Inspiracje czytelnicze w życiu młodego pokolenia

1 opinia

Redakcja:

Mariola Antczak

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

11,97  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,97 zł  


11,97

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony przedsięwzięciom popularyzującym czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży, które są podejmowane przez różne instytucje, przede wszystkim biblioteki, a także analizie wybranych segmentów współczesnego rynku wydawnictw dziecięco-młodzieżowych. Czytelnik znajdzie tu informacje dotyczące roli bibliotek, aranżacji ich przestrzeni, reorganizacji ich działalności oraz inicjatyw mających na celu promocję czytelnictwa i kształtowanie nawyków czytelniczych. Autorzy zajęli się ponadto wybranymi zagadnieniami z zakresu zainteresowań czytelniczych młodego odbiorcy i odpowiadających na nie ofert wydawniczych.


Rok wydania2016
Liczba stron240
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-714-5
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp / Introduction – Jolanta Fiszbak     7
  
  Część I. Instytucje w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży / Institutional inculcating the reading culture in children and youth    17
  Grażyna Lewandowicz-Nosal, „Od Dekretu do Priorytetu”. Współpraca bibliotek publicznych z bibliotekami szkolnymi w aktach prawnych z lat46-2015 / “From the Decree to Priority”. The cooperation of public and school libraries in the official acts (1946-2015)     19
  Grażyna Walczewska-Klimczak, Partnerstwo bibliotek publicznych i szkolnych – z doświadczeń realizacji pilotażowego programu zakupu nowości do bibliotek publicznych w partnerstwie ze szkolnymi (Priorytet 2/2014) / Partnership between public and school libraries – experience of the pilot program of purchasing new books for public libraries in partnership with the school libraries (Priorytet 2/2014)     37
  Oliwia Brzeźniak, Centrum Literatury Dziecięcej – wiedza użyta w praktyce, czyli zgodnie z naszym hasłem „Chcemy służyć tym, którzy służą dzieciom” / Centre of Literature for Children – knowledge used in practice or ‘we want to serve those, who serve children’     57
  Agnieszka Fluda-Krokos, „Amor artis, amor libris” – Biennale Ekslibrisu Dzieci i Młodzieży w Żarach jako przykład krzewienia miłości do książek / Ex-Libris Biennale of Children and Youth in Żary as an example of promoting the love of books     71
  Karolina Kołodziej, Bardzo Mała Literacka – spotkania czytelnicze dla dzieci w Teatrze Nowym w Łodzi. Kilka uwag praktyka / Very Small Literary – reading meetings for children in the Nowy Theatre in Lodz – a couple of remarks by a practitioner     91
  Paweł Braun, Aranżacja wnętrza biblioteki pod kątem wykorzystania do działań kulturalnych i oświatowych w środowisku dzieci i młodzieży / Interior design of a library for cultural and educational purposes in the environment of children and adolescents     105
  Barbara Firla, Aalto Hubs jako przykład efektywnego wykorzystania przestrzeni w bibliotece uniwersyteckiej / Aalto Hubs as an example of effective usage of space in an academic library     123
  
  Część II: Publikacje dla dzieci i młodzieży we współczesnych badaniach / Contemporary researches on publications for children and youth    137
  Justyna Habiak, Bogumiła Staniów, Książki o tematyce kulinarnej dla dzieci w Polsce w latach 1989-2015. Analiza repertuaru wydawniczego / Cook books for children and young adults in Poland in 1990-2015 – analysis of the published assortment     139
  Agnieszka Wandel, Współczesne encyklopedie dla dzieci i młodzieży – analiza księgoznawcza (1990-2015) / The contemporary encyclopedias for children and young people: a bibliological analysis (1990-2015)     161
  Anna Maria Krajewska, Polskie antykomunistyczne podziemie niepodległościowe (Żołnierze Wyklęci) we współczesnych publikacjach dla młodego czytelnika / Excluded Soldiers in Polish publications for young readers     187
  Katarzyna Żyrek, Wizerunki bibliotek i bibliotekarzy w literaturze młodzieżowej: charakterystyka na wybranych przykładach / Images of librarians and libraries in young adult fiction: characteristic on selected examples     207
  Magdalena Ostrowska, Młodzieżowe trendy czytelnicze – od „Harry’ego Pottera” po „Igrzyska Śmierci” / Youth reading trends – from “Harry Potter” to “Hunger Games”     221
RozwińZwiń