Narratologia

Umiejętność opowiadania historii tkwi w Tobie od zawsze. Opanuj ją i rozwiń

1 opinia

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

41,30  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-30%)

Najniższa cena z 30 dni: 41,30 zł  


41,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Jak kupujesz różne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego), kosztują mniej więcej tyle samo i są tak samo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed Tobą na półce), przestajesz myśleć o samym produkcie, a zaczynasz rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast namawiać Cię, byś kupił mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.
Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy – sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.
Książka ta zabierze Cię w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowiesz się, dlaczego historie mają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Wspólnie odkryjemy kod, dzięki któremu sam będziesz mógł sam takie opowieści tworzyć.
Czy ta książka jest dla Ciebie? Tak!
• Jeśli zajmujesz się promocją, reklamą, marketingiem, znajdziesz w niej konkretne wskazówki wspierające komunikację różnych działań.
• Jeśli pracujesz z grupami, jesteś trenerem, nauczycielem, znajdziesz inspirację, jak przekazywać skutecznie treści.
• Jeśli występujesz często w roli prelegenta, znajdziesz podpowiedź, w jaki sposób przygotować wystąpienie, aby wszyscy Cię słuchali.
To co, gotowy na podróż? Zapnij pasy, bo zaczyna się… od końca świata.
Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Czasem opisuje je w książkach, jego „Zakamarki marki” zdobyły tytuł Marketingowej Książki Roku. Innym razem opowiada historie porywając tłumy – jego wystąpień można posłuchać na największych polskich i zagranicznych konferencjach. Onet wymienił go jako jedną z 50 czołowych osobowości polskiego internetu. Jednak najczęściej pomaga swoim klientom opowiadać ich historie – od 2000 roku prowadzi firmę, która zajmuje się budowaniem silnych marek.


Rok wydania2017
Liczba stron160
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19260-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp Trzeci rodzaj rozmowy – opowieść    7
  01 Koniec świata    9
  02 Potwory i ludzie    13
  03 Czym są emocje?    19
  04 Zacznij od… stereotypu    22
  05 Waluta społeczna    25
  06 Za co zwolnisz… klienta?    28
  07 Iskra opowieści    31
  08 Napęd    34
  09 Pewnego dnia…    39
  10 Jedna baba drugiej babie…    42
  11 Ramki i klej    46
  12 Zanim Czerwony Kapturek dostała swoje imię    51
  13 Pętla i nieuniknione – emocje w opowieści    57
  14 Perypetie i anagnorisis    64
  15 Arystoteles    69
  16 Inny świat    75
  17 Schemat bajki i wędrówki po schematach    77
  18 Przemiana    83
  19 Szablony, czyli dlaczego kura przeszła przez ulicę?    88
  20 Etos. Zaginione arcydzieła    107
  21 Patos. Emocje i słowa    113
  22 Logos. Rdzeń opowieści    122
  23 Sprzedam alfę romeo, czyli o wartości snobizmu    127
  24 Medium. Relacja z odbiorcą    132
  25 Ojciec Mateusz i formaty opowieści    137
  26 Puste słowa    143
  27 Klątwa wiedzy, czyli co wiesz o narzędziach chirurgicznych    149
  28 Proces    153
  29 Opowieść o dwóch krzywych    159
RozwińZwiń