X

  Spis treści
  
  
  
  Wstęp
  
  
  
  Część I
  Podstawy zarządzania organizacją
  
  
  
  Rozdział 1. Pojęcia podstawowe — nauka czy sztuka, czyli pierwszy dylemat nauk zarządzania
  Zarządzanie
  Kierownik
  Organizacja
  
  
  
  Rozdział 2. Miękkie i twarde podejście do współczesnego zarządzania, czyli drugi dylemat nauk zarządzania
  Istota miękkiego i twardego podejścia do zarządzania
  Elementy miękkiego zarządzania (etyka, kultura, kultowość)
  Elementy twardego zarządzania i ich charakterystyka
  
  
  
  Rozdział 3. Ewolucja teorii zarządzania
  Szkoły zarządzania i ich prekursorzy
  Szkoła klasyczna
  Szkoła stosunków międzyludzkich
  Szkoła ilościowo-systemowa
  Zarządzanie informacją i wiedzą oraz podejście zintegrowane, czyli co dalej?
  
  
  
  Rozdział 4. Proces decyzyjny i narzędzia go wspomagające
  Istota i typy decyzji oraz procedury decyzyjne
  Behawioralne aspekty decyzji
  Typy decyzji i narzędzia wspomagające decyzje
  Możliwości i ograniczenia stosowania sformalizowanych narzędzi wspomagania decyzji
  
  
  
  Część II
  Funkcje zarządzania
  
  
  
  Rozdział 5. Planowanie — cele i metody
  Planowanie — pojęcie i zakres, określanie celów i misji organizacji
  Zarządzanie przez cele (ZPC)
  Procedura planowania
  Plan strategiczny i jego specyfika
  
  
  
  Rozdział 6. Organizowanie
  Struktura organizacyjna i zasady jej tworzenia
  Typy struktur organizacyjnych
  Problemy makrozarządzania w strukturach systemów organizacyjnych
  Wybór i projektowanie struktury organizacyjnej
  Organizowanie zespołów ludzkich, czyli cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi
  Ścieżka kariery, czyli „mapa drogowa” kariery pracownika
  
  
  
  Rozdział 7. Motywowanie i przewodzenie
  Motywowanie pracowników
  Przywództwo i władza w organizacji
  Style przywództwa
  Błędy i konflikty w organizacji
  Podstawowe typy konfliktów i metody ich rozwiązywania
  
  
  
  Rozdział 8. Kontrola
  Pojęcie, cele i zadania kontroli
  Formy kontroli
  Controlling w organizacji
  Warunki efektywnej kontroli
  
  
  
  Część III
  Transformacja organizacji, czyli dążenie do doskonałości
  
  
  
  Rozdział 9. Zarządzanie zmianami
  Podstawowe problemy zarządzania zmianami
  Informacja jako podstawa zarządzania zmianami
  System informacyjny zarządzania procesem zmian — budowa i wymagania
  Zarządzanie zmianami — reengineering
  Benchmarking jako metoda wspomagająca zarządzanie zmianami i proces reengineeringu
  Społeczna odpowiedzialność biznesu
  
  
  
  Rozdział 10. Zarządzanie projektami
  Pojęcie i zakres
  Metodyka i strategia projektowania
  Proces analizy w zarządzaniu projektem
  Struktura podziału pracy, czyli Work Breakdown Structure (WBS)
  Realizacja projektu
  Wdrożenie projektu
  
  
  
  Rozdział 11. Zarządzanie jakością
  Jakość i jej ocena
  Podstawy działań kompleksowego zarządzania jakością (TQM)
  Metody wspomagające TQM
  Certyfikaty jakości i audyt
  
  
  
  Rozdział 12. Zarządzanie wiedzą
  Wiedza i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją
  Wiedza w zarządzaniu — pojęcia, rodzaje i procedury pozyskiwania
  Zarządzanie wiedzą, czyli jak wykorzystać, absorbować i generować posiadane zasoby
  Organizacje inteligentne jako organizacje oparte na zarządzaniu wiedzą
  Kierunki rozwoju zarządzania wiedzą — pomiar wiedzy
  
  
  
  Rozdział 13. Zarządzanie przez wirtualizację
  Wirtualizacja i pojęcie organizacji wirtualnej
  Organizacja wirtualna a organizacja tradycyjna
  Strategia funkcjonowania organizacji wirtualnej i kierunki jej rozwoju
  Rola wirtualizacji w usprawnianiu gospodarki zasobami ludzkimi
  
  
  
  Rozdział 14. Informatyczna infrastruktura zarządzania
  Informatyczna infrastruktura zarządzania jako element infrastruktury zarządzania
  Systemy informatyczne zarządzania i ich rola w organizacji
  Gospodarka elektroniczna i nowe wyzwania zarządzania
  Co dalej z doskonaleniem infrastruktury zarządzania?
  
  
  
  Bibliografia
  
  
  
  Indeks
Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym
- 30%

SZCZEGÓŁY WYDANIA

Spis treści

Liczba stron  

353

Kategoria

Zarządzanie, organizacja, strategie

Wydawca

PWE

ISBN-13

978-83-208-2286-1

Numer wydania

2

Język publikacji

polski

Rozmiary plików do pobrania

pdf - 3,72 MB

Akceptowalne sposoby płatności

Karta kredytowa, przelew elektroniczny, płatny SMS

Informacja o sprzedawcy

Ravelo Sp. z o.o.

PWE , 2017
0.0 / 5 (0 głosów)
Wypożyczenie

Dostęp online przez aplikację myIBUK. Formaty plików: ibuk

X Format IBUK - ebook dostępny do wypożyczenia

- format książki elektronicznej
- bez instalowania oprogramowania, wystarczy przeglądarka internetowa oraz dostęp do Internetu,
- książka dostępna na Twojej półce w koncie myIBUK,
- dodatkowe funkcje: dodawanie notatek, tagów, zaznaczania fragmentów i cytatów,
- po pobraniu książka dostępna również bez dostępu do internetu.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych IBUK »


od 4,92

Wypożycz teraz
Szybki zakup
Kup i pobierz. Formaty plików: pdf
X Format PDF

PDF jest formatem publikacji elektronicznych charakteryzującym się stałym układem tekstu oraz ilustracji i nie dopasowuje się dowolnie do szerokości ekranu. Pliki PDF mogą zawierać interaktywne spisy treści, linkujące przypisy i inne rozwiązania stosowane w tekstach elektronicznych.

Więcej informacji o formacie i wymaganiach technicznych PDF
 
X Znak wodny

Zabezpieczenie to zwane również potocznie watermarkiem. Zabezpieczenie nakłada się na pliki indywidualnie i niepowtarzalnie w sposób jawny i ukryty. Każdy zakupiony e-book/audiobook staje się unikatowy i pozwala na jednoznacznie określenie właściciela pliku w przypadku nieuprawnionego użytkowania polegającego np. na umieszczeniu ebooka w internetowych serwisach wymiany plików. Jest to rozwiązanie, które bez względu na system operacyjny nie wymaga od użytkowników zakupu ani instalacji żadnego dodatkowego oprogramowania do odczytywania plików co czyni je bardzo wygodnym i popularnym.

Więcej informacji o zabezpieczeniu znakiem wodnym

48,00

33,60

Kup teraz
Kup na prezent »   

Opis

Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki wymagającą wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Ponadto Autor podręcznika zapoznaje z problemami teorii zarządzania i ich praktyczną użytecznością, ze współczesnymi metodami i technikami wspomagającymi procesy decyzyjne oraz z nowoczesnymi strukturami organizacyjnymi i mechanizmami w nich działającymi. Spójność wykładu, usystematyzowanie informacji, odniesienie do praktyki i zmiennego otoczenia, a także powiązanie z programami nauczania w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych są zaletami tej książki.


Zarządzanie jest przeznaczone dla: studentów uczelni wyższych różnych typów, menedżerów, doradców i wszystkich, którzy wspinając się po szczeblach kariery, odczuwają chęć uzupełnienia lub zdobycia aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania.


Sprawd? nowy abonament - to si? op?aca!
Ebook dost?pny w abonamencie
Inne ebooki autora Inne ebooki wydawcy Bestsellery w kategorii

Oceny użytkowników

Średnia ocena: ( 0 )
0
0
0
0
0
Oceń:  
Opinie użytkowników
Bądź pierwszy!