Polki

Spełnione profesjonalistki, rodzinne panie domu czy obywatelki świata?

1 opinia

Format:

mobi, pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,24  12,00

Format: mobi, pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 12,00 zł (-23%)

Najniższa cena z 30 dni: 9,24 zł  


9,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ile kosmetyków w torebce ma Obywatelka Świata? Ile godzin w kuchni spędza Rodzinna Pani Domu? Co Rozczarowana Życiem myśli o antykoncepcji? Jakie wartości są najważniejsze dla Zachłannej Konsumpcjonistki? Kto jest idealnym mężczyzną dla Spełnionej Profesjonalistki, a kto dla Niespełnionej Siłaczki? Na co oszczędza Osamotniona Konserwatystka? Co Polki sądzą o polityce, rodzinie, dzieciach, seksie, gotowaniu, realizowaniu się w życiu? Jaki mają światopogląd? Czym różnią się między sobą? No właśnie – jakie są dzisiejsze Polki?


Autorki malują portret współczesnych Polek szczegółowo i z wielu perspektyw – od portretu rodzinnego i pejzażu z widokiem na pracę, politykę i kościół, po „prześwietlenie kobiecej torebki” a nawet zajrzenie do łóżka. O czym marzą Obywatelki Świata? Czy Rodzinnym Paniom Domu zdarzają się skoki w bok? Jak często chodzą do kościoła Spełnione Profesjonalistki, a na kogo głosują Osamotnione Konserwatystki? Odpowiedzi zawarte w książce uczą, bawią i zachęcają do refleksji.


Dzięki nowoczesnej analizie badawczej – tzw. analizie skupień, wyłoniło się aż siedem segmentów Polek: Spełnione Profesjonalistki, Obywatelki Świata, Zachłanne Konsumpcjonistki, Rodzinne Panie Domu, Niespełnione Siłaczki, Rozczarowane Życiem oraz Osamotnione Konserwatystki. Kobiety w tych segmentach różnią się po części cechami demograficznymi, ale, co znacznie ciekawsze, przede wszystkim wyznawanymi wartościami, światopoglądem, potrzebami, podejściem do życia, pracy czy rodziny.


Jakie są Polki? Dzięki tej książce odpowiedzi nie trzeba już szukać w mglistej intuicji, fragmentarycznych i hermetycznych opracowaniach naukowych, ani brać „z sufitu”. Książka ta jest skrzynią skarbów, zaskakujących odkryć i insightów, zdobytych dzięki pionierskim badaniom na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie Polek, uzupełnionym o badania jakościowe.


Autorki, Katarzyna Pawlikowska, pomysłodawczyni badania, ekspert ds. kobiecych motywacji i komunikacji kierowanej do kobiet oraz prof. Dominika Maison, specjalizująca się w badaniach potrzeb i zachowań konsumenckich, zastosowały podejście, które znacznie wykracza poza powszechnie znane demograficzne ramy badawcze. Wiedziały, że bez zrozumienia motywacji, preferencji, światopoglądu a nawet poczucia humoru Polek, nie będzie możliwe stworzenie ich wiarygodnego portretu.


Dla kogo Polki? Dla wszystkich, którzy chcą lepiej poznać i zrozumieć współczesne polskie kobiety, czy to zawodowo, czy hobbystycznie. To książka, która może zaciekawić socjologów i sfrustrowanych małżonków, dziennikarzy i ojców, braci oraz kochanków, biznesmenów i studentów, a w szczególności, jeśli nie przede wszystkim, każdą Polkę, która interesuje się współczesnym światem i szuka w nim swojego miejsca.


*********


Polish Women. Fulfilled Professionals, Family Housewives or Global Citizens


A collection of data and analyses concerning women in Poland. The research was conducted among Polish women selected through random-quota sampling. Based on data obtained from qualitative and quantitative studies, the authors carry out a systematisation and attempt to apply it to the whole population of women in Poland aged 18–70. The book presents seven groups of Polish women, which are varied not only in terms of demographical features but also values, world view, needs, attitude to life, work and family.


*********


Katarzyna Pawlikowska – współzałożycielka Garden of Words, pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie agencji komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet, a także współwłaścicielka firmy DF Medica Polska oferującej innowacyjne badania genetyczne i inicjującej współpracę międzynarodową polskich i zagranicznych specjalistów w zakresie np. nutrigenetyki.
Ekspertka w dziedzinie kobiecych motywacji, uwzględniającej kobiece kody komunikacji. Pomysłodawczyni badania „Polki same o sobie”, które pozwoliło na stworzenie współczesnego i możliwie pełnego obrazu Polek na rynku konsumenckim. Autorka pierwszej polskiej publikacji na temat marketingu skierowanego do kobiet "Czujesz? czyli o komunikacji marketingowej i sprzedaży skierowanej do kobiet" (CeDeWu, 2011) oraz licznych publikacji prasowych.
Doświadczona specjalistka w tworzeniu kompleksowych strategii działań komunikacyjnych. Laureatka najważniejszych konkursów PR w Polsce i na świecie. Dwukrotnie zdobyła prestiżowe statuetki International Business Awards „Stevie” (w latach 2011 i 2012) za zrealizowane projekty z zakresu CSR. Trzykrotna jurorka międzynarodowego konkursu Stevie Awards. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, wykładowczyni studiów podyplomowych PAN. Swoją wiedzę z zakresu marketingu i komunikacji pogłębiała m.in. we Francji, Holandii, USA i we Włoszech. Przez wiele lat zarządzała marketingiem w polskich i międzynarodowych firmach. Na zaproszenie Onet.biznes od września 2010 roku prowadzi blog na temat marketingu skierowanego do kobiet: http://pawlikowska.blog.onet.pl/. Należy do rady ekspertów THINK TANK oraz zespołu ekspertów projektu Znane Ekspertki. Członek stowarzyszenia Opera Viva. Tłumacz przysięgły języka francuskiego i włoskiego. Zafascynowana operą i filozofią Wschodu.


Prof. dr hab. Dominika Maison – psycholog, profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Prowadzi badania naukowe z zakresu psychologii konsumenta, nieświadomych postaw konsumenckich, postaw i zachowań finansowych oraz marketingu społecznego. Współpracuje naukowo z wieloma uczelniami na świecie, m.in. w USA, Belgii, we Włoszech i w Indonezji.
Od lat łączy pracę naukową z praktyką badań konsumenckich. Założycielka firmy badań marketingowych i społecznych Dom Badawczy Maison specjalizującej się w strategicznych badaniach marketingowych, badaniach konceptów pozycjonowania i komunikacji reklamowej oraz badaniach segmentacyjnych. Badacz i obserwator zjawisk społecznych i przemian zachodzących we współczesnym świecie.
Współpracuje jako ekspert przy tworzeniu wielu strategii marketingowych i kampanii społecznych (m.in. dla Fundacji Kronenberga, NBP, agencji Telescope). Przez wiele lat członek jury Effie – konkursu efektywności reklamy, członek rady programowej Fundacji Komunikacji Społecznej, członek rady ekspertów THINK TANK. Jest zapraszana jako ekspert i komentator do programów radiowych i telewizyjnych.
Autorka i współautorka 11 książek, ponad 60 artykułów naukowych oraz wielu publikacji na temat współczesnych konsumentów, m.in. "Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta" (Wydawnictwo Naukowe PWN 2010), "Polak w świecie finansów" (Wydawnictwo Naukowe PWN 2013) oraz "Psychologia konsumenta" (Wydawnictwo Naukowe PWN 2014). Autorka publikacji w międzynarodowych czasopismach i książkach, m.in. współautorka rozdziału w "Handbook of Consumer Psychology" na temat nieświadomych postaw konsumenckich.
Jest zapraszana jako prelegent na polskie i zagraniczne konferencje naukowe i dla praktyków (ponad 100 wystąpień konferencyjnych). W latach 2003–2007 prezes PTBRiO (Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii), obecnie przedstawiciel na Polskę organizacji ESOMAR (European Society for Opinion and Market Research).


Rok wydania2014
Liczba stron268
KategoriaInne
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-1698-9
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie – Katarzyna Pawlikowska, Dominika Maison    7
  
  Rozdział 1. Polki czekają na odkrycie? – Katarzyna Pawlikowska    11
  
  Rozdział 2. Polka niejedno ma imię. O zróżnicowaniu współczesnych Polek – Dominika Maison    17
  
  Rozdział 3. Polki w transformacji. Rodzina czy praca – dylemat współczesnej Polki – Dominika Maison    49
  
  Rozdział 4. Związki i partnerstwo: żony, matki, kochanki – Dominika Maison    70
  
  Rozdział 5. Między katolickim wychowaniem a dylematami codzienności, czyli religijność i światopogląd Polek – Katarzyna Pawlikowska    99
  
  Rozdział 6. Rozczarowanie silniejsze niż nadzieja, czyli Polki a polityka – Katarzyna Pawlikowska    114
  
  Rozdział 7. Modne Polki, czyli prawie każda zna się na trendach – Katarzyna Pawlikowska    124
  
  Rozdział 8. „Oj tam, jakoś to będzie…”, czyli (nie)dbałość o kondycję fizyczną i zdrowie – Katarzyna Pawlikowska    145
  
  Rozdział 9. Co w garnku piszczy? O podejściu Polek do jedzenia, gotowania i produktów żywnościowych – Dominika Maison    153
  
  Rozdział 10. CZUJESZ?, czyli model wartości bliski kobietom – Katarzyna Pawlikowska    170
  
  Rozdział 11. Wielka moc nabywcza polskich konsumentek, czyli o tym co, jak i gdzie kupują – Katarzyna Pawlikowska    187
  
  Rozdział 12. Zakupy, zakupy, zakupy… Czyli jakie sklepy Polki odwiedzają najczęściej i po jakie produkty sięgają najchętniej – Katarzyna Pawlikowska    222
  
  Rozdział 13. Wielki potencjał i oczekiwania polskich konsumentek, czyli o dialogu biznesu z kobietami w teorii i praktyce – Katarzyna Pawlikowska    249
  
  Załącznik 1. Informacja o badaniu ilościowym    263
  
  Załącznik 2. Informacja o badaniu jakościowym    265
RozwińZwiń