Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,47  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 13,47 zł  


13,47

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Logistyka, uważana przez wielu analityków za „barometr” lub „krwiobieg gospodarki”, rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie w ramach działalności biznesowej. Punktem wyjścia była techniczna strona procesów transportu, przeładunku i magazynowania, która przejawiała się zastosowaniem odpowiednich innowacji technologicznych. Z upływem czasu pojawiła się w logistyce perspektywa zarządzania, która obecnie osiągnęła stopień rozwoju określany zarządzaniem łańcuchem dostaw.
Z perspektywy zarządzania logistyka postrzegana jest poprzez wdrożone w przedsiębiorstwie określone struktury, instrumenty i procesy zarządzania, które - aby mogły poprawnie funkcjonować - powinny być wspierane przez system dostarczający informacje, którym jest controlling logistyki.
Analiza procesów logistycznych pod kątem ich pomiaru oraz oceny kosztów i wyników, a następnie optymalizacja tych procesów, stały się istotne, ponieważ zwiększyła się nie tylko liczba działań logistycznych, lecz także poszerzył się ich zakres. Powodem takiego stanu rzeczy był transfer logistyki na rynek i w ten sposób stopniowe wyodrębnianie się na nim podmiotów gospodarczych specjalizujących się w świadczeniu usług logistycznych iw rezultacie powstanie sektora Transport - Spedycja - Logistyka {TSL).


Rok wydania2017
Liczba stron230
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-555-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Przedsiębiorstwo usług logistycznych jako podmiot realizujący procesy logistyczne    15
  1.1. Istota przedsiębiorstwa usług logistycznych i współpracy międzyorganizacyjnej    15
  1.2. Przedsiębiorstwo usług logistycznych w świetle ekonomicznych teorii przedsiębiorstw    22
  1.3. Systematyka usług w sektorze Transport – Spedycja – Logistyka    28
  1.4. Klasyfikacja usługodawców w sektorze logistycznym    36
  1.5. Rola przedsiębiorstw logistycznych w zarządzaniu łańcuchem dostaw    43
  
  Rozdział 2. Rola controllingu i controllingu logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwami usług logistycznych i systemami logistycznymi    49
  2.1. Istota controllingu w świetle teorii i w praktyce    49
  2.1.1. Analiza definicji controllingu w kontekście jego ewolucji    49
  2.1.2. Controlling a rachunkowość zarządcza    55
  2.1.3. Przegląd koncepcji controllingu    59
  2.1.3.1. Znaczenie i uwarunkowania powstania koncepcji controllingu    59
  2.1.3.2. Zróżnicowany zakres koncepcji controllingu    62
  2.1.3.3. Wybrane koncepcje controllingu w świetle jego perspektyw    66
  2.1.4. Controlling a inne funkcjonalne podsystemy w przedsiębiorstwie    69
  2.2. Wymiar controllingu w logistyce i przedsiębiorstwie usług logistycznych    71
  2.2.1. Główne aspekty i analiza pojęciowa controllingu logistyki    71
  2.2.2. Ujęcie koncepcji controllingu logistyki w świetle literatury    79
  2.2.3. Controlling logistyki w literaturze krajowej i zagranicznej    87
  2.2.4. Podejście systemowe w controllingu logistyki i czynniki go kształtujące    92
  2.2.5. Stan badań empirycznych w zakresie controllingu logistyki    99
  2.2.6. Operacyjny i strategiczny wymiar controllingu logistyki    105
  2.2.7. Wybrane instrumenty controllingu logistyki    111
  
  Rozdział 3. Pomiar kosztów i wyników działalności logistycznej w systemie controllingu    129
  3.1. Pomiar działalności logistycznej w controllingu logistyki    129
  3.2. Pomiar usług logistycznych i jego uwarunkowania w przedsiębiorstwie logistycznym    135
  3.3. Wynik działalności logistycznej a warianty jego osiągania    140
  3.4. Koszty logistyki jako filar systemu controllingu w przedsiębiorstwie logistycznym    145
  3.5. Koszty logistyki w działalności usługodawcy logistycznego    152
  3.6 Proponowany model pomiaru przychodów, kosztów i wyników oraz innych kategorii w działalności logistycznej    157
  3.6.1. Model systemu rachunku kosztów i wyników logistyki w przedsiębiorstwie usług logistycznych    157
  3.6.2. Prezentacja wskaźników do pomiaru kosztów i wyników logistyki w odniesieniu do modelu rachunku kosztów i wyników oraz innych aspektów działalność logistycznej    170
  
  Rozdział 4. Ocena stanu wdrożenia systemu controllingu i jego instrumentów w przedsiębiorstwach usług logistycznych w Polsce w świetle badań empirycznych    179
  4.1. Determinanty wyboru problematyki i metody badań empirycznych    179
  4.2. Wybrane etapy przeprowadzonych badań empirycznych    182
  4.3. Podsumowanie wyników przeprowadzonego badania empirycznego i weryfikacja hipotez    188
  4.3.1. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw i analiza problemu    188
  4.3.2. Podsumowanie i wnioski końcowe dotyczące stanu controllingu oraz pomiaru kosztów i wyników w przedsiębiorstwach usług logistycznych    206
  
  Zakończenie    211
  Literatura    217
  Spis ilustracji    229
  Spis tabel    230
RozwińZwiń