Mediacje w pracy socjalnej

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

6,30

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka stanowi obszerne i wartościowe studium odnoszące się do stosowania mediacji przez pracowników socjalnych. Autorki podejmują nowatorską próbę przed-stawienia cieszącej się coraz większą popularnością techniki służącej rozwiązywa-niu sporów za pośrednictwem mediatora, którym jest pracownik socjalny (…). Sku-teczne działania w obszarze problematyki pracy socjalnej wymagają dokładnego rozpoznania problemu i sytuacji klienta oraz wykorzystania różnorodnych technik skutecznej pomocy. A właśnie takie techniki zostały opisane w recenzowanej publi-kacji.
Opisywane zadania i role pełnione przez pracownika socjalnego są konsekwen-cją nowego spojrzenia na pracę socjalną we współczesnej perspektywie na bazie nowoczesnych koncepcji pomocy społecznej. Pracownik socjalny nie jest w mono-grafii prezentowany jedynie jako jeden z zawodów, ale jako integralna część złożo-nego systemu pracującego na rzecz wielowymiarowego wsparcia klienta, jego ro-dziny, a także inicjowania zmian w otoczeniu społecznym.


Z recenzji wydawniczej dr hab. Iwony Niewiadomskiej, prof. KUL


Liczba stron132
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
ISBN-13978-83-7996-019-4
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Rozdział I Praca socjalna – istota, formy i specyfika     9
  1. Rozróżnienia terminologiczne: polityka społeczna, pomoc społeczna, praca socjalna     9
  2. Cele i funkcje pracy socjalnej     13
  3. Podstawowe metody pracy socjalnej     17
    3.1. Metoda indywidualnego przypadku     18
    3.2. Metoda grupowa     22
    3.3. Metoda organizowania środowiska lokalnego     25
    3.4. Empowerment     31
  4. Zawody w zintegrowanym modelu pomocy w pracy socjalnej     34
  
  Rozdział II Komunikacja i konflikt     44
  1. Kompetencje komunikacyjne     44
  2. Istota konfliktu     49
    2.1. Źródła konfliktów     51
    2.2. Dynamika konfliktów     55
  3. Rodzaje konfliktów     62
  4. Funkcja konfliktów     73
  5. Sposoby radzenia sobie z konfliktem     75
  
  Rozdział III Mediacja     83
  1. Istota mediacji – mediacja na tle innych metod pracy z konfliktem     83
  2. Mediacja w Polsce     86
  3. Osoba mediatora     88
  4. Zasady mediacji     90
  5. Struktura mediacji     94
  6. Komunikacja w mediacji     95
  7. Znaczenie mediacji     99
  
  Rozdział IV Mediacja jako metoda pracy socjalnej     103
  1. Pracownik socjalny w roli mediatora     104
  2. Mediacja jako jedna z umiejętności pracy socjalnej     107
  3. Struktura mediacji w pracy socjalnej     111
  
  Zakończenie     114
  Bibliografia     115
  Załączniki     118
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia