Psychologiczny model dobrostanu w pracy

Wartość i sens pracy

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

21,70  31,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

21,7031,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Problematyka dobrostanu w sytuacji pracy, rozumianego jako coś więcej niż satysfakcja z pracy, jest stosunkowo nowym obszarem badań, który podejmowany jest w raczej nielicznych kręgach naukowych. Zagadnienie to stało się popularne na fali rozwoju psychologii pozytywnej, w ramach której pojawiło się pojęcie „pozytywnej psychologii organizacji”.
Agnieszka Czerw uzasadnia w swojej książce, dlaczego psychologia pozytywna stanowi dobry kontekst analizy dobrostanu w sytuacji pracy. Omawia szczegółowo pojęcie dobrostanu i związane z nim teorie oraz pokazuje dwa punkty widzenia, z jakich można to zagadnienie analizować: hedonistyczny, rozumiany jako przyjemne życie, i eudajmonistyczny, oznaczający życie wartościowe. Przedstawia także autorską propozycję rozumienia eudajmonistycznego dobrostanu w sytuacji pracy oraz związane z nią nowe narzędzie kwestionariuszowe. Książkę wieńczy propozycja ogólnego modelu dobrostanu uwzględniającego różne jego typy i obszary oraz wskazującego rolę, jaką w budowaniu jakości życia człowieka odgrywa dobrostan doświadczany w kontekście pracy zawodowej.


Liczba stron196
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19363-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

EBOOKI WYDAWCY

POLECAMY

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  1. Psychologia pozytywna i jej wpływ na psychologię pracy i organizacji    11
  2. Dobrostan jako pojęcie ogólne dotyczące różnych obszarów życia    20
  2.1. Dobrostan osobisty, społeczny i zawodowy    21
  2.2. Koncepcja hedonistyczna i eudajmonistyczna dobrostanu – przyjemne i wartościowe życie    23
  2.3. Sens rozróżnienia perspektywy hedonistycznej i eudajmonistycznej    31
  2.4. Dobrostan i złe samopoczucie    37
  3. Dobrostan w pracy – stan wiedzy aktualnej    41
  3.1. Hedonistyczny dobrostan w pracy i organizacji    42
  3.1.1. Emocje w sytuacji pracy    43
  3.1.2. Satysfakcja z pracy    49
  3.2. Eudajmonistyczny dobrostan w pracy    51
  3.2.1. Zaangażowanie w pracę    55
  3.2.2. Flow w pracy    57
  3.2.3. Pasja w pracy    60
  3.2.4. Poczucie powołania w pracy    64
  3.2.5. Praca jako wartość centralna w życiu człowieka    67
  3.2.6. Wartości realizowane w pracy    71
  3.2.7. Sens pracy    75
  4. Budowanie pozytywnej organizacji poprzez nadawanie sensu pracy    83
  4.1. Praktyki organizacyjne a odczuwanie sensu pracy przez pracowników    83
  4.2. Przyczyny dobrostanu w pracy – w szerokim kontekście dopasowania do pracy i organizacji    92
  5. Kwestionariusz eudajmonistycznego dobrostanu w miejscu pracy    98
  5.1. Założenia teoretyczne kwestionariusza    99
  5.2. Konstrukcja narzędzia do pomiaru dobrostanu w miejscu pracy    105
  5.2.1. Badania konstrukcyjne Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy    106
  5.2.2. Definicje skal Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy    111
  5.2.3. Analiza konfirmacyjna struktury Kwestionariusza Dobrostanu w Miejscu Pracy    114
  5.2.4. Stabilność pomiaru Kwestionariuszem Dobrostanu w Miejscu Pracy    118
  5.3. Profile dobrostanu w pracy    119
  6. Weryfikacja konceptualnego modelu relacji eudajmonistycznego dobrostanu zawodowego z innymi typami dobrostanu    125
  6.1. Relacja hedonistycznego i eudajmonistycznego dobrostanu w pracy    128
  6.1.1. Badanie 1 – eudajmonistyczny i hedonistyczny (satysfakcja z pracy) dobrostan w pracy    129
  6.1.2. Badanie 2 – eudajmonistyczny i hedonistyczny (afekt)dobrostan w pracy    141
  6.1.3. Empiryczny model zależności różnych typów dobrostanu w sytuacji pracy    146
  6.2. Relacja dobrostanu w miejscu pracy do dobrostanu osobistego i społecznego    150
  6.2.1. Badanie 3 – dobrostan w pracy i w życiu w perspektywie hedonistycznej    151
  6.2.2. Badanie 4 – eudajmonistyczny dobrostan w pracy i w życiu    154
  6.2.3. Badanie 5 – dobrostan w pracy i w życiu w mieszanej perspektywie    160
  6.2.3. 6.2.3.1. Badanie 5a – hedonistyczny dobrostan osobisty i eudajmonistyczny dobrostan w pracy    161
  6.2.3. 6.2.3.2. Badanie 5b – eudajmonistyczny dobrostan osobisty i hedonistyczny dobrostan w pracy    164
  6.2.4. Badanie 6 – dobrostan w pracy i dobrostan społeczny w perspektywie eudajmonistycznej    168
  6.2.5. Empiryczny model zależności eudajmonistycznych miar dobrostanu w różnych obszarach funkcjonowania człowieka    177
  6.2.6. Empiryczny model zależności dobrostanu zawodowego (eudajmonistycznego i hedonistycznego) z dobrostanem w innych obszarach funkcjonowania człowieka    182
  7. Podsumowanie – rola psychologicznego dobrostanu u pracowników    191
  Literatura    194
  Spis tabel    212
  Spis rycin    215
  Spis omówionych w książce metod pomiaru    217
  Indeks nazwisk    218
  Indeks rzeczowy    224
  Załącznik – Kwestionariusz Dobrostanu w Miejscu Pracy (KDMP)    227
  O Autorce    232

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia