POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej.
Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór analiz i przegląd dydaktyk specjalistycznych, będąca praktycznym rozwinięciem definicji i systematyk zawartych w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji.
Te dwie publikacje stanowią jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na temat dydaktyki specjalnej. Poszczególne rozdziały książki Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych.
Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 416 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19447-5 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
WPROWADZENIE W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska | 9 |
CZĘŚĆ I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH | 15 |
Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne Wojciech Gasik | 17 |
Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska | 30 |
Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska | 61 |
CZĘŚĆ II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE | 75 |
Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska | 77 |
Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska | 96 |
Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka | 111 |
Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna | 140 |
Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda | 156 |
Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy | 172 |
CZĘŚĆ III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE | 193 |
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska | 195 |
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak | 210 |
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marta Pągowska | 239 |
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet | 271 |
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki | 287 |
Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gasik | 306 |
CZĘŚĆ IV DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE | 321 |
Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska | 323 |
Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak | 347 |
Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit | 361 |
WYBRANE ASPEKTY PRAWNE Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska | 380 |
ZAMIAST ZAKOŃCZENIA Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska | 393 |
O AUTORACH | 407 |