Książka dotyczy relacji między kupcami na targowiskach polskich i warunków, w jakich one przebiegają. Autor opisuje działania ekonomiczne kupców, ukierunkowane na sprzedaż i zysk oraz działania społeczne, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z pozostałymi sprzedającymi na targowiskach, balansującymi między kooperacją a konkurencją. Książka zawiera barwne opisy trajektorii zakupów klientów, strategie manipulowania klientami, liczne taktyki i racjonalizacje kupców wobec siebie, a także kategoryzacje towarów i klientów. Dzięki temu czytelnik uzyskuje obraz społeczności kupieckiej z jej skomplikowanymi podziałami wewnętrznymi i wielowymiarowymi nierównościami.
Publikacja jest kierowana zarówno do socjologów, antropologów, ekonomistów zorientowanych społecznie, jak również działaczy i urzędników samorządowych zajmujących się sprawami targowisk. Jej lektura może być pomocna w zarządzaniu targowiskami i przeciwdziałaniu konfliktom ze środowiskami kupców.


Rok wydania2016
Liczba stron238
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-489-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     9
  
  Rozdział 1. Podstawy teoretyczne    11
  1.1. Socjologia ekonomiczna    11
  1.2. Socjologia rynku    15
  1.3. Jakościowe rozumienie działań społeczno-ekonomicznych    17
  
  Rozdział 2. Społeczność bazaru. Kooperacja, konkurencja i struktura relacji kupieckich    19
  2.1. Kontekst badanych zjawisk     19
  2.2. Społeczna organizacja działań kupców    62
  
  Rozdział 3. Konsekwencje społecznej organizacji działań kupców    191
  3.1. Kwestia konkurencji na targowisku    193
  3.2. Ustanawianie cen    197
  
  Zakończenie    205
  Dodatek. Metodologia pracy    209
  Bibliografia    223
  Spis tabel    235
  Spis diagramów, grafik, rysunków i zdjęć    237
RozwińZwiń