Zarządzanie produktem problemy teoretyczne i praktyczne

Zarządzanie produktem problemy teoretyczne i praktyczne

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zarządzanie produktem jest jednym z najważniejszych problemów marketingu,
co wynika z faktu, że produkt jest głównym instrumentem marketingu-mix. Zarządzanie produktem początkuje proces marketingowy i stanowi jego podstawową część. Od jego jakości zależy wynik działań marketingowych.
Zarządzanie produktem należy do ważnych problemów zarówno w teorii, jak
i praktyce gospodarczej. Dostarcza ono wiedzy i umiejętności niezbędnych do wytworzenia towarów zaspokajających wszystkie potrzeby współczesnego społeczeństwa. Zadaniem zarządzania produktem jest zapewnienie produktowi sprawnego i efektywnego funkcjonowania na wszystkich etapach jego życia, tj. na etapie koncepcji produktu i jego tworzenia, wytwarzania, dystrybucji i sprzedaży, użytkowania i utylizacji. W kręgu zainteresowania zarządzania produktem pozostają też takie kwestie, jak: badania marketingowe produktów, zarządzanie marką produktu i zarządzanie opakowaniami produktu.
Wszystkie wymienione zagadnienia uwzględniono w niniejszej książce. Zaprezentowano w niej elementy i teoretyczne, i praktyczne, dotyczące zarządzania produktem. Szczególnie wiele uwagi poświęcono problematyce zarządzania produktem na etapach jego produkcji i dystrybucji, one bowiem są uważane
w zarządzaniu produktem za najważniejsze. Wydaje się, że kwestią czasu pozostaje usprawnienie i rozwój zarządzania produktem na etapach użytkowania i utylizacji produktów. W tej dziedzinie następuje ciągła i zauważalna poprawa, ale sytuacja nie jest w pełni zadowalająca. Odnotować również należy niedostatek badań na wskazany temat.
W Polsce poziom wiedzy dotyczącej zarządzania produktem uznać trzeba
za niewystarczający. Krytycznie należy również ocenić praktyczne umiejętności
pracowników zajmujących się zarządzaniem wiedzą w przedsiębiorstwach, często
stanowiące istotną przyczynę niepowodzeń produktów i wycofywania ich z produkcji
i ze sprzedaży. Powoduje to w firmach liczne trudności, a nawet doprowadza
przedsiębiorstwa do upadku. Można zatem powiedzieć, że problemy zarządzania
produktem od osób odpowiadających za nie w przedsiębiorstwach wymagają większego niż dotychczas zainteresowania i stałego poszerzania wiedzy.
Niniejszą książkę pisano z myślą o pilnej potrzebie wzbogacenia wiedzy
z zakresu marketingu dotyczącej zarządzania produktem – zarówno wśród studentów
przygotowujących się do pracy zawodowej w produkcji, usługach i handlu,
jak i wśród pracowników zatrudnionych w szeroko rozumianej produkcji
i dystrybucji.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, a także praktyków zajmujących się marketingiem
w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych, w tym zwłaszcza odpowiadających za zarządzanie produktem. Autorzy, zdając sobie sprawę z jego niedociągnięć, proszą o przekazywanie wszelkich uwag na jego temat do Katedry Zarządzania i Gospodarki Żywnościowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.


Stanisław Urban


Rok wydania2017
Liczba stron184
KategoriaMarketing, reklama
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-625-1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  Rozdział 1. Produkt-mix i jego rola w marketingu    9
  1.1. Definicje produktów i kryteria ich podziałów    9
  1.2. Użyteczność i sposób jej tworzenia    15
  1.3. Proces kreowania produktu-mix – poziomy produktu    17
  
  Rozdział 2. Istota zarządzania produktem    19
  2.1. Zakres przedmiotu zarządzania produktem    19
  2.2. Różnicowanie produktów    20
  2.3. Projektowanie produktów    23
  2.4. Pozycjonowanie produktów    25
  2.5. Polityka produktu przedsiębiorstwa    26
  2.6. Zintegrowana polityka produktowa    28
  2.7. Wartość produktu dla klienta    30
  
  Rozdział 3. Rozwój nowych produktów    32
  3.1. Klasyfikacje nowych produktów    32
  3.2. Etapy procesu rozwoju nowego produktu    37
  
  Rozdział 4. Zarządzanie produktem w procesie jego tworzenia    43
  
  Rozdział 5. Kształtowanie produktów i ich asortymentu    53
  5.1. Kształtowanie oferty produktowej    53
  5.2. Zarządzanie asortymentem produktów    54
  5.3. Ustalanie cech materialnych produktów    58
  5.4. Dobór odpowiedniej dystrybucji    60
  5.5. Oferta produktowa a cykl życia produktu    63
  5.6. Kształtowanie produktu w dostosowaniu do wymagań Unii Europejskiej.    65
  
  Rozdział 6. Formy organizacyjne zarządzania produktem    67
  6.1. Rola zarządzania produktem w przedsiębiorstwie i rozwiązania organizacyjne    67
  6.2. Funkcje kierowników produktów w przedsiębiorstwach    71
  6.3. Rola kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa w zarządzaniu produktem    73
  6.4. Społeczne problemy decyzji dotyczących produktów    74
  6.5. Nowoczesne formy zarządzania produktem    76
  
  Rozdział 7. Zarządzanie produktem w przedsiębiorstwie    77
  7.1. Główne problemy dotyczące zarządzania produktem w przedsiębiorstwie    77
  7.2. Zarządzanie jakością produktu    79
  7.3. Benchmarking    82
  7.4. Strategie produktowe    84
  
  Rozdział 8. Zarządzanie produktem na rynku    90
  
  Rozdział 9. Konkurencyjność produktów    100
  9.1. Rola konkurencyjności produktu i sposoby jej tworzenia    100
  9.2. Identyfikacja konkurentów przedsiębiorstwa i produktu    103
  9.3. Strategia konkurencyjności produktu    104
  9.4. Ocena konkurencji    109
  
  Rozdział 10. Promocja produktów    110
  10.1. Podstawowa wiedza o promocji produktów    110
  10.2. Wykorzystanie instrumentów promocji-mix    112
  
  Rozdział 11. Strategia marki produktów    121
  11.1. Podstawowe pojęcia związane z marką produktów    121
  11.2. Wizerunek marki i strategie markowania produktów     123
  11.3. Cykl życia marek    126
  11.4. Metody wyceny marek    127
  
  Rozdział 12. Badania marketingowe produktów    130
  12.1. Metody portfelowe    130
  12.1.1. Macierz Boston Consulting Group    131
  12.1.2. Macierz McKinseya    135
  12.1.3. Macierz Arthura D. Little’a (ADL)    140
  12.1.4. Macierz Hofera    144
  12.2. Analiza SWOT    148
  
  Rozdział 13. Opakowanie jako istotny element zarządzania produktem    159
  13.1. Rola i funkcje opakowań    160
  13.2. Czynniki kształtujące wizerunek opakowań    167
  13.2.1. Barwa – kolor    168
  13.2.2. Forma, wielkość oraz materiał opakowania    173
  13.2.3. Znaki i komunikaty tekstowe na opakowaniach    175
  
  Literatura    178
  Spis rysunków     182
  Spis tabel    183
RozwińZwiń