Etniczność na sprzedaż

Etniczność na sprzedaż

1 opinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

13,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Uważnemu obserwatorowi społeczeństwa wielokulturowego, złożonego z odrębnych grup etnicznych o i migracyjnym rodowodzie, nasuwa się pytanie: co sprawia, że pewne grupy dominują nad innymi, chociaż mają podobne pochodzenie? Jakie przymioty, wspólne wszystkim członkom grupy, odpowiadają za ekonomiczny sukces całej zbiorowości? W jaki sposób wytłumaczyć różny stopień aktywności gospodarczej w Stanach Zjednoczonych Włochów, Żydów, Chińczyków czy Meksykanów? Dlaczego Polacy nie osiągnęli poziomu przedsiębiorczości porównywalnego z Włochami, a ci z kolei nie dorównali swoją aktywnością żydowskim przedsiębiorcom? Dlaczego dwunastu na stu Koreańczyków w Stanach Zjednoczonych daje pracę innym, a tylko dwóch spośród tej samej liczby Amerykanów meksykańskiego pochodzenia jest pracodawcą?


Okazuje się, że ludzkie zachowanie, także to rynkowe, kształtowane jest przez kulturę, w której jednostka wyrasta i dojrzewa. Kultura przedsiębiorczości określa więc sposób postrzegania i interpretowania rynku, podejmowania i prowadzenia działań na tym rynku, a także reagowania na pozostałych uczestników poruszających się na wspólnej płaszczyźnie rynkowej.


Książka ta jest próbą opisu kultury przedsiębiorczości Amerykanów szwedzkiego pochodzenia, których zbiorowość stanowi przykład dynamicznego traktowania etniczności.


Liczba stron120
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-2331-920-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Rozdział I. Problematyka książki    7
    I.1. Przedmiot badań oraz lokalizacja teoretyczna problemu    7
    I.2. Procesy asymilacji i integracji społecznej imigrantów    8
    I.3. Modele wielokulturowości w społeczeństwie amerykańskim    12
    I.4. Charakterystyka zastosowanej metody badawczej oraz wykorzystanych źródeł I.4. Charakterystyka zastosowanej metody badawczej oraz wykorzystanych źródeł    14
    I.5. Determinanty czasowo-przestrzenne zjawiska stanowiącego przedmiot analizy    15
  Rozdział II. Proces emigracji szwedzkiej do Stanów Zjednoczonych: próba typologii i rekonstrukcji głównych tendencji    17
    II.1. Ilościowa charakterystyka emigracji szwedzkiej na tle emigracji skandynawskiej    22
    II.2. Geneza i przyczyny emigracji szwedzkiej do Stanów Zjednoczonych    27
    II.3. Główne tendencje w osadnictwie szwedzkim    30
    II.4. Kwestia kobieca w szwedzkim procesie emigracyjnym    35
    II.5. Wnioski ogólne dotyczące szwedzkiego wychodźstwa zaoceanicznego    37
  Rozdział III. Rozmieszczenie przestrzenne a kwalifikacje zawodowe imigrantów szwedzkich w Stanach Zjednoczonych na przełomie wieków XIX i XX    39
    III.1. Dystrybucja terytorialna z uwzględnieniem zróżnicowania zawodowego szwedzkich imigrantów    40
      III.2.1. Stan Illinois    42
        III.2.1.1. Szwedzi na chicagowskim rynku pracy    44
          Przemysł metalowy    45
          – drzewny i budowlany    46
          – papierniczy i drukarski    46
          – spożywczy    47
          – tekstylny i skórzany    48
          Chicagowscy przedsiębiorcy    49
      III.2.2. Stan Massachusetts    50
        III.2.2.1. Przemysł    50
        III.2.2.2. Przedsiębiorcy    51
        III.2.2.3. Szwedzkie organizacje i towarzystwa wspierające rodzimą przedsiębiorczość    52
        III.2.2.4. Polityka wewnętrzna a interes szwedzkiej grupy etnicznej na początku III.2.2.4. Polityka wewnętrzna a interes szwedzkiej grupy etnicznej na początku    53
      III.2.3. Stan Minnesota    57
  Rozdział IV. Fenomen etniczności    65
    IV.1. Etniczność jako kategoria socjologiczna versus zjawisko społeczne    65
    IV.2. Atrybuty etniczności    66
  Rozdział V. Przedsiębiorczość    71
    V.1. Typologia przedsiębiorcy jako głównego aktora przedsiębiorczości    77
    V.2. Przedsiębiorczość grupy etnicznej    79
    V.3. Strategie etniczne w przedsiębiorczośc    82
      V.3.1. Informacja    83
      V.3.2. Kapitał    84
      V.3.3. Umiejętności i szkolenie    85
      V.3.4. Pracownicy    86
      V.3.5. Klienci    86
      V.3.6. Konkurencja    87
      V.3.7. Protekcja    89
  Rozdział VI. Współczesne tendencje w rozwoju przedsiębiorstw etnicznych w Stanach Zjednoczonych – zarys ogólny    91
    VI.1. Minnesota – próba charakterystyki lokalnej zbiorowości oraz typowych dla tego stanu form aktywności gospodarczej    93
      VI.1.1. Duluth    94
      VI.1.2. Lindström – powiat Chisago    100
      VI.1.3. Cloquet – powiat Carlton    104
      VI.1.4. Cambridge – powiat Isanti    108
  Wnioski. Przedsiębiorczość versus etniczność    111
  Posłowie    113
  Bibliografia    115
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia