 765 |
20.8.1. Ćwiczenia | 766 |
20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints) | 766 |
20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint) | 767 |
20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary | 770 |
21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu | 772 |
21.1. Prezentacje | 772 |
21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji | 774 |
21.1.2. Tworzenie sceny | 775 |
21.1.3. Rozsunięcia składników | 775 |
21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania | 775 |
21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji | 776 |
21.1.6. Usuwanie rozsunięć | 776 |
21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu | 777 |
21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć | 778 |
21.1.9. Zapis ujęcia | 779 |
21.1.10. Zapis serii ujęć | 780 |
21.1.11. Animacje montażu i demontażu | 780 |
21.2. Ćwiczenia | 781 |
21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny | 782 |
21.2.2. Rozsunięcia składników | 783 |
21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania | 786 |
21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji | 787 |
21.2.5. Usuwanie rozsunięć | 788 |
21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu | 788 |
21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu | 790 |
21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia) | 792 |
21.2.9. Animacje montażu i demontażu | 794 |
21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu | 795 |
21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu | 795 |
21.3.1.1. Ćwiczenia | 796 |
21.3.2. Rzuty nakładane | 799 |
21.3.2.1. Ćwiczenia | 799 |
21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu | 801 |
21.5. Ćwiczenia | 801 |
21.5.1. Wyłączanie przekrojów | 801 |
21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu | 802 |
21.5.3. Wstawianie wykazu elementów | 805 |
21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji | 809 |
21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji | 811 |
21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji | 811 |
21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji | 812 |
21.5.4.4. Edycja numerów pozycji | 814 |
21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów | 815 |
21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM) | 816 |
21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) | 816 |
21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji | 822 |
21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części) | 822 |
21.6.2.1. Ćwiczenia | 824 |
21.7. Składniki niemodelowane | 830 |
21.7.1. Ćwiczenia | 830 |
22. Projekt zespołu | 835 |
22.1. Sformułowanie zadania | 836 |
22.2. Uwagi metodyczne | 839 |
22.3. Modelowanie zespołu | 839 |
22.3.1. Czynności wstępne | 839 |
22.3.2. Budowa struktury zespołu | 840 |
22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu | 841 |
22.3.3. Więzy montażowe | 841 |
22.3.4. Wybrane analizy zespołu | 842 |
22.3.5. Widoki modelu zespołu | 844 |
22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku | 844 |
22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku | 845 |
22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego | 846 |
22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu | 846 |
22.5. Tworzenie dokumentacji 3D | 847 |
22.5.1. Tworzenie sceny nr 1 | 848 |
22.5.2. Tworzenie sceny nr 2 | 852 |
22.6. Redagowanie dokumentacji 2D | 853 |
22.6.1. Uwagi metodyczne | 854 |
22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza | 854 |
22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju | 854 |
22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji | 856 |
22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego | 857 |
22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza | 860 |
22.6.6. Korekta pierwszego arkusza | 864 |
22.7. Zadania | 865 |
23. Zaawansowane techniki projektowania 3D | 867 |
23.1. Parametry | 867 |
23.1.1. Ćwiczenia | 870 |
23.2. Projektowanie adaptacyjne | 874 |
23.2.1. Ćwiczenia | 875 |
23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia | 875 |
23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności | 876 |
23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu | 878 |
23.3. Technika modeli pochodnych | 879 |
23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych – ćwiczenia | 881 |
23.5. Kinematyczne więzy napędowe | 886 |
23.6. Więzy prowadzące | 888 |
23.7. Toczenie | 890 |
23.8. Szkice 3D | 892 |
23.8.1. Ćwiczenia | 893 |
24. Obiekty „inteligentne” | 902 |
24.1. iFeatures | 903 |
24.1.1. Definiowanie iFeature – ćwiczenia | 903 |
24.1.2. Wstawianie iFeature – ćwiczenia | 906 |
24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature – ćwiczenia | 908 |
24.1.4. Edycja definicji iFeature – ćwiczenia | 908 |
24.2. iParts | 910 |
24.2.1. Typy iParts | 912 |
24.2.2. Tworzenie definicji iParts | 913 |
24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart – ćwiczenia | 913 |
24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart | 913 |
24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart | 915 |
24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia | 921 |
24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia | 923 |
24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts – ćwiczenia | 924 |
24.2.7. Niestandardowe iParts | 925 |
24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts – ćwiczenia | 925 |
24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts – ćwiczenia | 927 |
24.3. iAssemblies | 929 |
24.4. iMates | 931 |
24.4.1. Ćwiczenia | 932 |
24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates | 932 |
24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate | 934 |
24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMate | 936 |
24.5. iCopy | 938 |
24.5.1. Tworzenie definicji iCopy | 939 |
24.5.2. „Inteligentne” kopiowanie | 940 |
24.5.3. Edycja „inteligentnych” kopii | 944 |
25. iLogic – wewnętrzny język i podsystem programowania | 945 |
25.1. Instrukcja warunkowa | 946 |
25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta | 947 |
25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona | 948 |
25.2. Ćwiczenia | 949 |
25.2.1. Analiza zadania | 950 |
25.2.2. Definiowanie listy wartości | 951 |
25.2.3. Definiowanie reguły | 952 |
25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania | 957 |
26. Zarządzanie danymi projektowymi | 959 |
26.1. Tryb właściwości (Properties) – ćwiczenia | 960 |
26.2. Tryb przeglądania (Preview) – ćwiczenia | 961 |
26.3. Tryb zarządzania (Manage) – ćwiczenia | 962 |
27. Projekt przejściowy | 968 |
27.1. Kopiowanie projektu | 969 |
27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole | 970 |
27.3. Biblioteka Content Center | 971 |
27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center | 973 |
27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień | 974 |
27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center | 974 |
27.3.3. Tworzenie więzów montażowych | 978 |
27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia | 980 |
28. Moduły specjalizowane | 983 |
28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych | 984 |
28.1.1. Ćwiczenia | 984 |
28.1.1.1. Kopiowanie projektu z połączeniami śrubowymi | 985 |
28.1.1.2. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną | 986 |
28.1.1.3. Przygotowanie powierzchni do spawania | 987 |
28.1.1.4. Spoina kosmetyczna | 988 |
28.1.1.5. Spoina pachwinowa | 988 |
28.1.1.6. Obróbka po spawaniu | 989 |
28.1.1.7. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu | 990 |
28.1.1.8. Rysunek 2D konstrukcji spawanej | 991 |
28.2. Projekt konstrukcji blaszanej | 992 |
28.2.1. Ćwiczenia | 994 |
28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy | 994 |
28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej | 996 |
28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania | 997 |
28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów | 1001 |
29. Modelowanie mieszane 2D–3D | 1004 |
29.1. Zadanie projektowe | 1004 |
29.2. Dane wyjściowe | 1005 |
29.3. Koncepcja procesu projektowania | 1005 |
29.4. Ćwiczenia | 1006 |
29.4.1. Budowa modelu 2D–3D | 1007 |
29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D | 1012 |
30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania | 1014 |
30.1. Generator ram – ćwiczenia | 1015 |
30.1.1. Wstawianie kształtowników | 1017 |
30.1.2. Przycinanie kształtowników | 1022 |
30.1.3. Przycinanie i wydłużanie kształtowników | 1023 |
30.1.4. Edycja kształtowników | 1025 |
30.1.5. Operacje końcowe | 1025 |
30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych – ćwiczenia | 1026 |
30.2.1. Edycja połączenia gwintowego | 1030 |
30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego | 1031 |
30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego | 1032 |
30.3. Generator wałów – ćwiczenia | 1032 |
30.3.1. Generator wałów – definiowanie szablonów | 1033 |
30.3.2. Generator wałów – projektowanie wału | 1035 |
30.4. Generator elementów przekładni zębatych – ćwiczenia | 1044 |
31. Narzędzia analityczne | 1052 |
31.1. Analizy tradycyjne | 1052 |
31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału – ćwiczenia | 1053 |
31.1.1.1. Podparcia i obciążenia | 1054 |
31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników | 1056 |
31.2. Analizy wytrzymałościowe MES | 1058 |
31.2.1. Ćwiczenia | 1059 |
31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne | 1059 |
31.2.1.2. Definiowanie podparć | 1061 |
31.2.1.3. Definiowanie obciążeń | 1063 |
31.2.1.4. Obliczenia | 1064 |
31.2.1.5. Analiza wyników | 1065 |
31.2.1.6. Zapis modelu MES | 1069 |
31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych – ćwiczenia | 1069 |
31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES | 1070 |
31.2.2.2. Edycja modelu MES | 1071 |
31.2.2.3. Obliczenia | 1072 |
31.3. Analizy dynamiczne | 1073 |
31.3.1. Sformułowanie zadania | 1074 |
31.3.2. Wskazówki metodyczne | 1074 |
31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych – ćwiczenia | 1076 |
31.3.4. Konwersja więzów montażowych – ćwiczenia | 1076 |
31.3.5. Definiowanie siły ciężkości – ćwiczenia | 1078 |
31.3.6. Uruchomienie symulacji – ćwiczenia | 1078 |
31.3.7. Definiowanie par kinematycznych – ćwiczenia | 1079 |
31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie | 1079 |
31.3.7.2. Kontakt 2D | 1082 |
31.3.7.3. Sprężyna | 1084 |
31.3.7.4. Amortyzator | 1087 |
31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu | 1087 |
31.3.8. Siła wymuszająca – ćwiczenia | 1088 |
31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego | 1088 |
31.3.9. Grapher wyjściowy – ćwiczenia | 1091 |
31.3.9.1. Określenie warunków początkowych | 1091 |
31.3.9.2. Symulacja | 1092 |
31.3.10. Eksport wyników do modułu MES – ćwiczenia | 1093 |
31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń „w ruchu”) – ćwiczenia | 1096 |
31.3.12. Ćwiczenia dodatkowe | 1100 |
32. Narzędzia prezentacyjne | 1103 |
32.1. Ćwiczenia | 1104 |
32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio | 1104 |
32.1.2. Konfiguracja animacji | 1105 |
32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia | 1106 |
32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów | 1108 |
32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny | 1108 |
32.1.6. Rejestracja animacji | 1110 |
33. Wybrane aspekty efektywności projektowania | 1113 |
33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D | 1113 |
33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO) | 1115 |
33.2.1. Przykład systemu ETO | 1117 |
33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji | 1118 |
33.2.2. Budowa systemu ETO | 1119 |
33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO | 1121 |
33.2.3. Inne przykłady systemów ETO | 1125 |
34. Zadania dodatkowe | 1127 |
35. Zadania kontrolne | 1130 |
36. Ewolucja systemu Fusion | 1136 |
36.1. Autodesk Inventor Fusion | 1136 |
36.2. Autodesk Fusion 360 | 1137 |
37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 | 1138 |
37.1. Interfejs użytkownika | 1141 |
37.1.1. Główne okno programu | 1143 |
37.2. Uwagi ogólne | 1144 |
37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia | 1145 |
37.3.1. Edycja profilu | 1148 |
37.4. Operacje modelowania części – ćwiczenia | 1149 |
37.5. Edycja modelu części – ćwiczenia | 1151 |
37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego | 1151 |
37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego | 1152 |
37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu | 1152 |
37.5.2.2. Edycja parametrów modelu | 1153 |
37.5.3. Edycja swobodna bryły | 1155 |
37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany | 1155 |
37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły | 1157 |
37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego | 1158 |
37.6. Zmiana rodzaju modelu – ćwiczenia | 1159 |
37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych | 1159 |
37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym | 1161 |
37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej | 1162 |
37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych – ćwiczenia | 1163 |
37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia | 1167 |
37.8.1. Modelowanie składników zespołu | 1167 |
37.8.2. Więzy montażowe | 1173 |
37.8.2.1. Edycja więzów montażowych | 1178 |
37.8.2.2. Zadanie kontrolne | 1179 |
37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 – uwagi końcowe | 1181 |
38. Dodatek: informacje techniczne o niezbędnym oprogramowaniu CAD | 1183 |
38.1. Informacje o programie Autodesk Inventor | 1183 |
38.1.1. Wersja testowa programu Autodesk Inventor | 1183 |
38.1.2. Przed instalacją wersji testowej | 1183 |
38.1.3. Wymagania programu Autodesk Inventor | 1184 |
38.2. Informacje o narzędziu Autodesk Fusion 360 | 1184 |
39. Dodatek: instalowanie oprogramowania z dołączonej płyty CD-ROM | 1185 |
39.1. Instalowanie kursu R2018-MP | 1185 |
39.2. Nauka za pomocą nowszych niż 2018 wersji programu Autodesk Inventor | 1187 |
39.2.1. Szablony | 1187 |
39.2.2. Biblioteki stylów | 1188 |
39.2.3. Zasadnicze pliki kursu R2018-MP | 1190 |
39.3. Dezinstalacja kursu R2018-MP | 1191 |
Bibliografia | 1192 |
Skorowidz | 1194 |
Autodesk Inventor Professional 2018PL / 2018+ / Fusion 360 - RECENZJE
Pisemne recenzje mogą być dodawane wyłączenie przez klientów zarejestrowanych w sklepie. Na liczbę gwiazdek wyświetlanych przy produkcie składają się również oceny produktów, dodanie których nie wymaga posiadania konta.
Publikujemy wszystkie recenzje produktów, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Jeśli wiemy, że produkt został zakupiony przez recenzenta, oznaczamy to ikonką
Autor: Mol_ksiazkowy
Dodano: 16.12.2017
Książka nie tłumaczy niczego, jest prostym tłumaczeniem z angielskiego a autor złodziej wydaje ją co roku ze zmienioną okładką i czeka aż ktoś się natnie. Niepolecam