Logistyka usług

1 ocena

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

27,30  39,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

27,3039,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

Fenomen gwałtownego rozwoju usług w XXI w. pojawił się w gospodarce światowej równolegle z kreowaniem nowoczesnej logistyki w przedsiębiorstwach jako ogniwach międzynarodowego łańcucha dostaw. W książce przedstawiono, na podstawie najnowszych wyników badań empirycznych oraz w kontekście literatury przedmiotu, takie metody i techniki zarządzania logistycznego usługami, które warunkują uzyskanie przewagi konkurencji na rynkach globalnych.
Publikacja jest nowatorskim podejściem do międzynarodowej wymiany usług i przepływów gospodarczych. Szczególną wagę przypisano hybrydyzacji usług masowych specjalistycznych oraz centrów usług wspólnych, a także nowoczesnej infrastrukturze, niezbędnej do logistycznej obsługi usług. Książka przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów, jak i dla menedżerów w praktyce gospodarczej.
Książka może stanowić znaczącą pozycję w literaturze, wnosząc nowe elementy poznawcze i metodyczne zarówno do teorii, jak i do praktycznych wdrożeniowych aspektów logistyki. (…) Dzięki swoim walorom poznawczym, nawiązującym szeroko do najnowszych światowych trendów i standardów w dziedzinie globalizacji i internacjonalizacji usług związanych ściśle z rozwojem i globalizacją procesów logistycznych oraz wzrastającą rolą biznesu międzynarodowego zyska duży rezonans w nauce oraz przyczyni się do wzbogacenia i urealnienia internacjonalizacji procesu kształcenia akademickiego w polskich uczelniach. Podstawową grupę odbiorców powinni stanowić studenci kierunków ekonomicznych, zwłaszcza logistyki, a także zarządzania i ekonomii. Publikacja może również zainteresować praktyków - menedżerów odpowiedzialnych za doskonalenie i sprawną realizację procesów logistycznych w sferze transportu, magazynowania, funkcjonowania sieci gospodarczych, obsługi klienta, produkcji, handlu zagranicznego.
Z recenzji prof. zw. dra hab. Piotra Blaika
prof. dr hab. Elżbieta Gołembska - kierownik Katedry Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
dr Zbigniew Bentyn - adiunkt w Katedrze Logistyki Międzynarodowej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
dr Marcin Gołembski - adiunkt w Katedrze Zarządzania i Analizy Zasobów Przedsiębiorstwa, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu


Liczba stron174
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19104-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  ROZDZIAŁ 1. Internacjonalizacja jako nowy paradygmat logistyki w usługach    9
    1.1. Determinanty współczesnych zadań produkcji i dystrybucji usług    9
      1.1.1. Wzrastająca rola internacjonalizacji działalności usługowej    11
      1.1.2. Zwiększający się proces dywersyfikacji w produkcji usług    15
      1.1.3. Gwałtowny wzrost popytu na e-usługi    18
    1.2. Ważniejsze kryteria klasyfikacji usług    19
      1.2.1. Świadczenia usług a ich cechy – kryterium pierwsze    19
      1.2.2. Wielkość i zakres świadczenia usług – kryterium drugie    20
      1.2.3. Międzynarodowa wymiana usług a międzynarodowa migracja czynników wytwórczych – kryterium trzecie    22
    1.3. Znaczenie infrastruktury komunikacyjnej w świadczeniu usług    27
  ROZDZIAŁ 2. Stopień hybrydyzacji usług    37
    2.1. Atrybuty logistyczne usługi    37
      2.1.1. Badania cech usług    41
    2.2. Niematerialność usług i jej konsekwencje    46
      2.2.1. Pomiar jakości usług    47
      2.2.2. Transport w usługach    48
      2.2.3. Magazynowanie w usługach    50
    2.3. Elementy łańcucha wartości w procesie świadczenia usług    56
  ROZDZIAŁ 3. Ewolucja logistycznej obsługi usług masowych    66
    3.1. Rola logistyki w obsłudze usług masowych    66
    3.2. Ocena działalności logistycznej w firmach świadczących usługi masowe, wyniki badań    76
    3.3. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką w usługach    85
  ROZDZIAŁ 4. Operacjonalizacja logistyczna usług specjalistycznych    93
    4.1. Cele i zasady operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw    93
    4.2. Wyniki badań operacjonalizacji usług w praktyce przedsiębiorstw    101
    4.3. Czynniki stymulujące i ograniczające operacjonalizację usług    113
      4.3.1. Wyposażenie techniczne ułatwiające świadczenie usługi    114
      4.3.2. Środowisko świadczenia usługi    118
  ROZDZIAŁ 5. Centra Usług Wspólnych jako przykład internacjonalizacji działalności usługowej    123
    5.1. Istota, rola i zadania CUW    123
      5.1.1. Typy i rodzaje CUW    131
    5.2. Przykłady funkcjonowania CUW – stan obecny, perspektywy, uwarunkowania    132
      5.2.1. Rodzaje procesów realizowanych w CUW    137
    5.3. Ważniejsze kierunki rozwoju CUW w nowoczesnej gospodarce    138
  ROZDZIAŁ 6. Logistyczne podstawy modelowania usług w XXI wieku    140
    6.1. Standaryzacja czy uniwersalizacja usług?    140
      6.1.1. Zasoby i materiały wykorzystywane w procesie usługowym    144
      6.1.2. Gospodarowanie zapasami    145
      6.1.3. Dostępna infrastruktura logistyczna    148
      6.1.4. Logistyczny system informacji    150
    6.2. Zakres podmiotowy i przestrzenny modelowania usług    156
    6.3. Ważniejsze zasady modelowania logistyki w usługach    161
  Bibliografia    166
  Spis rysunków i wykresów    170
  Spis tabel    173

W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia