eleWator 19 (1/2017) - Wielimir Chlebnikow

eleWator 19 (1/2017) - Wielimir Chlebnikow

1 ocena

Praca zbiorowa

Wydawca:

Forma

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

15,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 15,00 zł  


15,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.


Rok wydania2017
Liczba stron208
KategoriaInne
WydawcaForma
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  intro:
  Joanna Mueller, Zgranie bez tłumika (mówi Czarna Ludka)
  
  Wielimir Chlebnikow:
  Bogdan Rogatko, Wielimir Chlebnikow – poeta nowoczesny
  Włodzimierz Majakowski, Wspomnienie o W.W. Chlebnikowie
  Śmierć nie jest żadnym narzędziem. O życiu i twórczości Wielimira Chlebnikowa. Z Joanną Mueller rozmawia Karol Samsel
  Kazimierz Brakoniecki, Chlebnikow światolog
  Agata Balsamo, Najmniejsza subiektywna cisza. O Pani Lenin Wielimira Chlebnikowa
  Leszek Szaruga, Twarz
  Roman Jakobson, Ze wspomnień: Wielimir Chlebnikow
  Justyna Tymieniecka-Suchanek, Wielimir Chlebnikow jako prekursor posthumanizmu? Od biologii do ekofilozofii
  Piotr Matywiecki, O końskim i ludzkim cierpieniu i ofierze
  Joanna Mueller, Mój Chlebnikow powszedni. Abecediariusz będziański w języku gwiezdnym spisany
  Jakub Pyda, Epifanie Chlebnikowowskie­­­­­­­­­­­­­­. Człowiek, słowo, słowik – słowiek?
  
  poezja:
  Galina Ganowa, Cichy smutek, *** (Popłaczę sobie…), Rozbite kieliszki, *** (Przez całą zimę…), *** (Gdybym wiedziała…), *** (Odeszła moja Szeherezada…), Post scriptum
  
  proza:
  Zyta Rudzka, 2 opowiadania: Liszaj, Jazda figurowa
  Kazimierz Kyrcz Jr & Michał J. Walczak, Haczyk z teorią
  
  poezja:
  Anna Radecka, Otwarta, łóżko, ładny tytuł, zrób to
  Justyna Kulikowska, #nimfetki#nimfetki#nimfetki#, #z#muzyki#rozrywkowej#, #język#insta#, #remedium#remedium#remedium#, #flashback#flashback#sentymentalizm
  
  ze szkicowników:
  Łukasz Maślanka, Wat, Rosja, komunizm – próba podsumowania
  Patrycja Spytek, „Dzieci i ryby głosu nie mają!”. Trudny los dzieci w świetle opowiadań Antoniego Czechowa
  
  film:
  Damian Romaniak, Pancernik Potiomkin jako arcydzieło sztuki i propagandy
  
  kartoteka:
  Andrzej Śnioszek, Preludium
  Nie mogło być inaczej. Z Donatem Kirschem rozmawiają Klaudia i Andrzej Śnioszkowie
  Henryk Bereza, Wypiski drugie (fragmenty). O Donacie Kirschu
  
  z Krakowa:
  Tomasz Bohajedyn, Piekło w słonecznej Kalifornii – Henryk Sienkiewicz i Indianie
  
  z Ciężkowic:
  Waldemar Bawołek, Święta Mario Magdaleno, zmiłuj się nade mną
  
  sztuki plastyczne i architektura:
  Andrzej Fogtt, Artyści 3
  
  krytyka literacka:
  Mirosława Szott, Nie wystarczała nam rzeczywistość (Ewa Chruściel, Tobołek)
  Maja Staśko, Co twój dziadek robił w UPA? (Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Nie dam ci siebie w żadnej postaci)
  Bartosz Suwiński, Przejść na drugą stronę (Krzysztof Kuczkowski, Kładka)
  Justyna Kasperek, Kolejne fazy wtajemniczenia (Julian Kornhauser, Wiersze zebrane)
  Anna Łozowska-Patynowska, W stronę syntezy (Bogusław Kierc, Karawadżje)
  Mieczysław Orski, „Zbójecko-błazeński” raport o stanie świata (Piotr Wojciechowski, Strych świata)
  Blanka Kotlińska, Zniekształcić/przekształcić/odkształcić, czyli jak skutecznie bawić się formą (Mark Z. Danielewski, Dom z liści)
  Jakub Pyda, Kurpiowski mit – narodowe katharsis? (Marcin Tomczak, Wróżda)
  Wojciech Meixner, Wszechświaty równoległe, Honegger i Srebrna Rzeka (Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Spazm/Spasm)
  Konrad Liskowacki, To wszystko, co ludzie powinni wiedzieć (Richard Flanagan, Ścieżki północy)
  Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 13 (Varujan Vosganian, Księga szeptów; Nowy dramat ukraiński, tom 1. W oczekiwaniu na Majdan; Krystyna Kurczab-Redlich, Wowa, Wołodia, Władimir. Tajemnice Rosji Putina)
  Agnieszka Szelega, Wojaże bezkompromisowe (Oriana Fallaci, Podróż po Ameryce)
  B., Genologia, czyli jak się baron Münchhausen za harcap wyciągnął (Literatura w Szczecinie 1945-2015. Książki siedemdziesięciolecia)
  Damian Romaniak, Kulturowa historia horroru (Magdalena Kamińska, Upiór w kamerze. Zarys kulturowej historii kina grozy)
  
  nadesłano
  
  komiks:
  Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 6
  Marcin Bałczewski, Powrócę tu – Kobieta na emigracji (Karolina Chyżewska, Powrócisz tu)
  Krzysztof Lichtblau, Punkt zwrotny (Rutu Modan, Jamilti i inne historie)
  Marcin Bałczewski, To była wojna okopowa (Jacques Tardi, To była wojna okopów)
  
  muzyka:
  Zenon Fajfer, Sylwester na księżycu (3moonboys & Panos From Komodo, Linia nr 8)
  Adam Mańkowski, Wieczór zatrzymany w pół drogi (Brda, Światło wody)
  
  stałe felietony:
  „poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Kazecka Maria Antonina, Kłopotowska Anna
  „dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Narastanie
  „esoesy” – ADL, Ósme
  „poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Uważna na sens, czyli o poezji Kaliny Kowalskiej
  „bez przesady” – Edward Balcerzan, Ta sama rzeka
RozwińZwiń