Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań

Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań

1 opinia

Wydawca:

Difin

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

37,00

Format: pdf

37,00

cena zawiera podatek VAT

W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, lecz kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj wielowymiarowa i przedsiębiorstwo musi szeroko respektować wymagania społecznej racjonalności gospodarowania, stawać się organizacją przyjazną ludziom, społeczeństwu i środowisku. Swoją przyszłość musi opierać na kapitale ludzkim, zmierzać w kierunku szerszej partycypacji i kreatywności, stawać się organizacją uczącą się, inteligentną, otwartą na wzbogacające ją wartości intelektualne. Musi też swoją egzystencję opierać na wiedzy i etyce, akceptować i realizować w praktyce wartości niezbędne dla integralnego rozwoju jednostek i społeczeństwa, utrwalania humanitarnych zasad współżycia społecznego i współpracy.


Dzisiaj przedsiębiorstwa działają w burzliwym otoczeniu, a w takim otoczeniu mogą się one utrzymać tylko przez kongruencyjną adaptację i kształtowanie swej przyszłości w powiązaniu z wyobraźnią i elastycznością. Szanse na sukces będą więc mieć te przedsiębiorstwa, które potrafią wsłuchać się w swoje otoczenie, postrzegać nieznane dotąd możliwości, rozwijać swój potencjał intelektualny i reagować aktywnie na wyzwania, jakie niesie niepewna, ale jakże fascynująca przyszłość.


Liczba stron328
WydawcaDifin
ISBN-13978-83-7930-500-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  

Wprowadzenie. Nowe wyzwania

  <div>Rozdział 1. Nowe warunki działania biznesu

  <div>1.1. Nowe wymagania stawiane przedsiębiorstwu
  <div>1.2. Zasady europejskiego stylu zarządzania
  <div>1.3. Budowa ładu opartego na władzy inteligencji
  <div>1.4. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

  <div>Rozdział 2. Programowanie przyszłości biznesu

  <div>2.1. Tworzenie wizji przedsiębiorstwa
  <div>2.2. Programowanie rozwoju firmy
  <div>2.3. Rozwijanie i doskonalenie marketingu
  <div>2.4. Pobudzanie i wdrażanie innowacji
  <div>2.5. Doskonalenie jakości
  <div>2.6. W kierunku nowoczesnego zarządzania

  <div>Rozdział 3. Pracownicy jako kapitał organizacji

  <div>3.1. Pracownicy w organizacji
  <div>3.2. Nowe zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)

  <div>Rozdział 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi

  <div>4.1. Zasoby ludzkie jako fundamentalny filar strategii firmy
  <div>4.2. Strategiczne planowanie zasobów ludzkich
  <div>4.3. Zasoby ludzkie jako czynnik kreowania kluczowych umiejętności firmy

  <div>Rozdział 5. Zachowania ludzi w organizacji

  <div>5.1. Osobowość człowieka i jej wpływ na zachowanie się w pracy
  <div>5.2. Sposoby zachowania się ludzi w organizacji

  <div>Rozdział 6. Nowe zasady współdziałania ludzi w organizacji

  <div>6.1. Nowe zadania stawiane kierowaniu
  <div>6.2. Nowy układ wzajemnych zależności
  <div>6.3. Tworzenie nowego stylu kierowania
  <div>6.4. Kreowanie motywacji sukcesu
  <div>6.5. Doskonalenie sytemu komunikacji
  <div>6.6. Kierowanie w przyszłości

  <div>Rozdział 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji

  <div>7.1. Imperatyw wprowadzania zmian
  <div>7.2. Rodzaje zmian i metody ich dokonywania
  <div>7.3. Opory wobec zmian w przedsiębiorstwie
  <div>7.4. Taktyka wprowadzania zmian w organizacji
  <div>7.5. Kultura organizacyjna i jej elementy
  <div>7.6. Zmiana kultury organizacyjnej firmy

  <div>Rozdział 8. Nowe zasady prowadzenia biznesu

  <div>8.1. Stosowanie zasad etyki
  <div>8.2. Ochrona wartości środowiska
  <div>8.3. Troska o dobrą reputację
  <div>8.4. Zadania dla menedżerów jutra

  <div>Rozdział 9. Nowe zadania i kryteria oceny menedżerów

  <div>9.1. Imperatyw skutecznego i sprawnego zarządzania
  <div>9.2. Warunki i kryteria skutecznego zarządzania
  <div>9.3. Cechy i umiejętności skutecznego menedżera
  <div>9.4. W kierunku nowego zarządzania

  <div>Zakończenie

  <div>Bibliografia
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia