Podstawy zarządzania

Podstawy zarządzania

Koncepcje - strategie - zastosowania

7 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 32,00 zł  


32,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik obejmuje wybrane zagadnienia z zakresu zarządzania organizacjami – jest ściśle dostosowany do nowych wymagań programowych nauczania przedmiotu podstawy zarządzania.


Przedstawiono w nim m.in.:



  • podstawowe definicje organizacji oraz opis ich najważniejszych modeli,

  • koncepcje różnych szkół zarządzania i ewolucję podejścia do zarządzania organizacją,

  • najważniejsze kwestie związane z zarządzaniem współczesną organizacją, takie jak:


            •  strategie organizacyjne,


            •  podejście do innowacji,


            •  zarządzanie zasobami ludzkimi,


            •  kultura organizacyjna,


            •  podstawowe zagadnienia z zakresu marketingu.


Książka jest adresowana do wykładowców i studentów szkół państwowych i prywatnych na kierunkach: zarządzanie (do przedmiotu podstawy zarządzania), prawo, politologia, stosunki międzynarodowe, europeistyka, ekonomia, polityka społeczna, administracja publiczna, a także do praktyków gospodarczych i przedsiębiorców.


Autorzy są pracownikami naukowymi Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.


Rok wydania2009
Liczba stron268
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15808-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  ROZDZIAŁ 1. Organizacja – zagadnienia terminologiczne    11
    1.1. Pojęcie organizacji    11
    1.2. Systemowe ujęcie organizacji    12
    1.3. Analogie jako sposób opisu problemów organizacyjnych    16
  ROZDZIAŁ 2. Ewolucja nauk organizacji i zarządzania    20
    2.1. Szkoły w nauce zarządzania    20
    2.2. Szkoła klasyczna    22
    2.3. Polska szkoła prakseologiczna    31
    2.4. Nurt behawioralny    34
    2.5. Nurt ilościowy    38
    2.6. Szkoła systemowa    39
    2.7. Podejście sytuacyjne    42
  ROZDZIAŁ 3. Proces zarządzania    44
    3.1. Istota zarządzania    44
    3.2. Funkcje zarządzania    48
      3.2.1. Pojęcie i klasyfikacje funkcji zarządzania    48
      3.2.2. Planowanie    49
      3.2.3. Organizowanie    50
      3.2.4. Motywowanie    51
      3.2.5. Kontrola    53
      3.2.6. Zarządzanie przez określanie celów a system kontroli    57
    3.3. Role kierownicze    57
    3.4. Umiejętności kierownicze    59
    3.5. Styl kierowania a sposób realizacji ról i funkcji kierowniczych    64
  ROZDZIAŁ 4. Prawa nauki organizacji i zarządzania    72
    4.1. Prawo podziału    72
    4.2. Prawo koncentracji    76
    4.3. Prawo wzrastającej produkcji    77
    4.4. Prawo harmonii    79
    4.5. Reguła przekory    82
    4.6. Zasada racjonalnego gospodarowania    83
    4.7. Satyryczne zasady zarządzania    84
  ROZDZIAŁ 5. Struktury organizacyjne – wybrane zagadnienia    87
    5.1. Pojęcie struktury organizacyjnej    87
    5.2. Elementy struktury organizacyjnej    89
    5.3. Więzi organizacyjne    94
    5.4. Zasady budowy struktur organizacyjnych    95
    5.5. Modele rozwiązań strukturalnych    99
      5.5.1. Struktura liniowa    100
      5.5.2. Struktura funkcjonalna    101
      5.5.3. Struktura sztabowo-liniowa    102
      5.5.4. Struktura dywizjonalna    104
      5.5.5. Struktura macierzowa    105
      5.5.6. Współczesne tendencje w tworzeniu struktur organizacyjnych    107
      5.5.7. Rozpiętość kierowania, delegowanie uprawnień decyzyjnych i formalizacja jako kwalifikatory struktur organizacyjnych    109
  ROZDZIAŁ 6. Wybrane koncepcje zarządzania    113
    6.1. Nowa fala w zarządzaniu    113
    6.2. Teoria Z    115
    6.3. Lean management    117
    6.4. Reengineering    120
    6.5. Zarządzanie jakością    122
    6.6. Organizacje uczące się    125
  ROZDZIAŁ 7. Procesy decyzyjne w zarządzaniu organizacjami    128
    7.1. Istota procesów decyzyjnych    128
    7.2. Algorytmiczne wyznaczniki procesu decyzyjnego    131
    7.3. Decydowanie a rozwiązywanie problemów    132
    7.4. Grupowe i indywidualne podejmowanie decyzji    134
    7.5. Ryzyko i niepewność w procesach decyzyjnych    138
    7.6. Intuicja w procesie podejmowania decyzji    141
    7.7. Psychologia a proces podejmowania decyzji    143
      7.7.1. Psychologiczne pułapki podejmowania decyzji    143
      7.7.2. Psychologiczne mechanizmy podejmowania decyzji    145
  ROZDZIAŁ 8. Strategiczny i globalny wymiar zarządzania organizacjami    148
    8.1. Geneza strategicznego zarządzania organizacjami    148
    8.2. Pojęcie zarządzania strategicznego    151
    8.3. Zasady zarządzania strategicznego    152
    8.4. Proces strategicznego zarządzania organizacją    155
    8.5. Istota i pojęcie strategii    158
    8.6. Rodzaje strategii    160
    8.7. Zarządzanie w dobie globalizacji    163
      8.7.1. Globalizacja a strategiczny rozwój organizacji    163
      8.7.2. Mikroekonomiczne determinanty rozwoju organizacji w warunkach globalizacji    167
  ROZDZIAŁ 9. Kulturowy kontekst zarządzania organizacją    170
    9.1. Poziomy i elementy kultury organizacyjnej    170
    9.2. Funkcje kultury organizacyjnej    173
    9.3. Koncepcja kultury organizacyjnej G. Hofstede    175
    9.4. Wpływ założen kulturowych na sposób zarządzania organizacją    179
  ROZDZIAŁ 10. Zarządzanie zasobami ludzkimi    181
    10.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi    181
    10.2. Modele polityki personalnej    185
    10.3. Obszary zarządzania zasobami ludzkimi    188
  ROZDZIAŁ 11. Marketing w naukach o zarządzaniu    192
    11.1. Istota marketingu    192
      11.1.1. Geneza i definicje marketingu    192
      11.1.2. Cele, funkcje i zasady marketingu    198
    11.2. Koncepcja marketingu    202
      11.2.1. Marketing-mix – charakterystyka instrumentów    202
      11.2.2. Produkt    204
      11.2.3. Cena    210
      11.2.4. Dystrybucja    212
      11.2.5. Promocja    215
  ROZDZIAŁ 12. Zarządzanie marketingowe    219
    12.1. Proces zarządzania marketingowego    219
    12.2. Planowanie marketingowe    222
    12.3. Organizacja marketingu    230
    12.4. Monitorowanie działalności marketingowej    234
    12.5. Technologie informacyjne w zarządzaniu – aspekt marketingowy    236
    12.6. Rola badań marketingowych w działalności marketingowej    243
  ROZDZIAŁ 13. Problematyka innowacji w naukach o zarządzaniu    247
    13.1. Pojęcie i ewolucja innowacji    247
    13.2. Problematyka klasyfikacji innowacji    251
    13.3. Cele wprowadzania innowacji    256
    13.4. Źródła innowacji    258
    13.5. Strategie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw    263
  Bibliografia    270
  Spis tabel    277
  Spis rysunków    278
  Indeks    280
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia