INNE EBOOKI AUTORA
Praca zbiorowa
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
"eleWator" jest pismem, w którym oprócz najnowszej prozy i poezji uznanych i debiutujących autorów, mieszkających w Polsce oraz za granicą, znaleźć można teksty literackie przetłumaczone na język polski, szkice o literaturze i jej najwybitniejszych twórcach, a także eseje, felietony i recenzje. Kwartalnik jest miejscem dyskusji, polemik i platformą ożywczej wymiany poglądów. Dzięki stałym współpracownikom z Berlina, Dublina, Kijowa, Kopenhagi, Londynu, Paryża i Nowego Jorku, "eleWator" ma charakter globalny, a także interdyscyplinarny. Wiele uwagi poświęca bowiem najnowszym światowym działaniom artystycznym omawianym w działach filmu, muzyki, sztuk plastycznych i architektury oraz teatru. Kwartalnik, którego wydawcą jest Fundacja Literatury imienia Henryka Berezy jest pismem szczególnym, bowiem punktem odniesienia do wszystkich decyzji formalnych, redakcyjnych i konceptualnych, jest dziedzictwo Autora „Prozaicznych początków”.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Forma |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
intro: | |
Joanna Mueller, Zgranie bez tłumika (mówi Czarna Ludka) | |
Wielimir Chlebnikow: | |
Bogdan Rogatko, Wielimir Chlebnikow – poeta nowoczesny | |
Włodzimierz Majakowski, Wspomnienie o W.W. Chlebnikowie | |
Śmierć nie jest żadnym narzędziem. O życiu i twórczości Wielimira Chlebnikowa. Z Joanną Mueller rozmawia Karol Samsel | |
Kazimierz Brakoniecki, Chlebnikow światolog | |
Agata Balsamo, Najmniejsza subiektywna cisza. O Pani Lenin Wielimira Chlebnikowa | |
Leszek Szaruga, Twarz | |
Roman Jakobson, Ze wspomnień: Wielimir Chlebnikow | |
Justyna Tymieniecka-Suchanek, Wielimir Chlebnikow jako prekursor posthumanizmu? Od biologii do ekofilozofii | |
Piotr Matywiecki, O końskim i ludzkim cierpieniu i ofierze | |
Joanna Mueller, Mój Chlebnikow powszedni. Abecediariusz będziański w języku gwiezdnym spisany | |
Jakub Pyda, Epifanie Chlebnikowowskie. Człowiek, słowo, słowik – słowiek? | |
poezja: | |
Galina Ganowa, Cichy smutek, *** (Popłaczę sobie…), Rozbite kieliszki, *** (Przez całą zimę…), *** (Gdybym wiedziała…), *** (Odeszła moja Szeherezada…), Post scriptum | |
proza: | |
Zyta Rudzka, 2 opowiadania: Liszaj, Jazda figurowa | |
Kazimierz Kyrcz Jr & Michał J. Walczak, Haczyk z teorią | |
poezja: | |
Anna Radecka, Otwarta, łóżko, ładny tytuł, zrób to | |
Justyna Kulikowska, #nimfetki#nimfetki#nimfetki#, #z#muzyki#rozrywkowej#, #język#insta#, #remedium#remedium#remedium#, #flashback#flashback#sentymentalizm | |
ze szkicowników: | |
Łukasz Maślanka, Wat, Rosja, komunizm – próba podsumowania | |
Patrycja Spytek, „Dzieci i ryby głosu nie mają!”. Trudny los dzieci w świetle opowiadań Antoniego Czechowa | |
film: | |
Damian Romaniak, Pancernik Potiomkin jako arcydzieło sztuki i propagandy | |
kartoteka: | |
Andrzej Śnioszek, Preludium | |
Nie mogło być inaczej. Z Donatem Kirschem rozmawiają Klaudia i Andrzej Śnioszkowie | |
Henryk Bereza, Wypiski drugie (fragmenty). O Donacie Kirschu | |
z Krakowa: | |
Tomasz Bohajedyn, Piekło w słonecznej Kalifornii – Henryk Sienkiewicz i Indianie | |
z Ciężkowic: | |
Waldemar Bawołek, Święta Mario Magdaleno, zmiłuj się nade mną | |
sztuki plastyczne i architektura: | |
Andrzej Fogtt, Artyści 3 | |
krytyka literacka: | |
Mirosława Szott, Nie wystarczała nam rzeczywistość (Ewa Chruściel, Tobołek) | |
Maja Staśko, Co twój dziadek robił w UPA? (Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Nie dam ci siebie w żadnej postaci) | |
Bartosz Suwiński, Przejść na drugą stronę (Krzysztof Kuczkowski, Kładka) | |
Justyna Kasperek, Kolejne fazy wtajemniczenia (Julian Kornhauser, Wiersze zebrane) | |
Anna Łozowska-Patynowska, W stronę syntezy (Bogusław Kierc, Karawadżje) | |
Mieczysław Orski, „Zbójecko-błazeński” raport o stanie świata (Piotr Wojciechowski, Strych świata) | |
Blanka Kotlińska, Zniekształcić/przekształcić/odkształcić, czyli jak skutecznie bawić się formą (Mark Z. Danielewski, Dom z liści) | |
Jakub Pyda, Kurpiowski mit – narodowe katharsis? (Marcin Tomczak, Wróżda) | |
Wojciech Meixner, Wszechświaty równoległe, Honegger i Srebrna Rzeka (Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Spazm/Spasm) | |
Konrad Liskowacki, To wszystko, co ludzie powinni wiedzieć (Richard Flanagan, Ścieżki północy) | |
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 13 (Varujan Vosganian, Księga szeptów; Nowy dramat ukraiński, tom 1. W oczekiwaniu na Majdan; Krystyna Kurczab-Redlich, Wowa, Wołodia, Władimir. Tajemnice Rosji Putina) | |
Agnieszka Szelega, Wojaże bezkompromisowe (Oriana Fallaci, Podróż po Ameryce) | |
B., Genologia, czyli jak się baron Münchhausen za harcap wyciągnął (Literatura w Szczecinie 1945-2015. Książki siedemdziesięciolecia) | |
Damian Romaniak, Kulturowa historia horroru (Magdalena Kamińska, Upiór w kamerze. Zarys kulturowej historii kina grozy) | |
nadesłano | |
komiks: | |
Jarosław Kozłowski, Z bibliotecznej teki. 6 | |
Marcin Bałczewski, Powrócę tu – Kobieta na emigracji (Karolina Chyżewska, Powrócisz tu) | |
Krzysztof Lichtblau, Punkt zwrotny (Rutu Modan, Jamilti i inne historie) | |
Marcin Bałczewski, To była wojna okopowa (Jacques Tardi, To była wojna okopów) | |
muzyka: | |
Zenon Fajfer, Sylwester na księżycu (3moonboys & Panos From Komodo, Linia nr 8) | |
Adam Mańkowski, Wieczór zatrzymany w pół drogi (Brda, Światło wody) | |
stałe felietony: | |
„poniewczasie” – Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki, Kazecka Maria Antonina, Kłopotowska Anna | |
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Narastanie | |
„esoesy” – ADL, Ósme | |
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Uważna na sens, czyli o poezji Kaliny Kowalskiej | |
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Ta sama rzeka | |