Autodesk Inventor Professional 2018PL / 2018+ / Fusion 360

Autodesk Inventor Professional 2018PL / 2018+ / Fusion 360

Metodyka projektowania

3 oceny

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

79,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się projektowania wyrobów (obejmującego także symulację, obliczenia MES i analizy klasyczne) i zarządzania ich dokumentacją
za pomocą programów: Autodesk Inventor Professional 2018 (lub nowszej) oraz Autodesk Fusion 360. Pozwala przygotować się do egzaminu certyfikacyjnego Inventor Certified Professional.
Dlaczego warto wybrać ten podręcznik?
· Autor jest jednym z najlepszych specjalistów w Polsce w dziedzinie metodyki i dydaktyki projektowania 2D i 3D. Miał status Autodesk Authorized Author do końca istnienia tego programu. Jego podręczniki mogą być stosowane na kursach autoryzowanych przez Autodesk.
· Zaprezentowane zostały metody modelowania hierarchicznego (FBM) i swobodnego (SFM) realizowanego klasycznie oraz metodą Przetwarzania w chmurze – Cloud Computing.
· Czytelnik znajdzie tu przede wszystkim starannie przemyślane ćwiczenia, oparte na wieloletnim doświadczeniu Autora zarówno dydaktyczno-badawczym, jak i zdobytym w przemyśle.
· Zawiera omówienie obiektów inteligentnych wraz z techniką iCopy oraz językiem programowania iLogic, a także moduły automatyzujące proces projektowania typowych części i zespołów – Design Accelerator.
·Wersja elektroniczna nie posiada płyty CD


Liczba stron1208
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19540-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Koncepcja i zawartość podręcznika     25
    1.1. Zawartość programowa     27
    1.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia     28
    1.3. Przeznaczenie     28
    1.4. Dodatkowe źródła informacji     29
      1.4.1. Literatura drukowana     29
    1.5. Realizacja typowych szkoleń (Learning Paths)     29
      1.5.1. Podstawy modelowania bryłowego (FBM)     30
      1.5.2. Modelowanie części (FBM)     30
        1.5.2.1. Bez przygotowania wstępnego     30
        1.5.2.2. Po kursie „Podstawy modelowania bryłowego (FBM)”     30
      1.5.3. Modelowanie zespołów (FBM)     31
      1.5.4. Podstawy redagowania dokumentacji 2D na podstawie modeli 3D     31
      1.5.5. Podstawowy kurs projektowania (Essentials)     31
      1.5.6. Wspomaganie projektowania typowych części i zespołów maszyn     32
      1.5.7. Uniwersalne narzędzia obliczeń i analiz systemów CAD 3D – wprowadzenie     32
      1.5.8. Podstawy modelowania konstrukcji blaszanych     32
      1.5.9. Podstawy modelowania swobodnego (SFM) i hybrydowego (FBM-SFM)     33
    1.6. Konwencje zapisu     33
      1.6.1. Akapity specjalne     33
      1.6.2. Sposoby wydawania poleceń     34
        1.6.2.1. Nazwy narzędzi     35
      1.6.3. Inne wyróżnienia fragmentów tekstu     36
      1.6.4. Instrukcje do ćwiczeń     37
  
  2. Informacje ogólne     40
    2.1. Uruchamianie programu     41
    2.2. Interfejs użytkownika     42
      2.2.1. Podstawowe operacje na wstążce     42
        2.2.1.1. Budowa panelu     43
        2.2.1.2. Rodzaje narzędzi na wstążce     44
        2.2.1.3. Zmiana położenia panelu     45
      2.2.2. Wydawanie poleceń za pomocą wstążki     45
      2.2.3. Wydawanie poleceń za pomocą Menu kursora     46
        2.2.3.1. Tekstowe menu kursora     47
        2.2.3.2. Kołowe menu kursora     48
      2.2.4. Pasek szybkiego dostępu     49
      2.2.5. Menu Plik     50
    2.3. Podstawy zarządzania projektami     51
      2.3.1. Tworzenie struktury nowego projektu     52
      2.3.2. Uaktywnienie istniejącego projektu     54
      2.3.3. Usuwanie definicji istniejącego projektu     57
      2.3.4. Projekt kursu R2018-MP.ipj     58
        2.3.4.1. Odszukiwanie i otwieranie pliku projektu kursu R2018-MP.ipj     60
        2.3.4.2. Konfiguracja bibliotek Content Center     62
    2.4. Zarządzanie plikami w ramach projektu     63
      2.4.1. Otwieranie pliku     63
      2.4.2. Zapisywanie pliku ze zmianą nazwy lub położenia     64
      2.4.3. Zapisywanie kopii pliku     65
      2.4.4. Zapisywanie kopii pliku jako szablon     65
      2.4.5. Tworzenie nowego pliku     65
        2.4.5.1. Szablony     66
    2.5. Elementy okna programu     68
    2.6. Podstawowe operacje konfiguracyjne     70
      2.6.1. Przywrócenie konfiguracji standardowej     71
      2.6.2. Zmiana podstawowych opcji aplikacji     71
    2.7. Powtarzanie ostatniego polecenia     78
    2.8. Skróty klawiszowe (Alias)     79
  
  3. Przeglądarka obiektów     80
    3.1. Definicje wybranych obiektów     83
    3.2. Standardowe nazwy obiektów w przeglądarce     84
    3.3. Rozwijanie i zwijanie gałęzi     85
    3.4. Wskazywanie obiektu     86
    3.5. Wybór obiektu za pomocą przeglądarki     87
      3.5.1. Wybór pojedynczego obiektu     87
      3.5.2. Anulowanie wyboru     88
      3.5.3. Wybór wielu obiektów     88
    3.6. Wybór obiektu na obszarze modelowania     89
      3.6.1. Tryby wyboru     90
      3.6.2. Wybieranie obiektów pokrywających się     92
    3.7. Edycja obiektu     93
      3.7.1. Edycja inicjowana za pomocą Menu kursora     94
        3.7.1.1. Metoda „pokaż wymiary” (Show Dimensions)     95
        3.7.1.2. Inne operacje edycyjne     97
      3.7.2. Edycja inicjowana dwukrotnym kliknięciem     98
    3.8. Narzędzia pomiarowe     100
    3.9. Cofanie i odtwarzanie operacji modelowania     101
    3.10. Widoczność elementów konstrukcyjnych na obszarze modelowania     103
      3.10.1. Globalna widoczność elementów konstrukcyjnych     103
      3.10.2. Widoczność indywidualna elementów konstrukcyjnych     103
    3.11. Karty i filtry przeglądarki     104
    3.12. Wyłączanie elementów podstawowych     105
    3.13. Włączanie elementów podstawowych     106
    3.14. Usuwanie elementów i innych obiektów     106
    3.15. Zmiana nazwy elementów     107
    3.16. Uniwersalna metoda zmiany właściwości elementów     108
    3.17. Zmiana kolejności elementów i operacji modelowania     108
    3.18. Wykorzystanie przeglądarki podczas projektowania zespołów     109
      3.18.1. Modelowanie zespołu     109
      3.18.2. Pliki prezentacji     112
  
  4. Sterowanie wyświetlaniem     113
    4.1. Wydawanie poleceń za pomocą Paska nawigacji     115
    4.2. Zmiana sposobu reprezentacji modelu     116
    4.3. Zmiana sposobu budowy obrazu     118
    4.4. Panoramowanie (Pan)     118
    4.5. Obracanie swobodne (Free Orbit)     119
      4.5.1. Zmiana środka obrotu     120
    4.6. Zmiana powiększenia (Zoom)     121
      4.6.1. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom)     121
      4.6.2. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All)     122
      4.6.3. Powiększenie obiektów wybranych do kolekcji (Zoom Selected)     123
      4.6.4. Powiększanie za pomocą okna (Zoom Window)     124
    4.7. Widok na wybrany obiekt (Look At)     125
    4.8. Widok główny (Home View)     126
    4.9. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków     126
    4.10. ViewCube     127
      4.10.1. Widoki standardowe     130
      4.10.2. Redefinicja widoku głównego (Home View)     131
      4.10.3. Redefinicja i przywracanie widoku z przodu (Front View) i z góry (Top View)     133
    4.11. Obracanie ograniczone (Constrained)     133
    4.12. SteeringWheels     135
    4.13. Sterowanie nazwanymi widokami     137
  
  5. Wprowadzenie do projektowania części     138
    5.1. Parametryczność     138
    5.2. Model matematyczny konstrukcji     139
    5.3. Model geometryczny konstrukcji     139
      5.3.1. Parametry i zmienne decyzyjne     139
        5.3.1.1. Przykłady parametrów     140
    5.4. Obiekty 3D     141
    5.5. Obiekty 2D w modelowaniu 3D     143
    5.6. Pojęcia związane z techniką modeli pochodnych     145
    5.7. Typowy proces projektowania części     146
      5.7.1. Modelowanie części     147
      5.7.2. Redagowanie dokumentacji     148
      5.7.3. Modyfikacja projektu z poziomu modelu lub rysunku     150
  
  6. Szkice i więzy     151
    6.1. Czynności wstępne     151
    6.2. Opcje aplikacji     154
    6.3. Ustawienia dokumentu     157
    6.4. Usuwanie obiektu za pomocą przeglądarki     158
    6.5. Tworzenie obiektu typu szkic 2D     160
    6.6. Szkicowanie     161
      6.6.1. Style obiektów szkicu     162
      6.6.2. Sterowanie tworzeniem więzów     163
      6.6.3. Szkicowanie zarysu profilu     166
        6.6.3.1. Wprowadzanie dynamiczne     172
    6.7. Więzy geometryczne     173
      6.7.1. Typy i symbole więzów     175
      6.7.2. Wyświetlanie więzów geometrycznych     176
      6.7.3. Sprawdzenie poprawności związanego szkicu     178
      6.7.4. Usuwanie więzów     179
      6.7.5. Ręczne wprowadzanie więzów     180
      6.7.6. Stopnie swobody szkicu     182
      6.7.7. Ćwiczenia sprawdzające     183
    6.8. Więzy wymiarowe     185
      6.8.1. Technika nakładania więzów wymiarowych     187
      6.8.2. Ćwiczenia     190
        6.8.2.1. Więzy zdefiniowane przez jeden obiekt     191
        6.8.2.2. Więzy zdefiniowane przez dwa obiekty     192
      6.8.3. Wymiary nieparametryczne (sterowane)     193
      6.8.4. Zmiana typu obiektu więzy – wymiar     194
    6.9. Zmiana sposobu wyświetlania więzów     195
    6.10. Automatyczne nakładanie więzów     195
    6.11. Edycja wartości więzów wymiarowych     198
      6.11.1. Narzędzia pomiarowe podczas edycji     199
      6.11.2. Dostęp do więzów wymiarowych – narzędzie Pokaż wymiary     199
      6.11.3. Narzędzie Tolerancje     200
      6.11.4. Ćwiczenia     200
    6.12. Więzy tolerowane     205
      6.12.1. Włączanie i konfiguracja tolerancji globalnych     206
      6.12.2. Tolerancje globalne     208
      6.12.3. Wyłączanie tolerancji globalnych     210
    6.13. Właściwości więzów i wymiarów     212
    6.14. Widoczność więzów     214
    6.15. Linie konstrukcyjne     215
    6.16. Ćwiczenia sprawdzające     221
    6.17. Specjalne techniki szkicowania     222
    6.18. Ćwiczenia sprawdzające     223
    6.19. Bezpośrednie wprowadzanie współrzędnych punktów     224
    6.20. Zasady efektywnego szkicowania     230
    6.21. Zadania     232
  
  7. Wstęp do parametrycznego modelowania 3D     237
    7.1. Szkice i płaszczyzny szkicu     237
      7.1.1. Parametryczne płaszczyzny szkicu     239
      7.1.2. Nieparametryczne płaszczyzny szkicu     240
      7.1.3. Definiowanie płaszczyzny szkicu     241
        7.1.3.1. Opcje tworzenia płaszczyzn szkicu     242
        7.1.3.2. Rzutowanie krawędzi na płaszczyznę szkicu     244
      7.1.4. Ćwiczenia     245
    7.2. Elementy konstrukcyjne     250
    7.3. Płaszczyzny konstrukcyjne     251
      7.3.1. Parametryczne płaszczyzny konstrukcyjne     251
      7.3.2. Nieparametryczne płaszczyzny konstrukcyjne     251
      7.3.3. Definiowanie płaszczyzn konstrukcyjnych     251
        7.3.3.1. Wskazówki metodyczne     252
        7.3.3.2. Definiowanie płaszczyzny przez jeden obiekt     254
        7.3.3.3. Definiowanie płaszczyzny przez dwa obiekty     255
        7.3.3.4. Definiowanie płaszczyzny przez trzy obiekty     255
      7.3.4. Edycja płaszczyzn konstrukcyjnych     256
        7.3.4.1. Zmiana położenia płaszczyzny     256
        7.3.4.2. Automatyczna zmiana rozmiaru płaszczyzny     256
        7.3.4.3. Ręczna zmiana rozmiaru płaszczyzny     257
        7.3.4.4. Zmiana wartości więzów     257
        7.3.4.5. Zmiana zwrotu wektora normalnego     257
      7.3.5. Ćwiczenia     258
    7.4. Osie konstrukcyjne i punkty konstrukcyjne     263
      7.4.1. Ćwiczenia     264
  
  8. Operacje parametrycznego modelowania 3D     266
    8.1. Elementy szkicowe     269
    8.2. Standardowe narzędzia i techniki modelowania     270
    8.3. Elementy okien dialogowych     271
      8.3.1. Opis operacji modelowania     272
      8.3.2. Karta Kształt (Shape)     273
        8.3.2.1. Przyciski wyboru profili, brył, osi, ścieżek     273
        8.3.2.2. Przycisk rodzaju elementu     274
        8.3.2.3. Przycisk sposobu modelowania     274
        8.3.2.4. Rodzaj „zakończenia” elementu i kierunek modelowania     275
        8.3.2.5. Powierzchnia początkowa i końcowa elementu     276
      8.3.3. Karta Więcej (More)     277
      8.3.4. Przycisk podsystemu diagnostycznego     278
    8.4. Definiowanie profilu     279
    8.5. Współdzielenie szkicu (Share Sketch)     281
    8.6. Anulowanie współdzielenia szkicu (Unshare)     281
    8.7. Współdzielenie elementów konstrukcyjnych     282
    8.8. Ćwiczenia     282
      8.8.1. Wyciąganie profilem (Extrude)     283
        8.8.1.1. Wskazówki metodyczne     283
        8.8.1.2. Element bazowy     285
        8.8.1.3. Pozostałe elementy wyciągane     289
        8.8.1.4. Wyciągnięcie typu „do następnego” (To Next)     290
        8.8.1.5. Wyciągnięcie typu „do” (To)     292
        8.8.1.6. Wyciągnięcie typu „między” (Between)     295
        8.8.1.7. Wyciągnięcie przelotowe     298
      8.8.2. Ćwiczenia sprawdzające     300
      8.8.3. Obrót profilem (Revolve)     300
        8.8.3.1. Wskazówki metodyczne     301
        8.8.3.2. Obrót o kąt (Angle)     302
        8.8.3.3. Obrót do następnego (To Next)     305
        8.8.3.4. Obrót pełny (Full)     306
      8.8.4. Zmiana kolejności operacji modelowania     309
      8.8.5. Ćwiczenia sprawdzające     309
      8.8.6. Wskazówki metodyczne     310
      8.8.7. Przeciąganie profilem (Sweep)     310
      8.8.8. Rozpinanie powierzchni (Loft)     312
      8.8.9. Żebra (Rib)     318
    8.9. Elementy wstawiane     320
    8.10. Ćwiczenia     321
      8.10.1. Zaokrąglenia (Fillet)     321
      8.10.2. Fazowania (Chamfer)     326
      8.10.3. Skorupa (Shell)     329
      8.10.4. Pochylenia (Draft)     332
    8.11. Otwory     335
      8.11.1. Elementy okna dialogowego     336
        8.11.1.1. Rodzaje i typy otworów     336
        8.11.1.2. Metody określania położenia otworów     337
      8.11.2. Pliki definicji gwintów i otworów     338
      8.11.3. Ćwiczenia     339
        8.11.3.1. Metoda „koncentrycznie” (Concentric)     340
        8.11.3.2. Metoda „liniowo” (Linear)     342
        8.11.3.3. Metoda „ze szkicu” (From Sketch)     345
    8.12. Gwint (Thread)     349
      8.12.1. Ćwiczenia     350
    8.13. Inne operacje modelowania 3D     351
      8.13.1. Kopiowanie elementów szkicowych     352
      8.13.2. Kopiowanie elementów i części w szyku     354
        8.13.2.1. Szyk kołowy (Circular Pattern)     355
        8.13.2.2. Szyk prostokątny (Rectangular Pattern)     358
      8.13.3. Lustrzane odbicie elementów i części (Mirror)     361
      8.13.4. Podział ściany i części     363
  
  9. Styl obiektów w modelu części     366
    9.1. Przechowywanie stylów i standardów     367
    9.2. Zarządzanie stylami: oświetlenia, tekstu i standardami     369
    9.3. Zarządzanie stylami: materiał i wygląd     370
    9.4. Wygląd     371
      9.4.1. Wygląd logiczny     372
      9.4.2. Przeglądanie stylów – wygląd     374
      9.4.3. Zapis stylu z biblioteki w dokumencie – wygląd     375
      9.4.4. Zastosowanie stylu – zmiana wyglądu części     377
      9.4.5. Tworzenie nowego stylu – wygląd     377
      9.4.6. Zapis stylu z dokumentu w bibliotece – wygląd     381
      9.4.7. Indywidualne usuwanie stylu – wygląd     383
        9.4.7.1. Indywidualne usuwanie stylu lokalnego (z pliku)     383
        9.4.7.2. Indywidualne usuwanie stylu z biblioteki     384
      9.4.8. Edycja lokalna stylu – wygląd     385
      9.4.9. Aktualizacja stylów – przywrócenie zgodności z biblioteką     387
      9.4.10. Globalny zapis stylów do biblioteki     388
      9.4.11. Globalne usuwanie stylów z pliku (lokalnych)     391
    9.5. Materiał     393
      9.5.1. Właściwości fizyczne     396
  
  10. Właściwości obiektów w modelu części     399
    10.1. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu części     401
    10.2. Edycja właściwości     401
    10.3. Edycja iProperties     405
  
  11. Modele wielobryłowe     410
    11.1. Tworzenie modelu wielobryłowego – ćwiczenia     410
    11.2. Operacje logiczne Boole’a     413
  
  12. Edycja elementów bryłowych i części     415
    12.1. Sposoby inicjowania operacji     415
    12.2. System diagnostyczny     416
    12.3. System naprawczy     419
    12.4. Przykłady typowych operacji edycyjnych     421
    12.5. Redefinicja obiektów     424
      12.5.1. Redefinicja szkicu bazowego z edycją układu współrzędnych     425
        12.5.1.1. Edycja układu współrzędnych szkicu     426
      12.5.2. Redefinicja szkicu z edycją obiektów szkicu     427
        12.5.2.1. Edycja obiektów szkicu     428
      12.5.3. Redefinicja elementu konstrukcyjnego     430
  
  13. Ćwiczenia sprawdzające     431
  
  14. Redagowanie i edycja dokumentacji 2D części     432
    14.1. Typy plików dokumentacji     436
    14.2. Czynności wstępne     437
      14.2.1. Tworzenie pliku rysunku     437
      14.2.2. Opcje aplikacji dotyczące rysunku     439
      14.2.3. Ustawienia dokumentu     440
      14.2.4. Szablony rysunku     441
      14.2.5. Stałe elementy rysunku     442
        14.2.5.1. Edycja układu arkusza     443
        14.2.5.2. Edycja iProperties     444
    14.3. Styl obiektów w pliku rysunku – standard rysunkowy     447
      14.3.1. Ustawienia ogólne standardu     452
      14.3.2. Dostępne style standardu     453
      14.3.3. Wartości domyślne obiektów     454
      14.3.4. Style główne i zależne     455
      14.3.5. Style logiczne i określone wprost     455
        14.3.5.1. Styl logiczny Jak warstwa     456
        14.3.5.2. Styl logiczny Jak standard     456
      14.3.6. Warstwy     456
      14.3.7. Styl tekstu     458
      14.3.8. Styl wymiarowania     459
      14.3.9. Zarządzanie elementami standardu (stylami)     460
        14.3.9.1. Dodatkowe elementy interfejsu     461
      14.3.10. Tworzenie nowego stylu w standardzie – ćwiczenia     461
      14.3.11. Eksport i import elementów standardu – ćwiczenia     467
    14.4. Podstawy tworzenia rzutów     470
      14.4.1. Tworzenie rzutu bazowego modelu     471
      14.4.2. Tworzenie podstawowych rzutów pochodnych     476
        14.4.2.1. Rzuty prostokątne i izometryczne     476
    14.5. Podstawy edycji rzutów     479
      14.5.1. Zmiana położenia rzutów     480
      14.5.2. Zmiana wyrównania rzutów     481
        14.5.2.1. Włączanie i wyłączanie etykiet     482
      14.5.3. Usuwanie rzutów     483
    14.6. Przekroje     484
      14.6.1. Przekrój pełny     485
        14.6.1.1. Metody skutecznego definiowania linii cięcia     489
      14.6.2. Przekrój częściowy     489
      14.6.3. Przekrój stopniowy     491
      14.6.4. Przekrój łamany     492
    14.7. Szczegóły     494
    14.8. Rzuty pomocnicze     499
    14.9. Przerwania     502
    14.10. Wyrwania     505
      14.10.1. Szkic skojarzony z rzutem     506
    14.11. Rzuty szkicowane     512
    14.12. Płat (Slice) i kadr (Crop)     515
      14.12.1. Ćwiczenia     516
    14.13. Edycja rzutów i ich elementów     519
      14.13.1. Zmiana ogólnych właściwości rzutów     520
      14.13.2. Zmiana właściwości obiektów rzutów     523
        14.13.2.1. Modyfikacja kreskowania     523
        14.13.2.2. Zmiana właściwości krawędzi     523
      14.13.3. Pobieranie więzów     525
      14.13.4. Ukrywanie i wyświetlanie więzów oraz innych opisów     527
      14.13.5. Modyfikacja definicji przekroju     529
      14.13.6. Modyfikacja innych obiektów     530
    14.14. Uzupełnienie wymiarowania i innych elementów opisu rysunku     532
      14.14.1. Wymiary i więzy w dokumentacji 2D     532
        14.14.1.1. Więzy     532
        14.14.1.2. Wymiary     533
      14.14.2. Inne elementy opisu rysunku     534
      14.14.3. Sterowanie widocznością wymiarów i więzów     534
      14.14.4. Edycja wymiarów i innych elementów opisu     535
        14.14.4.1. Indywidualna edycja wymiaru     536
      14.14.5. Narzędzia wymiarowania i opisu rysunku     536
    14.15. Tworzenie wymiarów     537
      14.15.1. Typ wymiaru     538
      14.15.2. Tryby lokalizacji     539
      14.15.3. Inne aspekty procesu wymiarowania     539
      14.15.4. Znajdowanie punktu przecięcia     541
        14.15.4.1. Ćwiczenia     541
      14.15.5. Wymiary liniowe średnicy     542
        14.15.5.1. Ćwiczenia     542
      14.15.6. Wymiary równoległe     544
        14.15.6.1. Ćwiczenia     545
    14.16. Inne narzędzia opisu     549
      14.16.1. Parametryczne osie symetrii     549
        14.16.1.1. Wyświetlanie elementów konstrukcyjnych modelu – ćwiczenia     550
        14.16.1.2. Ręczne tworzenie osi symetrii – ćwiczenia     553
        14.16.1.3. Automatyczne osie symetrii     557
        14.16.1.4. Ćwiczenia     558
      14.16.2. Opisy i tabele otworów     560
        14.16.2.1. Opisy otworów i gwintu – ćwiczenia     562
        14.16.2.2. Tabele otworów – ćwiczenia     564
        14.16.2.3. Edycja tabeli otworów – ćwiczenia     567
      14.16.3. Symbole znormalizowanych oznaczeń     569
      14.16.4. Oznaczanie chropowatości powierzchni     569
        14.16.4.1. Tworzenie symbolu – ćwiczenia     569
        14.16.4.2. Edycja symbolu – ćwiczenia     572
      14.16.5. Oznaczanie tolerancji kształtu i położenia     573
        14.16.5.1. Ćwiczenia     573
      14.16.6. Oznaczanie elementów odniesienia     575
        14.16.6.1. Ćwiczenia     575
      14.16.7. Obiekty tekstowe     577
        14.16.7.1. Tworzenie obiektów tekstowych – ćwiczenia     579
        14.16.7.2. Edycja obiektów tekstowych – ćwiczenia     582
      14.16.8. Linie odniesienia     583
        14.16.8.1. Tworzenie i formatowanie linii odniesienia – ćwiczenia     584
        14.16.8.2. Dołączanie linii odniesienia – ćwiczenia     585
      14.16.9. Symbole definiowane przez użytkownika     587
        14.16.9.1. Punkty specjalne symboli użytkownika     588
        14.16.9.2. Definiowanie symbolu – ćwiczenia     589
        14.16.9.3. Wstawianie symbolu – ćwiczenia     592
      14.16.10. Dołączanie obiektów szkicu skojarzonego z rzutem     594
    14.17. Zarządzanie arkuszami     595
      14.17.1. Wstawianie arkusza o domyślnym formacie     595
        14.17.1.1. Ćwiczenia     595
      14.17.2. Usuwanie arkusza     596
        14.17.2.1. Ćwiczenia     597
    14.18. Zarządzanie stałymi elementami rysunku     597
    14.19. Tworzenie i edycja stałych elementów rysunku     598
      14.19.1. Usuwanie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia     600
      14.19.2. Wstawianie tabliczki rysunkowej i obramowania – ćwiczenia     601
      14.19.3. Wypełnianie tabliczki rysunkowej     601
      14.19.4. Edycja tabliczki rysunkowej – ćwiczenia     601
      14.19.5. Definiowanie własnej tabliczki rysunkowej     602
        14.19.5.1. Obiekty typu „tylko szkic” (Sketch Only)     603
        14.19.5.2. Tworzenie szkicu tabliczki – ćwiczenia     604
        14.19.5.3. Pole wartości wprowadzanej – ćwiczenia     606
        14.19.5.4. Pole właściwości OPIS – ćwiczenia     608
        14.19.5.5. Pole właściwości MATERIAŁ – ćwiczenia     611
        14.19.5.6. Statyczne pole tekstowe – ćwiczenia     612
      14.19.6. Definiowanie własnego obramowania     614
        14.19.6.1. Obramowanie bez podziału na sektory – ćwiczenia     615
        14.19.6.2. Obramowanie z podziałem na sektory – ćwiczenia     616
      14.19.7. Usuwanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia     619
      14.19.8. Kopiowanie stałych elementów rysunku – ćwiczenia     620
      14.19.9. Definiowanie własnego formatu arkusza     623
        14.19.9.1. Arkusz ze zdefiniowanym układem rzutów – ćwiczenia     623
        14.19.9.2. Pusty arkusz – ćwiczenia     624
      14.19.10. Wstawianie własnego arkusza z układem rzutów – ćwiczenia     626
      14.19.11. Wstawianie własnego pustego arkusza – ćwiczenia     628
    14.20. Zapis rysunku w innym formacie     628
      14.20.1. Eksport do pliku DWG i DXF     629
        14.20.1.1. Ćwiczenia     630
      14.20.2. Eksport do pliku DWF     633
        14.20.2.1. Ćwiczenia     633
    14.21. Import rysunku w innym formacie     636
      14.21.1. Otwarcie pliku DWG     637
        14.21.1.1. Import części – ćwiczenia     637
      14.21.2. Import danych DWG do modelu części – ćwiczenia     638
      14.21.3. Import danych DWG do rysunku – ćwiczenia     640
  
  15. Modyfikacja projektu części     642
  
  16. Projekt części     643
    16.1. Uwagi metodyczne     645
    16.2. Modelowanie tulei     645
      16.2.1. Czynności wstępne     646
      16.2.2. Szkicowanie profilu     647
      16.2.3. Modelowanie bryły bazowej     649
      16.2.4. Tworzenie elementów konstrukcyjnych     650
      16.2.5. Modelowanie rowka podcięcia     651
      16.2.6. Modelowanie ścięć i zaokrągleń     653
      16.2.7. Modelowanie otworów     653
    16.3. Redagowanie dokumentacji tulei     658
      16.3.1. Uwagi metodyczne     659
        16.3.1.1. Wariant z przekrojem łamanym     659
        16.3.1.2. Wariant z wyrwaniem     660
        16.3.1.3. Tabliczka rysunkowa     661
      16.3.2. Ćwiczenia sprawdzające     661
      16.3.3. Tworzenie rzutów w wariancie z wyrwaniem     664
        16.3.3.1. Czynności wstępne     665
        16.3.3.2. Tworzenie rzutu bazowego     665
        16.3.3.3. Tworzenie wyrwania     666
        16.3.3.4. Stabilność definicji wyrwania     667
        16.3.3.5. Tworzenie szczegółu     668
        16.3.3.6. Tworzenie rzutu izometrycznego     669
    16.4. Uzupełnienie zredagowanej dokumentacji     670
      16.4.1. Osie symetrii     671
      16.4.2. Wymiary     672
      16.4.3. Dołączanie adnotacji     675
        16.4.3.1. Tworzenie i dołączanie tekstu     675
        16.4.3.2. Tworzenie i dołączanie odcinków     677
      16.4.4. Tworzenie pozostałych elementów opisu     678
    16.5. Tworzenie własnej tabliczki rysunkowej     678
      16.5.1. Wypełnianie pola Opis     681
    16.6. Modyfikacja projektu     682
      16.6.1. Modyfikacja z poziomu rysunku     682
      16.6.2. Modyfikacja z poziomu modelu     684
        16.6.2.1. Sprawdzenie dokumentacji części po zmianach     684
      16.6.3. Zakończenie pracy nad projektem     685
    16.7. Uwagi końcowe     686
      16.7.1. Dodatkowe modyfikacje projektu     686
    16.8. Wydruk dokumentacji     688
    16.9. Zadania     690
  
  17. Wprowadzenie do projektowania zespołów     693
    17.1. Podstawowe pojęcia     694
    17.2. Zarządzanie właściwościami obiektów w modelu zespołu     698
    17.3. Zestawienie składników (BOM)     699
    17.4. Dodatkowe operacje za pomocą przeglądarki     700
      17.4.1. Wyodrębnianie wystąpień składników     701
      17.4.2. Zaawansowane techniki wyboru wystąpień     702
  
  18. Zarządzanie strukturą zespołu     706
    18.1. Czynności wstępne     706
    18.2. Zarządzanie składnikami     707
      18.2.1. Wstawianie pojedynczego wystąpienia (Place Component)     707
        18.2.1.1. Ćwiczenia     708
        18.2.1.2. Wstawianie umieszczeń z automatycznym definiowaniem więzów montażowych     710
      18.2.2. Usuwanie wystąpienia     711
      18.2.3. Wstawianie szyku wystąpień (Pattern Component)     711
        18.2.3.1. Ćwiczenia     711
      18.2.4. Zmiana elementów szyku w elementy niezależne     714
      18.2.5. Zmiana nazwy wystąpienia     715
      18.2.6. Zastępowanie wystąpienia     715
        18.2.6.1. Ćwiczenia     716
      18.2.7. Obniżenie poziomu w strukturze zespołu (Demote)     718
        18.2.7.1. Ćwiczenia     719
      18.2.8. Podwyższenie poziomu w strukturze zespołu (Promote)     720
        18.2.8.1. Ćwiczenia     721
      18.2.9. Zmiana położenia wystąpienia w strukturze zespołu     722
        18.2.9.1. Ćwiczenia     722
      18.2.10. Zmiana stanu wystąpienia     723
        18.2.10.1. Ćwiczenia     723
      18.2.11. Uaktywnienie wystąpienia     724
        18.2.11.1. Ćwiczenia     725
      18.2.12. Tworzenie składnika w kontekście zespołu     725
        18.2.12.1. Ćwiczenia     726
      18.2.13. Otwieranie zespołu z brakującymi składnikami – ćwiczenia     732
      18.2.14. Składniki z systemu Mechanical Desktop     733
  
  19. Typowy proces projektowania zespołu     734
    19.1. Modelowanie zespołu     734
    19.2. Redagowanie dokumentacji zespołu     736
      19.2.1. Prezentacje zespołu     736
      19.2.2. Redagowanie dokumentacji 2D zespołu     738
    19.3. Modyfikacja projektu     739
  
  20. Więzy montażowe     740
    20.1. Koncepcje nakładania więzów montażowych     741
    20.2. Rodzaje i typy więzów     743
    20.3. Stopnie swobody i składnik bazowy     745
    20.4. Przykłady więzów     745
      20.4.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)     746
      20.4.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)     747
      20.4.3. Więzy kątowe (Angle)     748
      20.4.4. Więzy styczności (Tangent)     749
      20.4.5. Więzy wstawiające (Insert)     750
    20.5. Techniki nakładania więzów montażowych     750
      20.5.1. Narzędzie „Wiązanie” (Constrain)     751
        20.5.1.1. Więzy o wartości z zakresu     753
      20.5.2. Narzędzie Złóż (Assemble)     754
    20.6. Przeglądanie i edycja więzów     756
      20.6.1. Przeglądanie i edycja wartości więzów     756
      20.6.2. Pełna edycja więzów zespołu     758
      20.6.3. Aktualizacja więzów zespołu     759
    20.7. Ćwiczenia     760
      20.7.1. Więzy zestawiające przeciwstawnie (Mate)     760
      20.7.2. Więzy zestawiające zgodnie (Flush)     761
      20.7.3. Więzy kątowe (Angle)     762
      20.7.4. Więzy styczności (Tangent)     763
      20.7.5. Więzy wstawiające (Insert)     764
    20.8. Nakładanie więzów za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)     765
      20.8.1. Ćwiczenia     766
        20.8.1.1. Porównanie narzędzi Połączenie (Joint) i Więzy (Constraints)     766
        20.8.1.2. Definiowanie pary kinematycznej za pomocą narzędzia Połączenie (Joint)     767
        20.8.1.3. Sprawdzenie zakresu ruchomości pary     770
  
  21. Redagowanie i edycja dokumentacji zespołu     772
    21.1. Prezentacje     772
      21.1.1. Tworzenie pliku prezentacji     774
      21.1.2. Tworzenie sceny     775
      21.1.3. Rozsunięcia składników     775
      21.1.4. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania     775
      21.1.5. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji     776
      21.1.6. Usuwanie rozsunięć     776
      21.1.7. Sterowanie widocznością torów montażu     777
      21.1.8. Zarządzanie ujęciami i seriami ujęć     778
      21.1.9. Zapis ujęcia     779
      21.1.10. Zapis serii ujęć     780
      21.1.11. Animacje montażu i demontażu     780
    21.2. Ćwiczenia     781
      21.2.1. Tworzenie pliku prezentacji i sceny     782
      21.2.2. Rozsunięcia składników     783
      21.2.3. Cofanie i odtwarzanie operacji rozsuwania     786
      21.2.4. Przeglądanie i wprowadzanie korekt pozycji     787
      21.2.5. Usuwanie rozsunięć     788
      21.2.6. Sterowanie widocznością torów montażu     788
      21.2.7. Inne techniki edycji rozsunięć i torów montażu     790
      21.2.8. Zapis sposobu wyświetlania sceny (ujęcia)     792
      21.2.9. Animacje montażu i demontażu     794
    21.3. Klasyczna dokumentacja 2D zespołu     795
      21.3.1. Dodatkowe operacje na rzutach zespołu     795
        21.3.1.1. Ćwiczenia     796
      21.3.2. Rzuty nakładane     799
        21.3.2.1. Ćwiczenia     799
    21.4. Dodatkowe elementy rzutów zespołu     801
    21.5. Ćwiczenia     801
      21.5.1. Wyłączanie przekrojów     801
      21.5.2. Sprawdzenie i modyfikacja stylu     802
      21.5.3. Wstawianie wykazu elementów     805
      21.5.4. Wstawianie i edycja numerów pozycji     809
        21.5.4.1. Wstawianie pojedynczego numeru pozycji     811
        21.5.4.2. Dołączanie i usuwanie numeru pozycji     811
        21.5.4.3. Wstawianie wszystkich numerów pozycji     812
        21.5.4.4. Edycja numerów pozycji     814
    21.6. Edycja zestawienia składników (BOM) i wykazu elementów     815
      21.6.1. Edycja zestawienia składników (BOM)     816
        21.6.1.1. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM)     816
        21.6.1.2. Redagowanie i formatowanie danych do wykazów elementów i numerów pozycji     822
      21.6.2. Edycja wykazu elementów (listy części)     822
        21.6.2.1. Ćwiczenia     824
    21.7. Składniki niemodelowane     830
      21.7.1. Ćwiczenia     830
  
  22. Projekt zespołu     835
    22.1. Sformułowanie zadania     836
    22.2. Uwagi metodyczne     839
    22.3. Modelowanie zespołu     839
      22.3.1. Czynności wstępne     839
      22.3.2. Budowa struktury zespołu     840
        22.3.2.1. Alternatywne metody budowy struktury zespołu     841
      22.3.3. Więzy montażowe     841
      22.3.4. Wybrane analizy zespołu     842
      22.3.5. Widoki modelu zespołu     844
        22.3.5.1. Definiowanie nazwanego widoku     844
        22.3.5.2. Uaktywnienie nazwanego widoku     845
        22.3.5.3. Zmiana definicji widoku zablokowanego     846
    22.4. Konfigurowanie zestawienia składników (BOM) w projekcie zespołu     846
    22.5. Tworzenie dokumentacji 3D     847
      22.5.1. Tworzenie sceny nr 1     848
      22.5.2. Tworzenie sceny nr 2     852
    22.6. Redagowanie dokumentacji 2D     853
      22.6.1. Uwagi metodyczne     854
      22.6.2. Tworzenie pierwszego arkusza     854
      22.6.3. Tworzenie rzutu przekroju     854
        22.6.3.1. Wykaz elementów i numery pozycji     856
      22.6.4. Tworzenie rzutu montażowego     857
      22.6.5. Tworzenie drugiego arkusza     860
      22.6.6. Korekta pierwszego arkusza     864
    22.7. Zadania     865
  
  23. Zaawansowane techniki projektowania 3D     867
    23.1. Parametry     867
      23.1.1. Ćwiczenia     870
    23.2. Projektowanie adaptacyjne     874
      23.2.1. Ćwiczenia     875
        23.2.1.1. Włączanie i wyłączanie adaptacyjności wystąpienia     875
        23.2.1.2. Definiowanie adaptacyjności     876
        23.2.1.3. Adaptacyjne modyfikacje zespołu     878
    23.3. Technika modeli pochodnych     879
    23.4. Kojarzenie technik zaawansowanych – ćwiczenia     881
    23.5. Kinematyczne więzy napędowe     886
    23.6. Więzy prowadzące     888
    23.7. Toczenie     890
    23.8. Szkice 3D     892
      23.8.1. Ćwiczenia     893
  
  24. Obiekty „inteligentne”     902
    24.1. iFeatures     903
      24.1.1. Definiowanie iFeature – ćwiczenia     903
      24.1.2. Wstawianie iFeature – ćwiczenia     906
      24.1.3. Edycja wystąpienia iFeature – ćwiczenia     908
      24.1.4. Edycja definicji iFeature – ćwiczenia     908
    24.2. iParts     910
      24.2.1. Typy iParts     912
      24.2.2. Tworzenie definicji iParts     913
      24.2.3. Definiowanie generatora standardowej iPart – ćwiczenia     913
        24.2.3.1. Domyślne parametry generatora iPart     913
        24.2.3.2. Ręczne definiowanie generatora iPart     915
      24.2.4. Wstawianie wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia     921
      24.2.5. Edycja wystąpień standardowych iParts – ćwiczenia     923
      24.2.6. Edycja generatora standardowych iParts – ćwiczenia     924
      24.2.7. Niestandardowe iParts     925
        24.2.7.1. Definiowanie generatora niestandardowych iParts – ćwiczenia     925
        24.2.7.2. Wstawianie wystąpień niestandardowych iParts – ćwiczenia     927
    24.3. iAssemblies     929
    24.4. iMates     931
      24.4.1. Ćwiczenia     932
        24.4.1.1. Wstawianie wystąpienia z więzami iMates     932
        24.4.1.2. Definiowanie indywidualnego iMate     934
        24.4.1.3. Definiowanie złożonych iMate     936
    24.5. iCopy     938
      24.5.1. Tworzenie definicji iCopy     939
      24.5.2. „Inteligentne” kopiowanie     940
      24.5.3. Edycja „inteligentnych” kopii     944
  
  25. iLogic – wewnętrzny język i podsystem programowania     945
    25.1. Instrukcja warunkowa     946
      25.1.1. Instrukcja warunkowa prosta     947
      25.1.2. Instrukcja warunkowa złożona     948
    25.2. Ćwiczenia     949
      25.2.1. Analiza zadania     950
      25.2.2. Definiowanie listy wartości     951
      25.2.3. Definiowanie reguły     952
      25.2.4. Sprawdzenie poprawności rozwiązania     957
  
  26. Zarządzanie danymi projektowymi     959
    26.1. Tryb właściwości (Properties) – ćwiczenia     960
    26.2. Tryb przeglądania (Preview) – ćwiczenia     961
    26.3. Tryb zarządzania (Manage) – ćwiczenia     962
  
  27. Projekt przejściowy     968
    27.1. Kopiowanie projektu     969
    27.2. Modelowanie otworów przejściowych bezpośrednio w zespole     970
    27.3. Biblioteka Content Center     971
      27.3.1. Konfiguracja biblioteki Content Center     973
        27.3.1.1. Domyślna lokalizacja plików wystąpień     974
      27.3.2. Wstawianie składników z biblioteki Content Center     974
      27.3.3. Tworzenie więzów montażowych     978
      27.3.4. Korekta wymiarów pogłębienia     980
  
  28. Moduły specjalizowane     983
    28.1. Moduł projektowania konstrukcji spawanych     984
      28.1.1. Ćwiczenia     984
        28.1.1.1. Kopiowanie projektu z połączeniami śrubowymi     985
        28.1.1.2. Konwersja zespołu na konstrukcję spawaną     986
        28.1.1.3. Przygotowanie powierzchni do spawania     987
        28.1.1.4. Spoina kosmetyczna     988
        28.1.1.5. Spoina pachwinowa     988
        28.1.1.6. Obróbka po spawaniu     989
        28.1.1.7. Widoczność spoin w nazwanych widokach modelu     990
        28.1.1.8. Rysunek 2D konstrukcji spawanej     991
    28.2. Projekt konstrukcji blaszanej     992
      28.2.1. Ćwiczenia     994
        28.2.1.1. Modelowanie płaskich powierzchni i kołnierzy     994
        28.2.1.2. Zmiana stylu konstrukcji blaszanej     996
        28.2.1.3. Pozostałe operacje modelowania     997
        28.2.1.4. Rozwinięcie powierzchni i redagowanie rzutów     1001
  
  29. Modelowanie mieszane 2D–3D     1004
    29.1. Zadanie projektowe     1004
    29.2. Dane wyjściowe     1005
    29.3. Koncepcja procesu projektowania     1005
    29.4. Ćwiczenia     1006
      29.4.1. Budowa modelu 2D–3D     1007
      29.4.2. Wykonanie pełnych modeli 3D     1012
  
  30. Automatyzacja rutynowych operacji procesu projektowania     1014
    30.1. Generator ram – ćwiczenia     1015
      30.1.1. Wstawianie kształtowników     1017
      30.1.2. Przycinanie kształtowników     1022
      30.1.3. Przycinanie i wydłużanie kształtowników     1023
      30.1.4. Edycja kształtowników     1025
      30.1.5. Operacje końcowe     1025
    30.2. Generator połączeń śrubowych statycznych – ćwiczenia     1026
      30.2.1. Edycja połączenia gwintowego     1030
      30.2.2. Usuwanie elementów połączenia gwintowego     1031
        30.2.2.1. Ręczne usuwanie pozostałości połączenia gwintowego     1032
    30.3. Generator wałów – ćwiczenia     1032
      30.3.1. Generator wałów – definiowanie szablonów     1033
      30.3.2. Generator wałów – projektowanie wału     1035
    30.4. Generator elementów przekładni zębatych – ćwiczenia     1044
  
  31. Narzędzia analityczne     1052
    31.1. Analizy tradycyjne     1052
      31.1.1. Analiza wytrzymałościowa wału – ćwiczenia     1053
        31.1.1.1. Podparcia i obciążenia     1054
        31.1.1.2. Obliczenia i analiza wyników     1056
    31.2. Analizy wytrzymałościowe MES     1058
      31.2.1. Ćwiczenia     1059
        31.2.1.1. Wybrane operacje konfiguracyjne     1059
        31.2.1.2. Definiowanie podparć     1061
        31.2.1.3. Definiowanie obciążeń     1063
        31.2.1.4. Obliczenia     1064
        31.2.1.5. Analiza wyników     1065
        31.2.1.6. Zapis modelu MES     1069
      31.2.2. Częstości i postacie drgań własnych – ćwiczenia     1069
        31.2.2.1. Kopiowanie modelu MES     1070
        31.2.2.2. Edycja modelu MES     1071
        31.2.2.3. Obliczenia     1072
    31.3. Analizy dynamiczne     1073
      31.3.1. Sformułowanie zadania     1074
      31.3.2. Wskazówki metodyczne     1074
      31.3.3. Automatyczne tworzenie par kinematycznych – ćwiczenia     1076
      31.3.4. Konwersja więzów montażowych – ćwiczenia     1076
      31.3.5. Definiowanie siły ciężkości – ćwiczenia     1078
      31.3.6. Uruchomienie symulacji – ćwiczenia     1078
      31.3.7. Definiowanie par kinematycznych – ćwiczenia     1079
        31.3.7.1. Para przesuwna: walec na płaszczyźnie     1079
        31.3.7.2. Kontakt 2D     1082
        31.3.7.3. Sprężyna     1084
        31.3.7.4. Amortyzator     1087
        31.3.7.5. Modelowanie oporów ruchu     1087
      31.3.8. Siła wymuszająca – ćwiczenia     1088
        31.3.8.1. Definiowanie wymuszenia za pomocą Graphera wejściowego     1088
      31.3.9. Grapher wyjściowy – ćwiczenia     1091
        31.3.9.1. Określenie warunków początkowych     1091
        31.3.9.2. Symulacja     1092
      31.3.10. Eksport wyników do modułu MES – ćwiczenia     1093
      31.3.11. Analiza MES (analiza obciążeń „w ruchu”) – ćwiczenia     1096
      31.3.12. Ćwiczenia dodatkowe     1100
  
  32. Narzędzia prezentacyjne     1103
    32.1. Ćwiczenia     1104
      32.1.1. Eksport parametrów symulacji do modułu Inventor Studio     1104
      32.1.2. Konfiguracja animacji     1105
      32.1.3. Definiowanie i edycja oświetlenia     1106
      32.1.4. Określanie wyglądu powierzchni obiektów     1108
      32.1.5. Powlekanie (rendering) sceny     1108
      32.1.6. Rejestracja animacji     1110
  
  33. Wybrane aspekty efektywności projektowania     1113
    33.1. Porównanie efektywności wybranych narzędzi i technik CAD 3D     1113
    33.2. Narzędzia typu Engineer-To-Order (ETO)     1115
      33.2.1. Przykład systemu ETO     1117
        33.2.1.1. Metody modelowania konstrukcji     1118
      33.2.2. Budowa systemu ETO     1119
        33.2.2.1. Przykład wykorzystania systemu ETO     1121
      33.2.3. Inne przykłady systemów ETO     1125
  
  34. Zadania dodatkowe     1127
  
  35. Zadania kontrolne     1130
  
  36. Ewolucja systemu Fusion     1136
    36.1. Autodesk Inventor Fusion     1136
    36.2. Autodesk Fusion 360     1137
  
  37. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360     1138
    37.1. Interfejs użytkownika     1141
      37.1.1. Główne okno programu     1143
    37.2. Uwagi ogólne     1144
    37.3. Szkice i więzy w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia     1145
      37.3.1. Edycja profilu     1148
    37.4. Operacje modelowania części – ćwiczenia     1149
    37.5. Edycja modelu części – ćwiczenia     1151
      37.5.1. Edycja elementu bryłowego wstawianego     1151
      37.5.2. Edycja elementu bryłowego szkicowego     1152
        37.5.2.1. Edycja bezpośrednia szkicu     1152
        37.5.2.2. Edycja parametrów modelu     1153
      37.5.3. Edycja swobodna bryły     1155
        37.5.3.1. Przesunięcie ograniczone ściany     1155
        37.5.3.2. Przemieszczenie uogólnione bryły     1157
        37.5.3.3. Usuwanie operacji modelowania swobodnego     1158
    37.6. Zmiana rodzaju modelu – ćwiczenia     1159
      37.6.1. Scalanie (Dissolve) elementów bryłowych     1159
      37.6.2. Wykrywanie elementów (features) w modelu swobodnym     1161
      37.6.3. Przekształcenie modelu swobodnego do hierarchicznej postaci parametrycznej     1162
    37.7. Wykrywanie elementów w modelach importowanych – ćwiczenia     1163
    37.8. Modelowanie zespołu w systemie Autodesk Fusion 360 – ćwiczenia     1167
      37.8.1. Modelowanie składników zespołu     1167
      37.8.2. Więzy montażowe     1173
        37.8.2.1. Edycja więzów montażowych     1178
        37.8.2.2. Zadanie kontrolne     1179
    37.9. Podstawy systemu Autodesk Fusion 360 – uwagi końcowe     1181
  
  38. Dodatek: informacje techniczne o niezbędnym oprogramowaniu CAD     1183
    38.1. Informacje o programie Autodesk Inventor     1183
      38.1.1. Wersja testowa programu Autodesk Inventor     1183
      38.1.2. Przed instalacją wersji testowej     1183
      38.1.3. Wymagania programu Autodesk Inventor     1184
    38.2. Informacje o narzędziu Autodesk Fusion 360     1184
  
  39. Dodatek: instalowanie oprogramowania z dołączonej płyty CD-ROM     1185
    39.1. Instalowanie kursu R2018-MP     1185
    39.2. Nauka za pomocą nowszych niż 2018 wersji programu Autodesk Inventor     1187
      39.2.1. Szablony     1187
      39.2.2. Biblioteki stylów     1188
      39.2.3. Zasadnicze pliki kursu R2018-MP     1190
    39.3. Dezinstalacja kursu R2018-MP     1191
  
  Bibliografia     1192
  
  Skorowidz     1194
RozwińZwiń

Autodesk Inventor Professional 2018PL / 2018+ / Fusion 360 - RECENZJE

Najgorszy podręcznik

Autor: Mol_ksiazkowy

Dodano: 16.12.2017

Książka nie tłumaczy niczego, jest prostym tłumaczeniem z angielskiego a autor złodziej wydaje ją co roku ze zmienioną okładką i czeka aż ktoś się natnie. Niepolecam

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia