Technologie informatyczne w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji

-23%

Technologie informatyczne w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji

1 opinia

Redakcja:

Maria Smolarek

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,78  14,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 14,00 zł (-23%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,78 zł  


10,78

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzający w zagadnienia zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji oraz aktualnych relacji pomiędzy nim a technologiami informatycznymi. Kolejne rozdziały mają podobną strukturę: rozpoczynają się od charakterystyki wybranej technologii, gdzie wskazano na najistotniejsze z punktu widzenia zastosowań w obszarze ZKL cechy danej technologii, a następnie przedstawiono możliwości jej wykorzystania we wspomaganiu zarządzania kapitałem ludzkim. Zagadnienia budowy, typologii ontologii stanowią przedmiot rozdziału 2. Rosnącym oczekiwaniom w zakresie monitorowania pracowników oraz budowania optymalnego środowiska pracy wychodzą naprzeciw technologie Big Data i data mining. Ich wykorzystanie to z jednej strony niespotykane możliwości analityczne i udzielenie odpowiedzi na pytania, które zawsze nurtowały menedżerów działów zarządzania kapitałem ludzkim, a z drugiej konieczność przetwarzania dużych zbiorów danych przechowywanych zarówno w użytkowanych systemach, jak i pochodzących z otoczenia organizacji. Problematykę tę omówiono w rozdziałach 3 i 4. Wiedza związana z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji jest coraz obszerniejsza, skraca się czas, w którym konieczna jest reakcja na zmiany, a firmy stają się coraz większe i złożone. Rośnie nie tylko liczba pracowników, ale również różnorodność form zatrudnienia, stanowisk i zadań, które wykonują pracownicy. Oczekuje się rzetelnej, obiektywnej oceny pracownika i podejmowania szybkich działań. Istotne staje się także wykorzystanie wiedzy zgromadzonej w postaci baz wiedzy w edukacji i rozwoju kolejnych pokoleń menedżerów. Pomocne w tym są metody i narzędzia sztucznej inteligencji, które przedstawiono w rozdziale 5.


Rok wydania2016
Liczba stron152
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-348-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  1. WZROST ZNACZENIA TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM W ORGANIZACJI    11
  1.1. Ewolucja funkcji personalnej w organizacjach    11
  1.2. Pojęcie kapitału ludzkiego i istota zarządzania nim    13
  1.3. Ewolucja wspomagania działów HR przez technologie informatyczne    16
  1.4. Wykorzystanie technologii informatycznych w organizacjach – wyniki badań     20
  2. ONTOLOGIE JAKO METODA ORGANIZACJI I REPREZENTACJI WIEDZY     31
  2.1. Ontologia jako model dziedziny    31
  2.2. Wybrane metodyki tworzenia ontologii    33
  2.2.1. Metodologia Uscholda i Kinga    33
  2.2.2. Metodyka Grüningera i Foxa    35
  2.3. Typologizacja ontologii    37
  2.4. Potrzeba i wykorzystanie modeli semantycznych (ontologii) w zarządzaniu kapitałem ludzkim – wyniki przeprowadzonych badań    39
  3. BIG DATA I ANALITYKA KADROWA W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM    66
  3.1. Charakterystyka Big Data    67
  3.2. Analityka kadrowa – nowy kierunek działania w obszarze ZKL    71
  3.3. Wykorzystanie technologii Big Data w ZKL    77
  4. ZASTOSOWANIE METOD ODKRYWANIA WIEDZY (DATA MINING) W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM    86
  4.1. Odkrywanie wiedzy i data mining    86
  4.2. Metodologia odkrywania wiedzy    88
  4.3. Podział metod data mining    91
  4.4. Zadania realizowane z wykorzystaniem metod data mining    93
  4.5. Możliwości zastosowania algorytmów data mining w zarządzaniu kapitałem ludzkim    97
  4.6. Zastosowanie metod data mining w organizacjach – wyniki przeprowadzonych badań    100
  5. WYBRANE TECHNOLOGIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI WE WSPOMAGANIU ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM    110
  5.1. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie kapitałem intelektualnym w ujęciu technologicznym    111
  5.2. Systemy ekspertowe    112
  5.3. Systemy reguł biznesowych    114
  5.4. Niepewność w podejmowaniu decyzji wspomaganych przez systemy ekspertowe    119
  5.5. Wykorzystanie metod sztucznej inteligencji do wspomagania zarządzania kapitałem ludzkim    122
  5.5.1. Wykorzystanie sztucznej inteligencji do wspomagania mierzenia kapitału intelektualnego    123
  5.5.2. Zastosowanie sztucznej inteligencji do wspierania rozwoju kapitału ludzkiego    125
  ZAKOŃCZENIE    131
  LITERATURA    133
  SPIS RYSUNKÓW    143
  SPIS TABEL    144
  SPIS WYKRESÓW    146
  INFORMACJA O AUTORACH    150
RozwińZwiń