Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym

-30%

Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym

1 opinia

Wydawca:

PWE

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,60  48,00

Format: pdf

33,6048,00

cena zawiera podatek VAT

Zarządzanie jest wszechobecnym elementem życia społecznego, a jednocześnie dziedziną nauki wymagającą wiedzy z różnych jej obszarów. Przenikanie się tych obszarów i relacje między nimi stanowią istotny element Zarządzania. Ponadto Autor podręcznika zapoznaje z problemami teorii zarządzania i ich praktyczną użytecznością, ze współczesnymi metodami i technikami wspomagającymi procesy decyzyjne oraz z nowoczesnymi strukturami organizacyjnymi i mechanizmami w nich działającymi. Spójność wykładu, usystematyzowanie informacji, odniesienie do praktyki i zmiennego otoczenia, a także powiązanie z programami nauczania w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych są zaletami tej książki.


Zarządzanie jest przeznaczone dla: studentów uczelni wyższych różnych typów, menedżerów, doradców i wszystkich, którzy wspinając się po szczeblach kariery, odczuwają chęć uzupełnienia lub zdobycia aktualnej wiedzy z zakresu zarządzania.


Liczba stron353
WydawcaPWE
ISBN-13978-83-208-2286-1
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA

EBOOKI WYDAWCY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  
  
  
  Wstęp
  
  
  
  Część I
  Podstawy zarządzania organizacją
  
  
  
  Rozdział 1. Pojęcia podstawowe — nauka czy sztuka, czyli pierwszy dylemat nauk zarządzania
  Zarządzanie
  Kierownik
  Organizacja
  
  
  
  Rozdział 2. Miękkie i twarde podejście do współczesnego zarządzania, czyli drugi dylemat nauk zarządzania
  Istota miękkiego i twardego podejścia do zarządzania
  Elementy miękkiego zarządzania (etyka, kultura, kultowość)
  Elementy twardego zarządzania i ich charakterystyka
  
  
  
  Rozdział 3. Ewolucja teorii zarządzania
  Szkoły zarządzania i ich prekursorzy
  Szkoła klasyczna
  Szkoła stosunków międzyludzkich
  Szkoła ilościowo-systemowa
  Zarządzanie informacją i wiedzą oraz podejście zintegrowane, czyli co dalej?
  
  
  
  Rozdział 4. Proces decyzyjny i narzędzia go wspomagające
  Istota i typy decyzji oraz procedury decyzyjne
  Behawioralne aspekty decyzji
  Typy decyzji i narzędzia wspomagające decyzje
  Możliwości i ograniczenia stosowania sformalizowanych narzędzi wspomagania decyzji
  
  
  
  Część II
  Funkcje zarządzania
  
  
  
  Rozdział 5. Planowanie — cele i metody
  Planowanie — pojęcie i zakres, określanie celów i misji organizacji
  Zarządzanie przez cele (ZPC)
  Procedura planowania
  Plan strategiczny i jego specyfika
  
  
  
  Rozdział 6. Organizowanie
  Struktura organizacyjna i zasady jej tworzenia
  Typy struktur organizacyjnych
  Problemy makrozarządzania w strukturach systemów organizacyjnych
  Wybór i projektowanie struktury organizacyjnej
  Organizowanie zespołów ludzkich, czyli cele i zadania zarządzania zasobami ludzkimi
  Ścieżka kariery, czyli „mapa drogowa” kariery pracownika
  
  
  
  Rozdział 7. Motywowanie i przewodzenie
  Motywowanie pracowników
  Przywództwo i władza w organizacji
  Style przywództwa
  Błędy i konflikty w organizacji
  Podstawowe typy konfliktów i metody ich rozwiązywania
  
  
  
  Rozdział 8. Kontrola
  Pojęcie, cele i zadania kontroli
  Formy kontroli
  Controlling w organizacji
  Warunki efektywnej kontroli
  
  
  
  Część III
  Transformacja organizacji, czyli dążenie do doskonałości
  
  
  
  Rozdział 9. Zarządzanie zmianami
  Podstawowe problemy zarządzania zmianami
  Informacja jako podstawa zarządzania zmianami
  System informacyjny zarządzania procesem zmian — budowa i wymagania
  Zarządzanie zmianami — reengineering
  Benchmarking jako metoda wspomagająca zarządzanie zmianami i proces reengineeringu
  Społeczna odpowiedzialność biznesu
  
  
  
  Rozdział 10. Zarządzanie projektami
  Pojęcie i zakres
  Metodyka i strategia projektowania
  Proces analizy w zarządzaniu projektem
  Struktura podziału pracy, czyli Work Breakdown Structure (WBS)
  Realizacja projektu
  Wdrożenie projektu
  
  
  
  Rozdział 11. Zarządzanie jakością
  Jakość i jej ocena
  Podstawy działań kompleksowego zarządzania jakością (TQM)
  Metody wspomagające TQM
  Certyfikaty jakości i audyt
  
  
  
  Rozdział 12. Zarządzanie wiedzą
  Wiedza i jej znaczenie w zarządzaniu organizacją
  Wiedza w zarządzaniu — pojęcia, rodzaje i procedury pozyskiwania
  Zarządzanie wiedzą, czyli jak wykorzystać, absorbować i generować posiadane zasoby
  Organizacje inteligentne jako organizacje oparte na zarządzaniu wiedzą
  Kierunki rozwoju zarządzania wiedzą — pomiar wiedzy
  
  
  
  Rozdział 13. Zarządzanie przez wirtualizację
  Wirtualizacja i pojęcie organizacji wirtualnej
  Organizacja wirtualna a organizacja tradycyjna
  Strategia funkcjonowania organizacji wirtualnej i kierunki jej rozwoju
  Rola wirtualizacji w usprawnianiu gospodarki zasobami ludzkimi
  
  
  
  Rozdział 14. Informatyczna infrastruktura zarządzania
  Informatyczna infrastruktura zarządzania jako element infrastruktury zarządzania
  Systemy informatyczne zarządzania i ich rola w organizacji
  Gospodarka elektroniczna i nowe wyzwania zarządzania
  Co dalej z doskonaleniem infrastruktury zarządzania?
  
  
  
  Bibliografia
  
  
  
  Indeks
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia