EBOOKI WYDAWCY
-25%
Wydawca:
Format:
KUPUJESZ FRAGMENT EBOOKA: Styl późny w muzyce, literaturze i kulturze. T. 3Rozdział: 03 "Klavierstücke" op. 118 Johannesa Brahmsa. Zbiór czy cykl?
Dwa kolejne tomy, trzeci i czwarty, "Stylu późnego w muzyce, literaturze i kulturze" są zapisem wykładów wygłoszonych na konferencji zorganizowanej w 2014 roku przez Akademię Muzyczną w Katowicach i Uniwersytet Śląski. Było to już trzecie spotkanie z cyklu „styl późny”, które zgromadziło muzykologów, teoretyków muzyki, literaturoznawców, historyków sztuki, kulturoznawców i filozofów. Problematyka obydwu publikacji dowodzi, że zjawiska „późności” i „schyłkowości” wciąż budzą wiele kontrowersji, nie poddają się jednoznacznym klasyfikacjom i opisom.
W tomie trzecim pomieszczono artykuły dotyczące zagadnień stylu późnego w kulturze europejskiej począwszy od XVIII wieku. Wśród poruszonych tematów, widzianych przez autorów poprzez pryzmat stylu późnego i „późności”, znalazły się: polskie poetyki oświeceniowe Golańskiego, Dmochowskiego oraz Krasickiego, styl empire w kontekście całej epoki oraz myśli Hegla, "Klavierstücke" op. 118 Brahmsa jako cykl, muzyka szkoły burgundzkiej XV wieku a twórczość francuskich kompozytorów końca XIX wieku, "Trio fortepianowego d-moll" op. 120 Gabriela Fauré na tle jego dzieł kameralnych, "IV Symfonia" op. 58 i poemat na organy solo "In paradisum" op. 61 Nowowiejskiego, indywidualizm stylistyki Rachmaninowa, twórczość Mahlera, „schyłkowość” w powieściach Wilde’a, Joyce’a i O’Briena, dzieła poetyckie Lawrence’a w perspektywie estetyki egzystencji i książki Saida "On Late Style", retoryka dynamicznej statyczności jako nowy paradygmat filozoficzny i kulturowy.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Kategoria | Historia literatury |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-8012-881-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp / | 7 |
Roksana Rał-Niemeczek | |
Problem schyłku w procesie przekształceń genologicznych. Teoretycznoliterackie rozważania na temat polskiego klasycyzmu oświeceniowego / | 9 |
Sławomir Kaczor | |
Empire jako styl późny w perspektywie myśli filozoficznej Georga Wilhelma Friedricha Hegla / | 26 |
Stanisław Kosz | |
Klavierstucke op. 118 Johannesa Brahmsa. Zbiór czy cykl? / | 38 |
Jolanta Szulakowska-Kulawik | |
Francuski muzyczny symbolizm stylu późnego. L’esprit francais w obrazie dworskiej sztuki XV-wiecznej Burgundii i sztuki elit końca XIX wieku / | 50 |
Wojciech Stępień | |
Trio d-moll op. 120 i ostatnia faza twórczości kameralnej Gabriela Faure / | 78 |
Ilona Dulisz | |
IV Symfonia op. 58 i poemat na organy solo In paradisum op. 61 Feliksa Nowowiejskiego wobec różnych koncepcji stylu późnego w muzyce / | 100 |
Iwona Świdnicka | |
Stylistyczne przemiany twórczości Sergiusza Rachmaninowa / | 117 |
Bogumiła Mika | |
Między prawdą a mitem, czyli styl późny w muzyce Gustawa Mahlera / | 135 |
Dariusz Pestka | |
Oscar Wilde, James Joyce, Flann O’Brien. Rożne oblicza schyłkowości w procesie relatywizacji absolutu / | 149 |
Alina Mitek-Dziemba | |
Styl późny w służbie sztuki życia. O późnej poezji Davida Herberta Lawrence’a / | 168 |
Marcin Trzęsiok | |
O kończeniu i rozpoczynaniu, czyli co się rodzi, gdy przemija postać świata / | 189 |
Noty o autorach / | 197 |