Kształtowanie się systemu językowego w zakresie kategorii przypadka rzeczowników u dzieci 5- i 6-letnich

-20%

Kształtowanie się systemu językowego w zakresie kategorii przypadka rzeczowników u dzieci 5- i 6-letnich

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,20  19,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

15,2019,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka oddawana do rąk czytelników mieści się w nurcie prac naukowych poświęconych rozwojowi kompetencji językowej dziecka. Język jako narzędzie komunikacji odgrywa zasadniczą rolę w edukacji, więc wykrywanie praw rządzących jego rozwojem w ontogenezie przyczynia się do stworzenia równych szans rozwojowych dla wszystkich dzieci. Biorąc pod uwagę to niewątpliwie podstawowe zadanie w ramach polityki oświatowej, Autorki uczyniły przedmiotem swego zainteresowania poziom kompetencji dzieci 5- i 6-letnich w zakresie kategorii przypadka rzeczowników i rolę analogii w jej nabywaniu. Przeprowadzone badania rzucają nowe światło na strukturę systemu językowego w kontekście dziecięcej hierarchizacji jego składników: od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia wyznaczania normy rozwojowej, stanowiącej punkt odniesienia w ocenie zaburzeń mowy.


Liczba stron174
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
ISBN-13978-83-231-3747-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  I. Część teoretyczno-metodologiczna
  1. Stan badań     11
  1.1. Kierunki badań nad językiem dziecka     11
  1.2. Badania nad rozwojem kompetencji gramatycznej dziecka     13
  2. Cel pracy     21
  3. Podstawy teoretyczne, metodologia i źródła materiałowe pracy     23
  4. Ogólna charakterystyka materiału     32
  II. Część analityczna
  1. Wprowadzenie     39
  2. Liczba pojedyncza rzeczowników     41
  2.1. Przypadki gramatyczne     41
  2.1.1. Dopełniacz     41
  2.1.2. Biernik     52
  2.2. Przypadki konkretne     59
  2.2.1. Celownik     59
  2.2.2. Narzędnik     66
  2.2.3. Miejscownik     70
  3. Liczba mnoga rzeczowników     76
  3.1. Przypadki gramatyczne     76
  3.1.1. Mianownik     76
  3.1.2. Dopełniacz     94
  3.1.3. Biernik     110
  3.2. Przypadki konkretne     119
  3.2.1. Celownik     119
  3.2.2. Narzędnik     125
  3.2.3. Miejscownik     130
  4. Podsumowanie     136
  Zakończenie     147
  Aneks     155
  Bibliografia     161
  Language system development in respect of the grammatical category of nominal case in five and six-year-old children. Summary     169
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia