Teatrologia na rozdrożach

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,50  33,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 33,60 zł (-36%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,52 zł (-9%)  


21,50

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Na początku XX wieku, gdy teatrologia zyskiwała autonomię jako dyscyplina uniwersytecka, jej przedmiotem badań uczyniono przedstawienie. Po ponad stu latach nie przestano zadawać pytania: co stanowi istotę teatru? Czy wszystko jest teatrem, a może raczej widowiskiem lub performansem? Ta nieodwracalna skłonność ku otwartości i elastyczności granic ponowoczesnej teatrologii rodzi z oczywistych względów wiele wątpliwości i niepokojów związanych z jej tożsamością, lecz równocześnie sprawia, że znajduje się ona w procesie, niejako in statu nascendi. […]


Oddajemy do rąk Czytelników zbiór będący zaledwie sygnałem (jednym z wielu) na rozdrożach teatrologii, przystankiem w bezkresnej podróży, refleksją pielgrzyma, wątpliwością filozofa, świadectwem praktyka. Ta polifoniczna wypowiedź ogniskuje co najmniej kilka obszarów badawczych kluczowych dla współczesnej nauki o widowiskach.


(Prolog, fragment)


Wersja elektroniczna nie zawiera płyty CD.


Rok wydania2017
Liczba stron210
KategoriaTeatr
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-859-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  *** (Ewa Wąchocka) /    7
  Prolog (Adriana Świątek, Piotr Tenczyk) /    11
  
  Marzenna Wiśniewska: Widz w teatralnym laboratorium. Performatywne praktyki partycypacyjne w teatrach a badania nad publicznością /    19
  Bartłomiej Juszczak: Twórca skrojony na miarę… publiczności czy artystyczności? /    33
  Kama Pawlicka: Co ma wspólnego artysta z ekonomiką kultury? /    43
  Milan Lesiak, Piotr Rudzki: Sztuki widowiskowe, czyli Teatrologia po wrocławsku (z dodatkami) /    52
  Beata Popczyk-Szczęsna: Czytanie dramatu /    68
  Jacek Mikołajczyk: Teatr terroru. Rekonesans /    83
  Adriana Świątek: Huculski obrzęd weselny jako widowisko kultury ludowej. Między teatrologią a antropologią (kilka uwag poczynionych na marginesie szerszych rozważań) /    93
  Anna Duda: „Ale skąd takie emocje?”. Taniec – teatr – przegląd stylów /    112
  Ewa Dąbek-Derda: Gra z zanikaniem, czyli kłopoty ze scenografią /    121
  Włodzimierz Szturc: Miejsce teatrologii w szkole artystów teatru. Impresje nauczyciela /    140
  Krzysztof Popiołek: Wierność artysty wobec marzenia w procesie twórczym a rzeczywistość prawna i ograniczenia autonomii twórcy /    147
  Piotr Tenczyk: Zbudować dom. O samoedukacji aktora Trzeciego Teatru /    159
  
  Epilog /    169
  Podziękowania /    189
  Opowieść z Grzybowszczyzny. „Byli też i tacy, którym to było mało” (Anna Duda) /    191
  
  Noty o autorach /    201
RozwińZwiń