INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Książka dotyczy relacji między kupcami na targowiskach polskich i warunków, w jakich one przebiegają. Autor opisuje działania ekonomiczne kupców, ukierunkowane na sprzedaż i zysk oraz działania społeczne, czyli budowanie i zarządzanie relacjami z pozostałymi sprzedającymi na targowiskach, balansującymi między kooperacją a konkurencją. Książka zawiera barwne opisy trajektorii zakupów klientów, strategie manipulowania klientami, liczne taktyki i racjonalizacje kupców wobec siebie, a także kategoryzacje towarów i klientów. Dzięki temu czytelnik uzyskuje obraz społeczności kupieckiej z jej skomplikowanymi podziałami wewnętrznymi i wielowymiarowymi nierównościami.
Publikacja jest kierowana zarówno do socjologów, antropologów, ekonomistów zorientowanych społecznie, jak również działaczy i urzędników samorządowych zajmujących się sprawami targowisk. Jej lektura może być pomocna w zarządzaniu targowiskami i przeciwdziałaniu konfliktom ze środowiskami kupców.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 238 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-489-2 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
Rozdział 1. Podstawy teoretyczne | 11 |
1.1. Socjologia ekonomiczna | 11 |
1.2. Socjologia rynku | 15 |
1.3. Jakościowe rozumienie działań społeczno-ekonomicznych | 17 |
Rozdział 2. Społeczność bazaru. Kooperacja, konkurencja i struktura relacji kupieckich | 19 |
2.1. Kontekst badanych zjawisk | 19 |
2.2. Społeczna organizacja działań kupców | 62 |
Rozdział 3. Konsekwencje społecznej organizacji działań kupców | 191 |
3.1. Kwestia konkurencji na targowisku | 193 |
3.2. Ustanawianie cen | 197 |
Zakończenie | 205 |
Dodatek. Metodologia pracy | 209 |
Bibliografia | 223 |
Spis tabel | 235 |
Spis diagramów, grafik, rysunków i zdjęć | 237 |