Technokultura i jej manifestacje artystyczne

Medialny świat hybryd i hybrydyzacji

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

42,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł  


42,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka dotyczy zagadnień technokultury, zjawiska dotychczas bardzo rzadko prezentowanego w piśmiennictwie polskim w kontekście strategii artystycznych, które stanowią jej artystyczne manifestacje. Wychodząc od teoretycznych rozważań dotyczących współczesnej kultury zdominowanej przez praktyki medialne o charakterze hybrydycznym, w czasach posthumanizmu i transhumanizmu, Autor stara przedstawić własną wykładnię medialnego świata hybryd i hybrydyzacji. Czyni to na wybranych przykładach twórców i dzieł zaliczanych do kanonu współczesnych dokonań w zakresie sztuki nowych mediów: Kena Godberga, Stelarca, Christy Sommerer i Laurenta Mignonneau, Ryoji Ikedy oraz wielu innych artystów reprezentujących tzw. sztukę hybrydyczną. Pozycja ta z pewnością może spotkać się z odzewem nie tylko w środowisku akademickim, ale również wśród szerokiego grona czytelników zainteresowanych problematyką współczesnej technokultury oraz sztuki nowych mediów. Jej adresatami są kulturoznawcy, medioznawcy oraz osoby zainteresowane najnowszymi trendami w sztuce wykorzystującej nowe media i technologie medialne. Może ona również być rodzajem podręcznika akademickiego na studiach kulturoznawczych, medioznawczych i w uczelniach artystycznych.


Rok wydania2016
Liczba stron330
KategoriaTeoria kultury
WydawcaUniwersytet Śląski
ISBN-13978-83-8012-861-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  
  Wprowadzenie /    7
  
  
  Część I Technokultura i rzeczywistość bio-techno-logiczna
  
  
  
  Rozdział 1. Dylematy sztuki oraz kultury w czasach posthumanizmu i transhumanizmu /    18
  
  
  Część II Medialny świat hybryd i hybrydyzacji
  
  
  
  Rozdział 2. Teoretyczne aspekty współczesnej kultury i sztuki jako zjawisk hybrydycznych /    58
  
  
  Rozdział 3. Nowe media i sztuka nowych mediów w epoce postcyfrowej /    70
  
  
  Rozdział 4. Hybrydy, hybrydyzacja i hybrydyczność. W stronę teorii hybryd postmedialnych /    104
  
  
  Część III Manifestacje artystyczne technokultury
  
  
  
  Rozdział 5. Ken Goldberg. Teleobecność i sztuka teleobecności. Telegarden – natura versus (?) technokultura /    136
  
  
  
  Rozdział 6. Stelarc. Kim jest i co nam mówi? /    158
  
  
  Rozdział 7. Christa Sommerer i Laurent Mignonneau. Interfejs – sztuka interfejsu – „Interface Culture” /    192
  
  
  Rozdział 8. Ryoji Ikeda. Sztuka danych – sonowizulane stymulanty doświadczeń polisensorycznych /    216
  
  
  Rozdział 9. Sztuka hybrydyczna. Znak(i) czasu przełomu technokulturowego /    254
  
  
  Indeks osobowy /    300
  
  Nota edytorska /    307
  
  Bibliografia /    308
  
  Spis ilustracji /    321
  
  
  Summary /    324
  
  Zusammenfassung /    326
RozwińZwiń