Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na polskim rynku turystycznym

Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na polskim rynku turystycznym

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw na polskim rynku turystycznym to książka będąca rezultatem badań przeprowadzonych w latach 2004-2005, wzbogaconych doświadczeniem praktycznym, przeprowadzonych w latach 2004-2005 przez zespół Katedry Zarządzania w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracownicy Katedry specjalizują się we wdrażaniu nowoczesnych metod zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi, gastronomicznymi i uzdrowiskowymi. Działalność edukacyjna Katedry obejmuje kształcenie menadżerów dla sektora turystycznego i publicznego, jest zorientowana na kreowanie postaw przedsiębiorczych i programowanie produktów turystycznych w tamach kierunku Zarządzanie w turystyce. Katedra Zarządzania w Turystyce wraz z Polską Akademią Olimpijską od kilku lat prowadzi studia podyplomowe – Zarządzanie organizacjami sportowymi. Zapraszam studentów, naukowców i praktyków: przedsiębiorców i menadżerów sportu do lektury najnowszej publikacji Zespołu.


Prof. zw. dr hab. Małgorzata Bednarczyk, Kierownik katedry Zarządzania w Turystyce


Rok wydania2006
Liczba stron192
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2230-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Część I. Turystyka szansą rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce    13
    1. Sektorowe ujęcie turystyki    13
      1.1. Turystyka – fenomenem XXI wieku    13
      1.2. Ekonomiczne znaczenie sektora turystycznego w Polsce    17
      1.3. Budowa gospodarki turystycznej opartej na wiedzy    27
    2. Przedsiębiorstwo turystyczne w nowym otoczeniu biznesu    35
      2.1. Globalizacja a konkurencyjność przedsiębiorstw turystycznych    35
      2.2. Specyfika zarządzania małymi przedsiębiorstwami turystycznymi    39
      2.3. Szanse i zagrożenia rozwoju przedsiębiorstw turystycznych    47
  Część II. Konkurencyjność MSP turystycznych w województwie małopolskim: wyniki badań empirycznych    55
    1. Podstawy metodyczne badań konkurencyjności    55
    2. Województwo małopolskie jako region rozwoju biznesu turystycznego    73
      2.1. Charakterystyka sektora turystycznego w województwie małopolskim    73
      2.2. Jakość uwarunkowań regionalnych    81
        2.2.1. Znaczenie otoczenia regionalnego w rozwoju MSP    81
        2.2.2. Regionalne wsparcie instytucjonalne przedsiębiorstw turystycznych    90
        2.2.3. Krajowe determinanty fiskalno-finansowe rozwoju MSP turystycznych    96
        2.2.4. Regionalne determinanty rozwoju MSP turystycznych    99
        2.2.5. Turystyczny samorząd gospodarczy    112
      2.3. Klimat dla rozwoju przedsiębiorczości w opinii przedsiębiorców    117
    3. Potencjał konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw turystycznych województwa małopolskiego    123
      3.1. Potencjał konkurencyjności MSP turystycznych    123
        3.1.1. Innowacyjność    126
        3.1.2. Wykorzystanie zaawansowanej technologii informacyjnej    135
        3.1.3. Zarządzanie wiedzą    147
      3.2. Pozyskiwanie wiedzy jako szansa rozwoju konkurencyjności    155
  Zakończenie    159
  Bibliografia    161
  Spis rycin i tabel    169
  Załącznik nr 1    173
  Załącznik nr 2    176
  Załącznik nr 3    180
  Załącznik nr 4    189
RozwińZwiń