Modelowe i praktyczne aspekty przygotowania i aktualizacji strategii rozwoju podstawowej jednostki szkoły wyższej

Modelowe i praktyczne aspekty przygotowania i aktualizacji strategii rozwoju podstawowej jednostki szkoły wyższej

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,30 zł  


6,30

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Do celów pracy sformułowano problemy badawcze, wskazując na istotę zarządzania strategicznego w szkole wyższej i wyzwań strategicznych stawianych wobec tych organizacji,
w tym określających zakres zmian w ich funkcjonowaniu poprzez aktualizację celów rozwojowych.
Układ książki jest zgodny z założeniami i pozwala określić poszczególne zagadnienia dotyczące przygotowania i aktualizacji strategii rozwojowych szkoły wyższej. Sposób prezentacji omawianych zagadnień jest zróżnicowany, w większości od ogółu do szczegółu, a częściowo również redukcji poszczególnych zagadnień. Taki układ pozwolił lepiej ukazać badane zależności, rozszerzając pole badawcze, i zwrócić uwagę na złożoność wielu zjawisk.
Recenzowana publikacja ma zarówno walor poznawczy – pozwalający poznać przebieg określonych procesów i zależności, jak i walor aplikacyjny – wskazujący uwarunkowania i sposoby przygotowania i aktualizowania strategii rozwojowych w szkole wyższej. Podkreślić należy aktualność omawianych zagadnień i brak szerszych opracowań w tym zakresie oraz dobre rozeznanie Autorek pracy w literaturze przedmiotu i uwarunkowaniach funkcjonowania szkoły wyższej.
Z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Piotra Wiatraka
(Uniwersytet Warszawski)


Rok wydania2014
Liczba stron145
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-018-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  PRZEDMOWA    7
  
  ROZDZIAŁ 1. Zarządzanie strategiczne organizacją    11
  1.1. Istota zarządzania organizacją    11
  1.2. Istota zarządzania strategicznego organizacją    15
  1.3. Strategia rozwoju organizacji – pojęcie i ogólne zasady przygotowania    20
  1.4. Wnioski i zalecenia    25
  
  ROZDZIAŁ 2. Przegląd wybranych szkół strategii w kontekście wyboru sposobu przygotowania i aktualizacji strategii rozwoju podstawowej jednostki szkoły wyższej    27
  2.1. Szkoły strategicznego myślenia    28
  2.2. Determinanty wyboru metody przygotowania/aktualizacji strategii    36
  2.3. Wnioski i zalecenia    39
  
  ROZDZIAŁ 3. Przesłanki aktualizacji strategii rozwoju podstawowej jednostki szkoły wyższej    41
  3.1. Przesłanki społeczno-gospodarcze    41
    3.1.1. Przemiany demograficzne    42
    3.1.2. Przemiany na rynku pracy    46
    3.1.3. Kryzys i niepewność    49
  3.2. Przesłanki instytucjonalne    51
    3.2.1. Przemiany prawno-regulacyjne    51
    3.2.2. Nowe zadania i role szkół wyższych    58
    3.2.3. Współpraca międzysektorowa    62
    3.2.4. Problemy zarządzania w szkołach wyższych    64
  3.3. Wnioski i zalecenia    66
  
  ROZDZIAŁ 4. Podstawowe metody przygotowania i aktualizacji strategii rozwoju podstawowej jednostki szkoły wyższej    68
  4.1. Przygotowanie i aktualizacja strategii rozwoju w oparciu o metodę PCM    70
  4.2. Analiza realizacji dotychczasowej strategii rozwoju    74
  4.3. Analiza otoczenia konkurencyjnego    77
  4.4. Analiza interesariuszy    81
  4.5. Analiza otoczenia i wnętrza podstawowej jednostki szkoły wyższej    83
    4.5.1. Metody diagnozy makrootoczenia i zasobów podstawowej jednostki szkoły wyż-szej    85
      4.5.1.1. Metoda delficka    85
      4.5.1.2. Metoda analizy i ekstrapolacji trendów    90
      4.5.1.3. Metoda luki strategicznej    94
      4.5.1.4. Metody scenariuszowe    95
    4.5.2. Makrootoczenie podstawowej jednostki szkoły wyższej    98
    4.5.3. Zasoby podstawowej jednostki szkoły wyższej    99
  4.6. Analiza ryzyk wynikających ze zmian otoczenia i zasobów jednostki    102
  4.7. Analiza SWOT/TOWS    107
  4.8. Wnioski i zalecenia    111
  
  ROZDZIAŁ 5. Strukturalizacja dokumentu strategii rozwoju podstawowej jednostki szkoły wyższej    113
  5.1. Domeny działania jednostki i przewaga strategiczna    113
  5.2. Wizja, misja, cele i zadania jednostki    114
  5.3. Funkcjonalne programy działania    122
  5.4. Matryca logiczna    123
  5.5. Wnioski i zalecenia    125
  
  Podsumowanie i wnioski końcowe    126
  
  Aneks    129
  
  Słowniczek podstawowych pojęć    133
  
  Bibliografia    136
  
  Spis tabel    144
  
  Spis rysunków    145
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia