Matematyczne modele przedsiębiorstwa

Matematyczne modele przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka prof. Tomasza Tokarskiego jest niezwykle cennym opracowaniem. Do jej niewątpliwych zalet należą: trafny dobór treści, wyrazistość logicznej sekwencji omawianych problemów, zastosowanie średnio zaawansowanego i powszechnie znanego aparatu matematycznego, duża dbałość o poprawność zapisu matematycznego, zrozumiały sposób omawiania kolejnych zagadnień, bardzo umiejętne przedstawienie problematyki przedsiębiorstw działających w warunkach konkurencji doskonalej i niedoskonałej (monopol, duopol i oligopol), a także - budzące moje szczególne uznanie - rzetelne omówienie bardzo ważnej, ciekawej i na ogół znanej tylko pobieżnie, problematyki równowagi cząstkowej w sensie Cournota, Stackelberga i Bertranda.


Jest to przede wszystkim wartościowy podręcznik akademicki, zawierający bardzo interesującą i oryginalną ofertą dydaktyczną o zasięgu ogólnopolskim, która powinna wzbudzić żywe zainteresowanie wśród wykładowców, doktorantów oraz studentów ekonomii i zarządzania, w ramach zajęć z mikroekonomii i ekonomii matematycznej.


dr hab. Krzysztof Malaga, prof. AE w Poznaniu Katedra Ekonomii Matematycznej


Rok wydania2008
Liczba stron230
KategoriaTeoria ekonomii
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2534-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Podstawowe pojęcia. Funkcje kosztów i funkcje produkcji    11
    1.1. Wprowadzenie    11
    1.2. Podstawowe struktury rynku    11
    1.3. Koszty. Rodzaje kosztów i ich właściwości    12
    1.4. Funkcja produkcji. Pojęcie i właściwości    25
      1.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji    26
      1.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji    30
    1.5. Podsumowanie    33
  Rozdział 2. Równowaga przedsiębiorstwa działającego w warunkach konkurencji doskonałej    37
    2.1. Wprowadzenie    37
    2.2. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku    37
    2.3. Funkcja zysku i jej właściwości przy U-kształtnych krzywych kosztów    40
    2.4. Popyt na czynniki produkcji    58
      2.4.1. Model dwuczynnikowy    58
      2.4.2. Model n-czynnikowy    68
    2.5. Podsumowanie    79
  Rozdział 3. Monopol i dyskryminacja cenowa    81
    3.1. Wprowadzenie    81
    3.2. Maksymalizacja zysku w warunkach czystego monopolu    81
    3.3. Dyskryminacja cenowa monopolu    93
    3.4. Dyskryminacja cenowa przy n-rynkach odbiorców    108
    3.5. Równowaga monopolu a popyt na czynniki produkcji    121
      3.5.1. Model dwuczynnikowy    121
      3.5.2. Model n-czynnikowy    140
    3.6. Podsumowanie    156
  Rozdział 4. Podstawowe modele duopolu i oligopolu    159
    4.1. Wprowadzenie    159
    4.2. Podstawowe modele duopolu    160
      4.2.1. Równowaga Cournota    160
      4.2.2. Równowaga Stackelberga    172
      4.2.3. Równowaga Bertranda    181
    4.3. Podstawowe modele oligopolu    191
      4.3.1. Oligopol Cournota    191
      4.3.2. Oligopol Stackelberga    203
      4.3.3. Oligopol Bertranda    221
    4.4. Podsumowanie    227
  Literatura    229
RozwińZwiń