Edukacja pacjentów w pielęgniarstwie diabetologicznym

Konspekty

1 opinia

Format:

mobi, epub, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

39,00

Format: mobi, epub

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

39,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ten praktyczny przewodnik zawiera przykłady konspektów, w których uwzględniono poszczególne etapy edukacji pacjenta z cukrzycą typu 1 i typu 2 oraz pacjentek z cukrzycą przedciążową i cukrzycą ciążową. Omówiono w nim teoretyczne założenia i praktyczne zastosowanie konspektu edukacji diabetologicznej. Szczególną uwagę zwrócono na planowanie procesu nauki, uwzględniono również wykorzystanie nowoczesnych elementów edukacji diabetologicznej, takich jak technologie informacyjne i telemedycyna.
Autorzy publikacji – specjaliści w dziedzinie pielęgniarstwa diabetologicznego – podkreślają udział pielęgniarki i położnej w przygotowaniu osoby z cukrzycą do samoopieki i samokontroli oraz wskazują na zalety planowania edukacji diabetologicznej i przygotowania swojego warsztatu pracy. Konspekt może tu odegrać istotną rolę jako pomoc najpierw w planowaniu, a następnie w realizacji procesu edukacji.
Podręcznik zawiera przykłady konspektów odpowiadające różnym etapom edukacji i nadające się do wykorzystania w różnych sytuacjach terapeutycznych.
Książka powinna się przyczynić do usprawnienia i ujednolicenia pielęgniarskiej opieki diabetologicznej w Polsce, a także do prowadzenia edukacji w sposób przemyślany i zaprojektowany z udziałem pacjenta.
Tematyka publikacji:
- Nowoczesne elementy edukacji diabetologicznej i terapii pacjentów z cukrzycą. Telemedycyna
- Konspekt edukacji diabetologicznej – teoretyczne założenia i praktyczne zastosowania
- Konspekty edukacji diabetologicznej
 Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 1
 Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 2
 Konspekty edukacji diabetologicznej pacjentki z cukrzycą przedciążową i z cukrzycą ciążową
 Edukacja pacjenta i jego rodziny w zastosowaniu nowych technologii informatycznych w prowadzeniu samokontroli cukrzycy


Liczba stron171
WydawcaPZWL Wydawnictwo Lekarskie
ISBN-13978-83-200-5448-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

[]. Nowoczesne elementy edukacji diabetologicznej i terapii pacjentów z cukrzycą. Te lemedycyna – Anna Stefanowicz    1
    1.1.1. Technologie informacyjne w leczeniu cukrzycy    6
  2. Konspekt edukacji diabetologicznej – teoretyczne założenia i praktyczne zastosowania – Natasza Tobiasz-Kałkun    15
    2.1.1. Temat jednostki dydaktycznej w edukacji diabetologicznej    17
    2.1.2. Formy organizacji procesu nauczania i liczebność grupy    18
    2.1.3. Czas realizacji spotkania edukacyjnego    19
    2.1.4. Formułowanie celów w edukacji diabetologicznej    20
    2.1.5. Hierarchia celów w edukacji diabetologicznej    23
    2.1.6. Wybrane metody i techniki edukacji. Charakterystyka ogólna    29
    2.1.7. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji diabetologicznej    34
    2.1.8. Ewaluacja edukacji pacjentów z cukrzycą    35
    2.1.9. Rola konspektu w planowaniu edukacji diabetologicznej    37
  3. Konspekty edukacji diabetologicznej    41
  3.1. Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 1    41
    3.1.1. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat hiperglikemii – Beata Pruśniewska, Anna Stefanowicz    41
    3.1.2. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat samokontroli glikemii z użyciem systemu ciągłego monitorowania glikemii – Danuta Świderska, Anna Stefanowicz    47
    3.1.3. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat insulinoterapii z użyciem osobistej pompy insulinowej – Hanna Chilińska, Anna Stefanowicz    54
    3.1.4. Edukacja pacjenta z cukrzycą typu 1 i rozpoznaną celiakią na temat prawidłowej diety – Agata Strzeszewska, Natasza Tobiasz-Kałkun    60
    3.1.5. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 1 na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Anna Myszka-Ręcławowicz, Anna Stefanowicz    67
    3.1.6. Edukacja pacjenta dorosłego niewidomego z cukrzycą typu 1 na temat samokontroli glikemii z użyciem glukometru – Hanna Jasek, Anna Stefanowicz    72
    3.1.7. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat hipoglikemii – Barbara Madejska-Marek, Anna Stefanowicz    79
    3.1.8. Edukacja rodziców dzieci z cukrzycą typu 1 na temat hiperglikemii – Iwona Sural, Natasza Tobiasz-Kałkun    85
    3.1.9. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat aktywności fizycznej – Jolanta Kajka, Anna Stefanowicz    92
    3.1.10. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Barbara Rychlińska, Anna Stefanowicz    98
    3.1.11. Edukacja dziecka z cukrzycą typu 1 i jego rodziców na temat samokontroli glikemii z użyciem systemu ciągłego monitorowania glikemii – Agnieszka Bednarek, Anna Stefanowicz    104
    3.1.12. Zastosowanie wstrzykiwacza w insulinoterapii cukrzycy typu 1 – Beata Boruczkowska, Natasza Tobiasz-Kałkun    111
  3.2. Konspekty edukacji diabetologicznej w cukrzycy typu 2    118
    3.2.1. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat terapii lekami doustnymi – Agnieszka Kalinowska, Anna Stefanowicz    118
    3.2.2. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat przewlekłych powikłań cukrzycowych – Edyta Mączarska, Anna Stefanowicz    123
    3.2.3. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 w zakresie profilaktyki stopy cukrzycowej – Sylwia Morgaś, Natasza Tobiasz-Kałkun    128
    3.2.4. Edukacja pacjenta na temat aktywności fizycznej w cukrzycy typu 2 – Renata Warszakowska, Natasza Tobiasz-Kałkun    134
    3.2.5. Edukacja pacjenta dorosłego z cukrzycą typu 2 na temat samokontroli glikemii z użyciem glukometru – Urszula Panek    141
  3.3. Konspekty edukacji diabetologicznej pacjentki z cukrzycą przedciążową i z cukrzycą ciążową    153
    3.3.1. Edukacja pacjentki z cukrzycą przedciążową na temat samokontroli – Ewa Romanowska, Anna Stefanowicz    153
    3.3.2. Edukacja pacjentki z cukrzycą ciążową na temat samokontroli – Renata Kurowska, Anna Stefanowicz    159
  3.4. Edukacja pacjenta i jego rodziny w zastosowaniu technologii informacyjnych w prowadzeniu samokontroli cukrzycy – Beata Janina Olejnik, Katarzyna Drwal    165
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia