Postrzegane wsparcie organizacyjne

-23%

Postrzegane wsparcie organizacyjne

Perspektywa wysoce efektywnych systemów pracy

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,17  21,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 21,00 zł (-23%)

Najniższa cena z 30 dni: 16,80 zł (-4%)  


16,17

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęcono postrzeganemu wsparciu organizacyjnemu. Rozdział drugi koncentruje się na wysokoefektywnych systemach pracy. W rozdziale trzecim przedstawiono metodykę badań własnych. Na podstawie analizy wyników badań opisanych w literaturze przedmiotu dokonano wyprowadzenia hipotez badawczych, będących odpowiedzią na zidentyfikowane luki badawcze i kontynuacją dotychczasowych ustaleń. Zaprezentowano model badawczy, a także wskazano na jego szerszy kontekst. Opisano strukturę postępowania badawczego, dobór próby i operacjonalizację zmiennych. Czwarty rozdział został poświęcony wynikom badań. Zaprezentowana została analiza statystyczna badań empirycznych oraz jej interpretacja.


Rok wydania2017
Liczba stron212
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7875-346-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział    1
  Postrzegane wsparcie organizacyjne (POS) w kontekście teorii wymiany społecznej    13
  1.1. Interpretacja pojęcia postrzeganego wsparcia organizacyjnego    13
  1.2. Kontekst teoretyczny postrzeganego wsparcia organizacyjnego    14
  1.3. Kierunki badań w obszarze POS    17
  1.3.1. Relacja POS z wybranymi zachowaniami organizacyjnymi    36
  1.3.1.1. Wpływ postrzeganego wsparcia organizacyjnego na zachowania obywatelskie (OCB)     36
  1.3.1.2. Relacja postrzeganego wsparcia organizacyjnego z zaangażowaniem    41
  1.3.1.3. Postrzegane wsparcie organizacyjne i jego rola w retencji pracowników    43
  1.3.2. POS a kontrakt psychologiczny    45
  1.3.2.1. Znaczenie naruszenia kontraktu psychologicznego dla postrzeganego wsparcia organizacyjnego    46
  1.3.2.2. Wpływ realizacji kontraktu psychologicznego na POS    48
  1.4. Wpływ praktyk zarządzania zasobami ludzkimi na postrzegane wsparcie organizacyjne    53
  1.5. Wnioski    57
  Rozdział    2
  Systemy wysoce efektywnej pracy (HPWS) i ich związek z zarządzaniem zasobami ludzkimi    60
  2.1. Interpretacja pojęcia wysoce efektywnych systemów pracy     61
  2.1.1. Kryterium zaangażowania i intensyfikacji pracy i ich znaczenie dla ewolucji systemów pracy    65
  2.1.2. Granice wysoce efektywnych systemów pracy. Związek HPWS z organizacjami wysoce efektywnymi (HPO)    68
  2.2. Przegląd praktyk wysokiej efektywności (high performance work practices − HPWP)    72
  2.3. Wpływ HPWS na pracownika    80
  2.4. Systemy wysoce efektywne a efektywność organizacji    84
  2.5. Implementacja HPWS w organizacji    91
  2.6. Wnioski    94
  Rozdział    3
  Model relacji wysoce efektywnych systemów pracy z efektywnością poprzez postrzegane wsparcie organizacyjne. Projekt badań empirycznych    96
  3.1. Hipotezy i model badawczy    96
  3.2. Efektywność jako zmienna zależna w modelu badawczym    101
  3.3. Charakterystyka narzędzi badawczych    108
  3.3.1. Kwestionariusz wysoce efektywnych systemów pracy    108
  3.3.2. SPOS − test identyfikujący poziom postrzeganego wsparcia organizacyjnego    117
  3.3.3. Miara efektywności    120
  3.3.4. Zmienne kontrolne    121
  3.3.5. Kwestionariusz użyty w badaniach    122
  3.4. Dobór próby badawczej, analiza populacji    122
  3.5. Wnioski    123
  Rozdział    4
  Rola postrzeganego wsparcia organizacyjnego z perspektywy relacji wysoce efektywnych systemów pracy z efektywnością. Wyniki badań empirycznych    125
  4.1. Statystyczny opis próby    125
  4.2. Statystyczny opis zmiennych HPWS, POS i efektywności    131
  4.2.1. Statystyka opisowa zmiennych HPWS, POS i efektywności    131
  4.2.2. Zależności pomiędzy potencjalnymi zmiennymi kontrolnymi a POS, HPWS i efektywnością    134
  4.2.3. Wnioski końcowe    137
  4.3. Wyniki analizy statystycznej modelu badawczego    137
  4.4. Wnioski    146
  Zakończenie    149
  Załączniki    161
  Spis literatury    173
  Spis rysunków    209
  Spis tabel    211
RozwińZwiń