Poznawcze mechanizmy zniekształceń w pamięci zdarzeń

Poznawcze mechanizmy zniekształceń w pamięci zdarzeń

1 ocena

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

14,50

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka nawiązuje do nowych trendów w badaniach nad pamięcią. Trendy te stanowią przedmiot analiz metateoretycznych, a uzyskane w nich rezultaty są wykorzystywane do rozwijania przez Autorkę własnych pomysłów metodologicznych i merytorycznych, kontynuujących twórczo to, co okazało się wartościowe i godne podjęcia. Bez trudu da się określić wkład Autorki w te analizy. Jest on i ewidentny, i delikatnie ujmując, niebłahy. (...) Książka ujawnia perfekcyjne, niemal nieprawdopodobne wręcz panowanie Autorki nad przedmiotem, pełną swobodę poruszania się po rozległym obszarze całej pracy, dystans konieczny do zachowania obiektywizmu, wreszcie samoświadomość i autodyscyplinę.


Liczba stron264
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-2331-886-6
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WPROWADZENIE    7
  
  Rozdział 1. METATEORETYCZNE I METODOLOGICZNE ZAPLECZE PROBLEMATYKI ZNIEKSZTAŁCEŃ W PAMIĘCI ZDARZEŃ    19
    1.1. Laboratoryjne badania pamięci a analizy pamięci w kontekście życia codziennego    19
    1.2. Metafora odpowiedniości w ujmowaniu pamięci    31
    1.3. Pamięć i zniekształcenia z perspektywy funkcjonalnej    42
    1.4. Pamięć epizodyczna    50
  
  Rozdział 2. MODELE REPREZENTACJI I PRZYPOMINANIA ZDARZEŃ    59
    2.1. Pamięć zdarzeń w ogólnych modelach poznania    61
      2.1.1. Modele asocjacjonistyczne    61
      2.1.2. Modele schematowe    66
      2.1.3. Modele egzemplarzowe    69
      2.1.4. Modele tematowe    76
      2.1.5. Modele koneksyjne    82
    2.2. Wnioskowanie, atrybucja i procesy decyzyjne w przypominaniu    84
      2.2.1. Ocena statusu własnej wiedzy    86
      2.2.2. Metapoznawcze monitorowanie i kontrola    93
  
  Rozdział 3. WARIANTY BADAŃ NAD ZNIEKSZTAŁCENIAMI    103
    3.1. Analizy naturalnie pojawiających się zniekształceń    104
      3.1.1. Badania dzienniczkowe    104
      3.1.2. Analizy zmian we wspomnieniach fleszowych    116
    3.2. Wprowadzanie czynnika zniekształcającego przez badacza    123
      3.2.1. Analizy wpływu dezinformacji    123
      3.2.2. Tworzenie fałszywych wspomnień autobiograficznych    134
  
  Rozdział 4. SYSTEMATYZACJA ZNIEKSZTAŁCEŃ W PAMIĘCI ZDARZEŃ    145
    4.1. Próby klasyfikacji błędów pamięciowych    146
    4.2. Aktywizacja zgeneralizowanych struktur wiedzy    157
      4.2.1. Zapożyczanie szczegółowych elementów schematów    166
      4.2.2. Konstruowanie przebiegu zdarzenia na podstawie wiedzy abstrakcyjnej    175
    4.3. Aktywizacja niewłaściwych elementów epizodycznych    179
      4.3.1. Łączenie różnych kontekstów    179
      4.3.2. Błędne lokalizowanie zdarzenia    190
  
  Rozdział 5. UWARUNKOWANIA TRAFNOŚCI    193
    5.1. Motywacja trafności    194
    5.2. Poziom monitorowania jakości informacji    199
      5.2.1. Relacja między pewnością i trafnością    199
      5.2.2. Dane wykorzystywane w procesie monitorowania    204
      5.2.3. Wpływ wiedzy metapamięciowej    212
    5.3. Typ zadania poznawczego    218
    5.4. Różnice indywidualne w podatności na zniekształcenia    222
  
  ZAKOŃCZENIE    233
  LITERATURA CYTOWANA    239
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia