Raportowanie informacji o społecznej odpowiedzialności biznesu

Studium przypadku Lasów Państwowych

1 opinia

Format:

ibuk

Książka zawiera wieloaspektowe przedstawienie problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu i jej raportowania oraz propozycję struktury modelu raportu środowiskowo-społecznego, osadzonego w nurcie nowoczesnych trendów raportowania biznesowego, dla specyficznego podmiotu gospodarczego, jakim jest Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe. Podmiot ten posłużył jako doskonałe studium przypadku w zakresie możliwości i konieczności raportowania społeczeństwu działań środowiskowo-społecznych, za które Lasy Państwowe odpowiadają przed obecnym i przyszłymi pokoleniami. Warto dodać, że jest to pierwsze tego typu opracowanie w polskiej literaturze przedmiotu.
Publikacja adresowana jest do pracowników naukowo-badawczych, praktyków zajmujących się raportowaniem informacji niefinansowych, studentów, leśników, a także do wszystkich, którym bliskie są zagadnienia związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.


Rok wydania2016
Liczba stron230
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-562-2
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  
  Rozdział 1. Społeczna odpowiedzialność biznesu w globalnym świecie    15
  1.1. Przedsiębiorstwo jako podstawowy podmiot gospodarczy na globalizujących się rynkach    15
  1.2. Zrównoważony rozwój jako fundament zasad społecznej odpowiedzialności    20
  1.3. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu w kontekście jej uwarunkowań historycznych    30
  1.4. Teoretyczne umocowania koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu    42
  
  Rozdział 2. Działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i na świecie w kontekście jej krytyki i przeprowadzonych badań    53
  2.1. Obszary społecznej odpowiedzialności biznesu    53
  2.2. Modele i inicjatywy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu    56
  2.3. Strategie i efektywność społecznej odpowiedzialności biznesu    68
  2.4. Badania na temat społecznej odpowiedzialności biznesu    72
  2.5. Krytyka koncepcji i efektów wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu    84
  
  Rozdział 3. Rachunkowość i raportowanie a społeczna odpowiedzialność biznesu    93
  3.1. Informacje niefinansowe    93
  3.2. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw a rachunkowość społeczna    97
  3.3. Ewolucja raportowania dokonań przedsiębiorstwa w świetle krytyki sprawozdawczości finansowej    101
  3.4. Raportowanie zintegrowane    108
  3.5. Nowelizacja ustawy o rachunkowości do wymagań dyrektywy 2014/95/UE    119
  3.6. Wybrane inicjatywy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu w praktyce polskich spółek giełdowych    127
  
  Rozdział 4. Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe jako specyficzny podmiot gospodarczy    133
  4.1. Leśnictwo w kontekście wybranych aspektów historycznych i teoretycznych    133
  4.2. Misja, wizja i strategia Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe    138
  4.3. Aspekty prawne funkcjonowania Lasów Państwowych    144
  4.4. Organizacja gospodarki finansowej i rachunkowości w Lasach Państwowych    146
  4.5. Pozaprodukcyjne funkcje lasów    153
  4.6. Zbilansowana karta wyników jako narzędzie realizacji strategii PGL Lasy Państwowe    158
  
  Rozdział 5. Propozycja modelu raportowania społecznej odpowiedzialności przez PGL Lasy Państwowe – studium przypadku RDLP w Szczecinku    171
  5.1. Raportowanie informacji o społecznej odpowiedzialności w Lasach Państwowych    171
  5.2. Zakres i sposób prezentacji informacji środowiskowo-społecznych przez Dyrekcję Generalną Lasów Państwowych    176
  5.3. Propozycja raportu o społecznej odpowiedzialności Lasów Państwowych    184
  5.4. Studium przypadku – Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinku    191
  
  Zakończenie    209
  Bibliografia    211
  Spis tabel    227
  Spis ilustracji    229
RozwińZwiń