Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji

-24%

Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji

Młodzi bydgoszczanie wobec wartości

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

18,24  24,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 24,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 18,24 zł  


18,24

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Pojęcie wartości jest trudne do zdefiniowania. Każdy z nas – lepiej lub gorzej – wie, co jest dla niego ważne, cenne i godne zaangażowania. Jednakże aby podejmować słuszne decyzje, trzeba najpierw stworzyć hierarchię wartości i żyć z zgodnie ze swoimi zasadami. Wkraczanie w dorosłość nie jest proste. Współczesny młody człowiek często staje na rozdrożu, musi wybierać pomiędzy kryteriami, którymi kierują się jego rówieśnicy, a tym, co dyktuje mu sumienie. Wyboru nie ułatwiają mu również dorośli, którzy są krytyczni w ocenie oraz w wypowiedziach na temat jego zachowania.


Niniejsza książka powstała z chęci podzielenia się z Czytelnikiem wynikami badań dotyczących wartości, które Autorki przeprowadziły w roku szkolnym 2007/2008. Autorki chciały się dowiedzieć, jakie wartości cenią młodzi ludzie. Istotna była dla również konfrontacja wyników badań przeprowadzonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. z badaniami przeprowadzonymi na początku XXI w. Autorki chciały sprawdzić, czy młodzież, która żyje w nieco innym świecie, obcująca na co dzień z natychmiastowym przepływem informacji, posługująca się Internetem i wysyłająca SMS-y nadal wyznaje takie same wartości, jakie cenili jej rówieśnicy przed laty. Czy istnieją różnice w hierarchiach wartości współczesnej bydgoskiej młodzieży i tych, które zostały zadeklarowane przez młodzież w latach dziewięćdziesiątych?


Uczniowie bydgoskich szkół średnich, podzielili się swoją hierarchią wartości, a także zdradzili, w jaki sposób czy w jakich sytuacjach te wartości urzeczywistniają. Autorki interesowało to, co prawie dorośli ludzie uważają za wartościowe w swoim życiu. To, czy szkoła, do której chodzą, którą sobie wybrali, daje im szansę realizowania ich wartości, a także to, jakie znaczenie ma dla nich środowisko rodzinne. Większość z nich w momencie badania nie była jeszcze pełnoletnia, jednakże w tym roku osiągnęła już wiek, w którym uzyskała pełne prawo do decydowania o sobie i możliwość zabierania głosu w sprawach istotnych dla całego społeczeństwa (np. poprzez udział w wyborach), a także przystąpi do egzaminu dojrzałości.


W książce zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich bydgoskich publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą oraz ich interpretację poprzedzoną wykładem na temat wartości. Zawarto w niej również przegląd definicji wartości, systemu wartości oraz hierarchii wartości oraz przytoczyły wypowiedzi wybranych autorów na temat istnienia wartości i sposobów ich rozumienia, a także typologie wartości i różne ich teorie.


Autorki mają nadzieję, że podczas lektury tej książki Czytelnik lepiej pozna wartości bydgoskiej młodzieży. Zrozumie, co jest dla niej ważne i czym kieruje się ona w życiu.


Rok wydania2009
Liczba stron124
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-180-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  Rozdział 1. Definicje    9
    Definicje wartości    9
    Definicje systemu i hierarchii wartości    13
  Rozdział 2. Istnienie wartości i sposoby ich rozumienia    17
  Rozdział 3. Typologie wartości    25
  Rozdział 4. Teorie wartości    35
    Teoria Romana Ingardena    35
    Teoria Maxa Schelera    36
    Teoria Dietricha von Hildebranda    38
  Rozdział 5. Przegląd badań    41
    Hanna Świda, Renata Acher – wartości w percepcji warszawskich maturzystów    41
    Mirosław Szymański – hierarchia wartości badanej młodzieży    45
    Kazimierz Denek – badania dotyczące wartości preferowanych przez młodzież, studentów i nauczycieli    47
    Andrzej Ryk – hierarchia i system wartości młodych Polaków i Włochów    49
  Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych    53
    Cel i typ badań    53
    Problematyka badawcza    53
    Metody i techniki badawcze    54
    Wskaźniki i zmienne    55
    Charakterystyka terenu badań    55
  Rozdział 7. Opracowanie wyników badań własnych    57
    Analiza wyników badań dotyczących hierarchii wartości młodzieży oraz porównanie ich z wynikami badań M. Szymańskiego    57
    Podsumowanie    72
    Sposoby realizacji wartości przez młodych bydgoszczan    73
    Podsumowanie    107
    Zestawienie wyników badań własnych dotyczących hierarchii i sposobów realizacji wartości przez młodzież    110
    Specyfika szkół    112
    Charakterystyka współczesnej młodzieży i próba konfrontacji wyników badań z jej wizerunkiem    113
  Podsumowanie    117
  Literatura    119
  Spis tabel    121
  Spis wykresów    123
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia