Projakościowe zarządzanie w organizacjach ochrony zdrowia

-25%

Projakościowe zarządzanie w organizacjach ochrony zdrowia

Diagnoza i kierunki doskonalenia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,75  17,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

12,7517,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Celem niniejszej pracy jest próba diagnozy stanu zarządzania jakością usług zdrowotnych na przykładzie wybranych organizacji lecznictwa zamkniętego, a także wskazanie sposobów i możliwości poprawy oraz doskonalenia procesów zarządzania jakością usług zdrowotnych w organizacjach tego typu. Podstawą takich działań powinien być pomiar świadczonych usług w ujęciu procesowym. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Strukturę pracy tworzą cztery rozdziały. W rozdziale pierwszym zaprezentowano zamierzenia zmian organizacyjnych w systemie ochrony zdrowia. Rozważania rozpoczęto od zdefiniowania i przybliżenia kategorii systemu ochrony zdrowia, jego elementów, interesariuszy. Scharakteryzowano strukturę organizacyjną i ekonomiczną systemu ochrony zdrowia w Polsce oraz przedstawiono założenia opieki koordynowanej i usieciowienia szpitali jako sposobów na poprawę jakości świadczeń zdrowotnych. Sformułowano priorytety systemu ochrony zdrowia w zakresie pomiaru jakości usług zdrowotnych. W rozdziale drugim uwaga została skoncentrowana na problematyce pomiaru jakości świadczeń zdrowotnych w podmiotach leczniczych, w tym na minimalizacji zdarzeń niepożądanych. Rozdział trzeci zawiera charakterystykę modelu doskonałości EFQM (European Foundation for Quality Management), jego obszarów, kryteriów i podkryteriów, który stał się kanwą oceny poziomu dojrzałości projakościowego systemu zarządzania w wybranych podmiotach leczniczych. W rozdziale czwartym zaprezentowano zjawisko certyfikacji podmiotów leczniczych na zgodność z normą ISO 9001.


Liczba stron188
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-389-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
[]Rozdział    1
  1.1. System ochrony zdrowia – specyfika, interesariusze i obszary aktywności    13
  1.2. Projektowanie strategicznych kierunków zmian logiki systemu ochrony zdrowia w kraju    26
  1.2.1. Struktura organizacyjna i ekonomiczna systemu ochrony zdrowia oraz planowane zmiany    26
  1.2.2. Opieka koordynowana sposobem poprawy jakości świadczeń zdrowotnych    38
  1.2.3. Usieciowienie szpitali    41
  1.3. Priorytety systemu ochrony zdrowia w zakresie poziomu jakości świadczeń zdrowotnych – rozwiązania strukturalne    44
  1.3.1. Normalizacja, akredytacja i certyfikacja na rzecz jakości świadczeń zdrowotnych w placówkach ochrony zdrowia    44
  1.3.2. O systemie autoryzacji oraz o Agencji ds. Jakości Opieki Zdrowotnej i Bezpieczeństwa Pacjenta    47
  Rozdział    2
  2.1. Problematyka mierzenia jakości świadczeń w placówkach ochrony zdrowia    53
  2.2. Minimalizacja zdarzeń niepożądanych w procesie pomiaru jakości świadczeń zdrowotnych w podmiotach leczniczych    60
  2.3. Pomiar wyników organizacyjnych w podmiotach leczniczych w świetle badań własnych    70
  2.3.1. Charakterystyka prowadzonych badań    70
  2.3.2. Identyfikacja miar wyników organizacyjnych w podmiotach leczniczych. Studia przypadków    72
  2.3.3. Ocena systemu pomiaru wyników w placówkach ochrony zdrowia. Wyniki badań ankietowych    91
  2.2.4. Wielowymiarowa ocena dokonań podmiotu leczniczego. Propozycja zestawu miar    96
  Rozdział    3
  3.1. Charakterystyka Modelu Doskonałości EFQM    99
  3.1.1. Doskonałość organizacyjna – tło teoretyczne    102
  3.1.2. Proces oceny systemu zarządzania organizacją    103
  3.2. Metodyka badań – omówienie    105
  3.2.1. Kryteria doskonałości organizacyjnej według Modelu Doskonałości EFQM    105
  3.2.2. Procedura badań    107
  3.3. Poziom dojrzałości systemu zarządzania w badanych organizacjach ochrony zdrowia – wyniki badań    108
  3.3.1. Stopień dojrzałości systemu zarządzania w badanych organizacjach ochrony zdrowia – publicznych i niepublicznych    111
  Rozdział    4
  4.1. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009 oraz normy PN-EN ISO 9001:2015 jako podstawa certyfikacji systemu zarządzania jakością    114
  4.2. Analiza porównawcza wymagań dla podmiotów leczniczych według wymagań normy PN-EN ISO 9001 i standardów akredytacyjnych CMJ    124
  4.2.1. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 4 – Systemy zarządzania jakością    124
  4.2.2. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 5 – Odpowiedzialność kierownictwa    128
  4.2.3. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 6 – Zarządzanie zasobami    132
  4.2.4. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 7 – Realizacja wyrobu    135
  4.2.5. Charakterystyka wymagań normy PN-EN ISO 9001:2009. Rozdział 8 – Pomiary, analiza, doskonalenie    146
  4.3. Standardy akredytacyjne CMJ a norma PN-EN ISO 9001 – analiza porównawcza    152
  Podsumowanie    163
  Bibliografia    167
  Spis rysunków    175
  Spis tabel    177
  1. Kwestionariusz ankiety – miary    179
  2. Kwestionariusz ankiety – EFQM    182
  3. Okołooperacyjna Karta Kontrolna WHO    188
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia