Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

48,09  56,58

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

48,0956,58

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Poziom a także przebieg rozwoju gospodarczego i społecznego jest determinowany wieloma różnorakimi czynnikami, m.in. stanem rozwoju technologicznego czy też świadomością społeczną, którą współtworzy wiedza ekonomiczna młodego pokolenia, traktowana jako sposób myślenia i odnoszenia się młodych do rzeczywistości gospodarczej. Rozumienie procesów ekonomicznych, system wartości i aspiracje ekonomiczne, praca i przedsiębiorczość, stosunek do własności, stosunek do pieniędzy i oszczędzania, konsumpcja, determinanty sukcesu życiowego, to czynniki konstytuujące świadomość ekonomiczną.


Żyjąc w konkretnej rzeczywistości, młodzi ludzie nabywają wiedzy o otaczających ich procesach ekonomicznych. Wpływ na to mają zarówno czynniki zewnętrzne (zdarzenia i zjawiska ekonomiczne zachodzące w danym państwie i na świecie), jak i czynniki wewnętrzne: proces socjalizacji w rodzinie, obserwacja najbliższego otoczenia, podejmowanie codziennych decyzji ekonomicznych. W ten sposób kształtują się postawy, wartości i wiedza pokolenia, które w przyszłości będzie budowało gospodarkę.
Problemy te były przedmiotem wieloaspektowych analiz i rozważań na konferencji „Praca – Konsumpcja – Przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej”, która odbyła się w 2015 roku w Katowicach. Pokłosiem tamtego spotkania jest niniejsza monografia. Referaty dotyczyły nie tylko problematyki Grupy Wyszehradzkiej, ale całokształtu zagadnień związanych ze świadomością ekonomiczną młodego pokolenia. Monografia została podzielona na trzy części: Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia państw Grupy Wyszehradzkiej; Praca i przedsiębiorczość młodego pokolenia; Miejsce konsumpcji w życiu młodego pokolenia.


Liczba stron386
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-916-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ebook dostępny na rozdziały


Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 01 Kształtowanie wiedzy ekonomicznej i postaw przedsiębiorczych młodzieży – podstawowe problemy »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 02 The economies of the Visegrad countries. A comparative analysis »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 03 State vs. market in the economies of Visegrad countries. A comparative analysis »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 04 Value system and material situation of Slovak university students  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 05 Entrepreneurial attitudes of university students. The Hungarian case study »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 06 Work as a value in the minds of the young generation of Poles »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 07 National and international mobility from the Polish students career perspectives »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 08 I buy, therefore I am. The consumption behaviour of Polish students »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 09 Znaczenie wykształcenia w czasach neoliberalizmu –absolwenci SGGW na rynku pracy  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 10 Wpływ przemian gospodarczych na akumulację kapitału normatywnego i jego użytkowanie...  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 11 Postawy pokolenia Y wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 12 Młodzież kończąca szkoły ponadgimnazjalne wobec wymagań pracodawców na współczesnym rynku pracy. Próba analizy socjolo gicznej »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 13 Znaczenie wiedzy w kontekście przyszłej pracy zawodowej młodego pokolenia  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 14 Wpływ kształcenia akademickiego na postawy wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 15 Orientacje absolwentów szkół wyższych wobec pracy – oczekiwania i preferencje uczestników warszawskiego rynku pracy  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 16 Zabezpieczenie emerytalne z perspektywy młodego pokolenia Polaków  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 17 Elastyczny pracownik –uwarunkowania łączenia pracy z życiem osobistym »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 18 Światowy kryzys finansowy – naukowe rozumienie i rekonstrukcja głównych płaszczyzn analizy zjawiska  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 19 Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 20 Wyborca jako konsument komunikacji politycznej. Analiza socjologiczna »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 21 Stereotypy ról społecznych kobiet w prasie kobiecej a ich zachowania konsumpcyjne  »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 22 Instytucjonalizacja ruchu wolnej kultury na przykładzie projektów Wikimedia w przestrzeni Europy Środkowo-Wschodniej »

Praca – konsumpcja – przedsiębiorczość. Świadomość ekonomiczna młodego pokolenia - 23 Rola utajnienia, tajemnicy i tajności w funkcjonowaniu instytucji publicznych działających na rzecz bezpieczeństwa »


EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie (Urszula Swadźba, Monika Żak, Rafał Cekiera)    9
  Danuta Walczak-Duraj: Kształtowanie wiedzy ekonomicznej i postaw przedsiębiorczych młodzieży – podstawowe problemy /    21
  Stanisław Swadźba: The economies of the Visegrad countries. A comparative analysis /    37
  Monika Szudy: State vs. market in the economies of Visegrad countries. A comparative analysis /    51
  Monika Štrbová, Viera Zozul’aková: Value system and material situation of Slovak university students /    65
  Anna Dunay, Sergey Vinogradov, Csaba Bálint Illés: Entrepreneurial attitudes of university students. The Hungarian case study /    81
  Urszula Swadźba: Work as a value in the minds of the young generation of Poles /    101
  Rafał Cekiera: National and international mobility from the Polish students’ career perspectives /    117
  Monika Żak: I buy, therefore I am? The consumption behaviour of Polish students /    131
  Artur Puchta, Joanna Wyleżałek: Znaczenie wykształcenia w czasach neoliberalizmu – absolwenci SGGW na rynku pracy /    147
  Łukasz Kutyło, Barbara Ober-Domagalska: Wpływ przemian gospodarczych na akumulację kapitału normatywnego i jego użytkowanie. Rozważania nad stosunkiem Polaków i Ukraińców do pracy /    165
  Aleksandra Czarnecka, Anna Słocińska: Postawy pokolenia Y wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie /    183
  na współczesnym rynku pracy. Próba analizy socjologicznej /    203
  Maja Skiba, Agnieszka Kwiatek: Znaczenie wiedzy w kontekście przyszłej pracy zawodowej młodego pokolenia /    221
  Aleksandra Czarnecka, Anna Słocińska: Wpływ kształcenia akademickiego na postawy wobec pracy na przykładzie studentów pierwszego roku kierunku Zarządzanie /    235
  i preferencje uczestników warszawskiego rynku pracy /    253
  Ewa Giermanowska: Zabezpieczenie emerytalne z perspektywy młodego pokolenia Polaków /    265
  Elżbieta Robak: Elastyczny pracownik – uwarunkowania łączenia pracy z życiem osobistym /    281
  Piotr Czakon: Światowy kryzys finansowy – naukowe rozumienie i rekonstrukcja głównych płaszczyzn analizy zjawiska /    295
  Felicjan Bylok: Kompetencje konsumenckie pokolenia Y w Polsce /     311
  Marcin Gacek: Wyborca jako konsument komunikacji politycznej. Analiza socjologiczna /    325
  konsumpcyjne /    337
  Sebastian Skolik: Instytucjonalizacja ruchu wolnej kultury na przykładzie projektów Wikimedia w przestrzeni Europy Środkowo-Wschodniej /    347
  działających na rzecz bezpieczeństwa /    369
  Streszczenie /    381
  Summary /    383
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia