Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

80,10  89,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 89,00 zł (-10%)

Najniższa cena z 30 dni: 44,50 zł  


80,10

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Oddajemy do rąk Czytelników podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej.
Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych to zbiór analiz i przegląd dydaktyk specjalistycznych, będąca praktycznym rozwinięciem definicji i systematyk zawartych w publikacji Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji.
Te dwie publikacje stanowią jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na temat dydaktyki specjalnej. Poszczególne rozdziały książki Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji Autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych.


Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia „Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością”. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autorka licznych książek i artykułów, redaktor naukowy publikacji zbiorowych podejmujących problematykę wielokontekstowego odczytywania fenomenu niepełnosprawności w perspektywie dobrostanu, podmiotowości, optymalnego funkcjonowania i wsparcia.


Rok wydania2017
Liczba stron416
KategoriaPedagogika specjalna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19447-5
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE W kierunku dookreślania znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej Joanna Głodkowska     9
  
  CZĘŚĆ I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH     15
    Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne Wojciech Gasik     17
    Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Marta Pągowska     30
    Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych Joanna Głodkowska     61
  
  CZĘŚĆ II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE     75
    Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Barbara Marcinkowska     77
    Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku Kornelia Czerwińska     96
    Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu Katarzyna Wereszka     111
    Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą Iwona Konieczna     140
    Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym Joanna Moleda     156
    Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się Danuta Al-Khamisy     172
  
  CZĘŚĆ III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE     193
    Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych Małgorzata Jabłonowska     195
    Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej Urszula Markowska-Manista, Aleksandra Niedźwiedzka-Wardak     210
    Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu Marta Pągowska     239
    Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce Katarzyna Cichocka-Segiet     271
    Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi Urszula Gosk, Kamil Kuracki     287
    Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy Justyna Maria Gasik     306
  
  CZĘŚĆ IV DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEDOOKREŚLONE     321
    Kształcenie uczniów głuchoniewidomych Małgorzata Książek, Elżbieta Paradowska     323
    Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju Grażyna Walczak     347
    Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia Diana Aksamit     361
  
  WYBRANE ASPEKTY PRAWNE Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych Katarzyna Smolińska     380
  
  ZAMIAST ZAKOŃCZENIA Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia Joanna Głodkowska     393
  
  O AUTORACH     407
RozwińZwiń