Kierunki doskonalenia koncepcji zarządzania organizacją publiczną. Teoria i praktyka

-24%

Kierunki doskonalenia koncepcji zarządzania organizacją publiczną. Teoria i praktyka

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

9,74  12,81

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 12,81 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 8,20 zł  


9,74

w tym VAT

W pierwszej z nich zaprezentowano problematykę z pogranicza historii kształtowania się bezpieczeństwa ekonomicznego państwa w obrębie
jednostek z sektora publicznego. Niestabilność finansów państwa staje się jednym z największych wyzwań dla instytucji odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ekonomiczne kraju. Olbrzymie straty budżetowe są wynikiem ułomności instytucji odpowiedzialnych za zwalczanie patologii
w życiu gospodarczym. Państwo powinno traktować jako swój obowiązek ograniczanie sfery nieformalnej w imię sprawiedliwości społecznej. Dlatego w dobie kryzysu finansów publicznych konieczne jest wzmacnianie instytucji odpowiedzialnych za szczelność systemu podatkowego, będącego głównym źródłem dochodów budżetowych. Część ta zawiera również odpowiedź na pytanie, czy powinna powstać strategia bezpieczeństwa gospodarczego państwa oraz co i w jakim zakresie powinna ona obejmować pod względem merytorycznych przedsięwzięć.
W drugiej części skupiono uwagę na prawno‑
finansowych aspektach funkcjonowania podmiotów publicznych. Wraz z akcesją do Unii Europejskiej
Polska została zobligowana w wielu obszarach do dostosowania istniejącego prawodawstwa do norm unijnych. Zaprezentowano tu pokrótce kilka narzędzi rachunkowości zarządczej, których stosowanie może doprowadzić do poprawy efektywności zarządzania administracją publiczną.
Przedstawiono zalety stosowania kontroli zarządczej, budżetu zadaniowego, benchmarkingu oraz rachunku odpowiedzialności. Omówiono także
trudności w stosowaniu rachunkowości zarządczej ze względu na specyfikę działalności administracji publicznej. Standardem europejskim jest też zasada dobrej administracji, wywodząca się z idei państwa prawnego, wspólna dla tradycji konstytucyjnych państw członkowskich Unii Europejskiej.
Skupiono też uwagę na tej problematyce z dziedziny prawa. W niniejszej części podjęto również próbę przedstawienia audytu wewnętrznego jako instrumentu służącego do oceny działania kontroli zarządczej w jednostkach samorządu terytorialnego.
Część trzecia dotyczy filozofii jakości w sektorze publicznym oraz zaprezentowania i oceny polityki w zakresie zarządzania jakością realizowanej
przez urzędy administracji w Polsce, a także zaprezentowania sposobu dochodzenia do wyboru tych metod i filozofii wyboru ze względu na pewne uwarunkowania społeczno‑prawne i wynikające z samej definicji jakości usługi administracyjnej. Drugim ważnym elementem podejmowanym w tej części pracy jest koncepcja zarządzania interesariuszami
w kontekście instytucji publicznych, która jest ciągle zagadnieniem innowacyjnym. Specyfika ich funkcjonowania oraz pragmatyka ich działania
pokazuje bowiem w dalszym ciągu niedocenianie metodycznego, skutecznego i dostosowanego do rzeczywistych potrzeb społecznych koncepcji
zarządzania relacjami z otoczeniem oraz znaczenia tego otoczenia dla efektywności pracy tych organizacji.
W ostatniej części pracy poruszono problematykę zaufania i współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami i instytucjami władzy samorządowej w perspektywie tworzenia klastrów jako nośników wzrostu konkurencyjności i potencjału gospodarczego regionów.


Rok wydania2016
Liczba stron284
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaAkademia Policji w Szczytnie
ISBN-13978-83-7462-515-9
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Spis treści
  Barbara Lubas, Dominik Hryszkiewicz, Małgorzata Borowik
  Wstęp    7
  Introduction
  Informacje o autorach    11
  Informations about authors
  CZĘŚĆ PIERWSZA
  ROLA INSTYTUCJI PUBLICZNYCH W ZAPEWNIENIU
  BEZPIECZEŃSTWA EKONOMICZNEGO PAŃSTWA
  Zbigniew Klimiuk
  Rozdział I
  Bezpieczeństwo ekonomiczne Polski na przykładzie działalności Banku Gospodarstwa Krajowego i jego roli w finansowaniu inwestycji w okresie międzywojennym (1918-1939)    15
  Economic security of Poland as an example of the activity of Bank Gospodarstwa Krajowego and its role in finance investments in the interwar
  period (1918–1939)
  Dariusz Ćwikowski
  Rozdział II
  Rola kontroli skarbowej w zapewnieniu bezpieczeństwa finansów państwa w kontekście wzrostu przestępczości podatkowej w Polsce    61
  The role of fiscal control in ensuring the safety of State finances in the context of the increase in the tax crime in Poland
  CZĘŚĆ DRUGA
  FINANSOWO-PRAWNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA
  PODMIOTÓW PUBLICZNYCH
  Artur Lis
  Rozdział I
  Od transformacji do europeizacji — zasady prawa administracyjnego    79
  From the Transformation to the Europeanization — rules of the administrative law
  Dorota Tokarska
  Rozdział II
  Rachunkowość zarządcza w administracji publicznej — wybrane aspekty    111
  Management accounting in the public sector — selected aspects
  Piotr Sołtyk
  Rozdział III
  Audyt wewnętrzny w ocenie systemu kontroli zarządczej w jednostce samorządu terytorialnego — wybrane zagadnienia    123
  Internal audit in the assessment of the system of the managerial control in the local self-government unit — chosen issues
  Piotr Modzelewski
  Rozdział IV
  Pomiar efektywności i interpretacja wyników w budżecie zadaniowym    137
  Efficiency measurement and interpretation of results in activity-based budget
  Halina Świeboda
  Rozdział V
  Zarządzanie ryzykiem jako system monitoringu
  poziomu mierników w budżecie zadaniowym    165
  Risk management as measures monitoring system in performance budgeting
  CZĘŚĆ TRZECIA
  KONCEPCJE I METODY USPRAWNIENIA PROCESÓW
  ZARZĄDZANIA
  Barbara Lubas
  Rozdział I
  Zarządzanie jakością w administracji publicznej    187
  The Quality Management in public administration
  Dominik Hryszkiewicz
  Rozdział II
  Rola interesariuszy w procesie projektowania strategii współczesnych organizacji    203
  Role of stakeholders in the process of designing the strategy of contemporary organizations
  Beata Piasny
  Rozdział III
  Doskonalenie organizacji publicznych na podstawie Wspólnej Metody Oceny (ang. Common Assessment Framework — CAF)    217
  Improvement of public organizations on the basis of the Common Assessment Framework (CAF)
  CZĘŚĆ CZWARTA
  SPRAWNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA
  W ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ
  Anna Wasiluk
  Rozdział I
  Zaufanie a współpraca pomiędzy podmiotami gospodarczymi a instytucjami samorządowymi    233
  The confidence but the cooperation between business entities and self‑government institutions
  Andrzej Daniluk
  Rozdział II
  Budowa zaufania do instytucji samorządowych w procesie poprawy ich funkcjonowania    247
  Structure of trusting to local self-government institutions in the process of the improvement in their functioning
  Jacek Krysiak
  Rozdział III
  Kryteria doboru kandydatów do służby w Policji jako istotny czynnik w procesie rekrutacji — w świetle badań własnych    261
  Selection criteria of Police Recruit Candidates as the crucial factor in the Recruitment Process — in the light of own researches
RozwińZwiń