Myślenie krytyczne jako cel kształcenia

Na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady

1 opinia

Format:

mobi, epub, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,00

Format: mobi, epub, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

12,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka przedstawia amerykańskie i kanadyjskie dokonania w dziedzinie kształcenia umiejętności myślenia krytycznego, wypracowania jego definicji oraz tworzenia odpowiednich programów i metod nauczania. W Polsce myślenie krytyczne jest utożsamiane z niektórymi kompetencjami logicznymi lub kulturą logiczną, ale bez wyraźnej konceptualizacji i bezpośredniego odniesienia do dydaktyki, szczególnie na niższych szczeblach kształcenia. Pojawia się więc luka w systemie pojęciowym oraz w wiedzy dydaktycznej. Książka Ewy Wasilewskiej-Kamińskiej doskonale ten brak uzupełnia.


Autorka stara się odpowiedzieć na pytania:
- Czym jest myślenie krytyczne?
- Jaki to rodzaj wiedzy, kompetencji lub procesów poznawczych?
- W jaki sposób (jeśli w ogóle) można go nauczać?
dając czytelnikom (pedagogom, nauczycielom, wychowawcom i rodzicom) możliwość zapoznania się z dotychczasowymi osiągnięciami w tym zakresie, opisanymi w obszernej literaturze anglojęzycznej, w nikłym stopniu zaś znanymi w naszym kraju.


Liczba stron242
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-2563-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział I. Kształcenie myślenia krytycznego – perspektywa historyczna    18
  Rozdział II. Myślenie krytyczne celem kształcenia    59
  Rozdział III. Pojęcie myślenia krytycznego    80
  Rozdział IV. Wybrane koncepcje myślenia krytycznego    119
  Koncepcja myślenia krytycznego według Roberta Ennisa    120
  Koncepcja myślenia krytycznego według Richarda Paula    129
  Koncepcja myślenia krytycznego według Harveya Siegela    138
  Koncepcja myślenia krytycznego według Deanny Kuhn    147
  Rozdział V. Rzeczywistość kształcenia myślenia krytycznego    160
  Rozdział VI. Programy nauczania myślenia krytycznego    182
  Program/Metoda Baker    186
  Program Surry College    192
  Metoda Richarda Paula    197
  Program/Metoda „Filozofia dla dzieci”    205
  Program Davida Hitchcocka    210
  Program THISTLE    214
  Zakończenie    224
  Bibliografia    228
  Indeks osób    237
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia