EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Na początku XX wieku, gdy teatrologia zyskiwała autonomię jako dyscyplina uniwersytecka, jej przedmiotem badań uczyniono przedstawienie. Po ponad stu latach nie przestano zadawać pytania: co stanowi istotę teatru? Czy wszystko jest teatrem, a może raczej widowiskiem lub performansem? Ta nieodwracalna skłonność ku otwartości i elastyczności granic ponowoczesnej teatrologii rodzi z oczywistych względów wiele wątpliwości i niepokojów związanych z jej tożsamością, lecz równocześnie sprawia, że znajduje się ona w procesie, niejako in statu nascendi. […]
Oddajemy do rąk Czytelników zbiór będący zaledwie sygnałem (jednym z wielu) na rozdrożach teatrologii, przystankiem w bezkresnej podróży, refleksją pielgrzyma, wątpliwością filozofa, świadectwem praktyka. Ta polifoniczna wypowiedź ogniskuje co najmniej kilka obszarów badawczych kluczowych dla współczesnej nauki o widowiskach.
(Prolog, fragment)
Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 210 |
Kategoria | Teatr |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-859-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
*** (Ewa Wąchocka) / | 7 |
Prolog (Adriana Świątek, Piotr Tenczyk) / | 11 |
Marzenna Wiśniewska: Widz w teatralnym laboratorium. Performatywne praktyki partycypacyjne w teatrach a badania nad publicznością / | 19 |
Bartłomiej Juszczak: Twórca skrojony na miarę… publiczności czy artystyczności? / | 33 |
Kama Pawlicka: Co ma wspólnego artysta z ekonomiką kultury? / | 43 |
Milan Lesiak, Piotr Rudzki: Sztuki widowiskowe, czyli Teatrologia po wrocławsku (z dodatkami) / | 52 |
Beata Popczyk-Szczęsna: Czytanie dramatu / | 68 |
Jacek Mikołajczyk: Teatr terroru. Rekonesans / | 83 |
Adriana Świątek: Huculski obrzęd weselny jako widowisko kultury ludowej. Między teatrologią a antropologią (kilka uwag poczynionych na marginesie szerszych rozważań) / | 93 |
Anna Duda: „Ale skąd takie emocje?”. Taniec – teatr – przegląd stylów / | 112 |
Ewa Dąbek-Derda: Gra z zanikaniem, czyli kłopoty ze scenografią / | 121 |
Włodzimierz Szturc: Miejsce teatrologii w szkole artystów teatru. Impresje nauczyciela / | 140 |
Krzysztof Popiołek: Wierność artysty wobec marzenia w procesie twórczym a rzeczywistość prawna i ograniczenia autonomii twórcy / | 147 |
Piotr Tenczyk: Zbudować dom. O samoedukacji aktora Trzeciego Teatru / | 159 |
Epilog / | 169 |
Podziękowania / | 189 |
Opowieść z Grzybowszczyzny. „Byli też i tacy, którym to było mało” (Anna Duda) / | 191 |
Noty o autorach / | 201 |