Wspólnota pedagogicznego niepokoju

Wspólnota pedagogicznego niepokoju

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

20,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zamieszczone w książce teksty tworzą mapę, która ma szansę pomóc w orientowaniu się w świecie przepełnionym „migotaniem znaczeń”. Sposób przybliżenia tematyki czytelnikowi –zamieszkałemu w „realu” w cywilizacji Gutenberga i zadomowionemu w erze Prometeusza, ale już oswojonemu z „wirtualem” i podatnemu na pokusy niesione przez (erę) Hermesa – sprawia, że lektura poszczególnych tekstów jest źródłem krytycznego namysłu i projektowania własnych rozwiązań palących spraw. Osłabia także poczucie osamotnienia, a nawet daje szansę na doświadczanie poczucia przynależności do wspólnoty pedagogicznego niepokoju.


(...) Niniejszy tom można porównać do wieży Babel, będącej metaforą integracji wokół podzielanych wartości, sprawności komunikacji oraz kooperacji w procesie działania. Budowniczowie pedagogicznej wieży Babel, których eseje składają się na publikację, jednoczą się w definiowaniu źródeł niepokoju oraz w poszukiwaniu optymalnych warunków edukacji w sytuacji ścierania się cywilizacji, er, epok oraz przenikania typów rzeczywistości, w jakich edukacja przebiega.


Z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak


Liczba stron130
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2513-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Joanna Danilewska)    7
  Bernie Neville, Edukacja w „epoce Hermesa”    11
  Brian Thorne, Zamiast empatii – podnoszenie standardów, zamiast wspólnoty – fabryki uczenia się: edukacyjna scena Wielkiej Brytanii    19
  Joanna Danilewska, Edukacyjny doping ery globalizacji – czy potrafimy go zrównoważyć?    25
  Anna Sajdak, Nauczyciel akademicki – doradca, ekspert czy przedstawiciel handlowy?    37
  Jadwiga Michalik-Surówka, Stres ucznia i nauczyciela w odpowiedzi na współczesne zagrożenia cywilizacyjne    49
  Marek Kościelniak, „Jakość” i „efektywność” nauczania w hybrydalnej rzeczywistości edukacyjnej „ery Hermesa”    61
  Jadwiga Kędzierska, Idee edukacji globalnej w programach nauczania elementarnego (między zaściankiem a globalną wioską)    77
  Bernie Neville, Reakcja, chaos, transformacja: z australijskiej perspektywy    89
  Marek Kościelniak, Wirtualne wspólnoty edukacyjne    101
  Kitson Alexander Smith, Przygotowanie do zawodu w globalizującym się świecie    115
  Bibliografia    125
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia