Wiedza i umiejętności warunkiem aktywności twórczej w edukacji muzycznej

Wiedza i umiejętności warunkiem aktywności twórczej w edukacji muzycznej

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

8,93

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autor rozprawy podjął bardzo cenną pedagogicznie próbę uzasadnienia potrzeby poznawania i przeżywania muzyki oraz ich wzajemnych związków prowadzących do syntezy warunkującej aktywność twórczą w edukacji muzycznej.
Na podkreślenie zasługuje swoboda w poruszaniu się po dziedzinie sztuki muzycznej i obserwowanie na jej terenie współczesnych tendencji. Autor prowadzi poprawnie swój wywód interpretacyjny i w wielkim stopniu uwzględnia stan badań w tym zakresie.
Biorąc pod uwagę całokształt zalet naukowo-badawczych przygotowanej rozprawy Mirosława Dymona pt. Wiedza i umiejętności warunkiem aktywności twórczej w edukacji muzycznej, oceniam ją pozytywnie i uważam, że powinna się znaleźć w wykazie publikacji akademickich czynnych nauczycieli i pedagogów.


Z recenzji prof. dra hab. Alojzego Suchanka


Liczba stron241
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7338-869-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wykaz skrótów    9
  Wstęp    10
  Rozdział 1    15
  Zarys struktury szkolnictwa w Polsce    15
  1.1. Reforma systemu oświaty    15
    1.1.1. Podstawa programowa kształcenia ogólnego    18
    1.1.2. Ramowe plany nauczania, szkolne programy i wybór podręczników    19
    1.1.3. Edukacja muzyczna w szkołach podstawowych i gimnazjach    21
  1.2. System szkolnictwa artystycznego    28
  1.3. Kształcenie nauczycieli muzyki    33
    1.3.1. Ramowy program kształcenia nauczyciela muzyki    34
  1.4. Zmiany w systemie kształcenia – nowa „Podstawa programowa” z 2009 r.    37
  Rozdział 2    40
  Twórczość – pojęcie i próby definicji    40
  2.1. Filozoficzny i estetyczny wymiar twórczości    42
  2.2. Twórczość w ujęciu psychologicznym    46
    2.2.1. Elitarna i egalitarna koncepcja    47
    2.2.2. Współczesne koncepcje twórczości    48
    2.2.3. Kryteria twórczości    51
  2.3. Twórczość w ujęciu pedagogicznym    53
  Rozdział 3    60
  Wiedza i umiejętności w zakresie muzyki    60
  3.1. „Program międzynarodowej oceny umiejętności uczniów”    62
    3.1.1. Wyniki gimnazjalistów w badaniu PISA w 2009 roku    65
    3.1.2. Podsumowanie programu PISA 2009 i dalsza perspektywa badawcza    70
  3.2. Raporty o stanie wiedzy i umiejętności muzycznych    72
    3.2.1. Reforma z 1999 roku a poziom nauczania muzyki w szkołach    76
    3.2.2. Stan obecny edukacji muzycznej w Polsce – rys ogólny    77
    3.2.3. Wyniki testów wiedzy i umiejętności uczniów kończących szkołę podstawową    78
  3.3. Standardy edukacji kulturalnej    86
    3.3.1. Szkoła jako instytucja odpowiedzialna za wychowanie estetyczne    88
  Rozdział 4    91
  Aktywność twórcza w muzyce    91
  4.1. Kreatywność w przestrzeni europejskiej    91
  4.2. Aktywność twórcza jako samorealizacja    94
  4.3. Aktywne metody nauczania    96
    4.3.1. Formy (dziedziny) aktywności muzycznej    101
    4.3.2. Aktywne słuchanie muzyki    112
    4.3.3. Aktywność twórcza jako improwizacja    117
    4.3.4. Miejsce improwizacji w kształceniu nauczycieli    123
  Rozdział 5    126
  Założenia metodologiczne pracy    126
  5.1. Problematyka badawcza    126
  5.2. Podstawa teoretyczna i pytania problemowe    127
  5.3. Cel pracy i hipotezy szczegółowe    129
  5.4. Zmienne i wskaźniki badawcze    131
  5.5. Charakterystyka narzędzi badawczych    133
  5.6. Organizacja badań i osoby badane    136
  5.7. Statystyczne metody analizy wyników badań własnych    143
  Rozdział 6    144
  Analiza wyników badań własnych    144
  6.1. Ogólny wynik w teście KANH    144
  6.2. Ogólny wynik heurystyki    153
  6.3. Ogólny wynik algorytmu    163
  6.4. Ogólny wynik nonkonformizmu    172
  6.5. Ogólny wynik konformizmu    182
  6.6. Ogólny wynik osiągnięć muzycznych    192
  6.7. Ogólny wynik wiedzy muzycznej    201
  6.8. Ogólny wynik umiejętności percepcyjnych    212
  Rozdział 7    219
  Refleksje dla pedagogiki muzycznej    219
  Zakończenie    225
  Spis tabel    228
  Spis rysunków, wykresów i schematów    232
  Bibliografia    234
  Summary    241
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia