Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym

Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym

Źródła, koncepcja i identyfikacje

1 opinia

Wydawca:

Adam Marszałek

Format:

pdf

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

26,39

Format: pdf

26,39

cena zawiera podatek VAT

[...] Monografii tej przyświeca przede wszystkim cel teoretyczny, gdyż studiując wiedzę z obranych dziedzin, tworzę autorską koncepcję twórczości pedagogicznej nauczycieli. Dzięki temu racjonalnie i skutecznie rozwijam teorię naukową, stanowiącą podstawę praktycznego działania. Cel społeczny monografii wypływa z wyzwań cywilizacyjnych i kulturowych współczesności, które domagają się osób refleksyjnych, krytycznych, a nawet twórczych. Niniejsza rozprawa zawiera pięć rozdziałów, poprzedzonych wstępem i zakończonych podsumowaniem oraz literaturą cytowaną. [...]


fragment Wprowadzenia


Liczba stron295
WydawcaAdam Marszałek
ISBN-13978-83-8019-040-5
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  1. Fenomen i czynniki twórczości i twórczości pedagogicznej     11
  1.1. Rodowód twórczości     11
  1.2. Anatomia twórczości     12
  1.3. Specyfika twórczości     14
  1.4. Uwarunkowania twórczego pedagogicznie nauczyciela     15
  2. Systemowe koncepcje twórczości     73
  2.1. Systemologiczne inspiracje pedagogiki twórczości     73
  2.2. Twórczość transgresją     85
  2.3. Twórczy styl życia     88
  2.4. Interakcyjna teoria twórczości     89
  2.5. Poziomy twórczości     95
  2.6. Twórczość pedagogiczna     96
  3. Systemowa koncepcja twórczości pedagogicznej nauczycieli     101
  3.1. Twórczość pedagogiczna obiektywna szerszego zakresu     103
  3.2. Twórczość pedagogiczna obiektywna węższego zakresu     119
  3.3. Twórczość pedagogiczna subiektywna szerszego zakresu     137
  3.4. Twórczość pedagogiczna subiektywna węższego zakresu     148
  4. Podstawy epistemologiczne badań systemowych nad twórczością
  pedagogiczną nauczycieli     162
  4.1. Istota epistemologii     162
  4.2. Swoistość paradygmatu funkcjonalistycznego     165
  4.3. Specyfika systemowej orientacji prowadzonych badań     172
  4.4. Holistyczny nurt systemowego poznania empirycznego     174
  4.5. Koncepcja i struktura procesu badań empirycznych     177
  4.6. Zasady i etapy stosowania procedury systemowej     183
  4.7. Rodzaje badań systemowych     190
  4.8. Instrumentarium poznania systemowego     193
  5. Identyfikacja twórczych pedagogicznie nauczycieli     199
  5.1. Cechy osobowości     201
  5.2. Proces twórczy     216
  5.3. Dzieło twórcze     216
  5.4. Wartość, styl życia i środowisko zewnętrzne     223
  Zakończenie     225
  Literatura cytowana     229
  Aneksy     244
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia