POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na postawach nauczycieli wobec zmian społecznych i kulturowych, a także na oczekiwaniach społecznych wobec nauczycieli. W zamierzeniu odbiorcą książki jest współczesny kreatywny nauczyciel, którego modelową sylwetkę można odczytać z poszczególnych tekstów: nauczyciel taki jest kreatorem dialogu międzykulturowego, potrafi również kreować własny wizerunek, kształtuje warunki do wolności, wyzwala twórczość uczniów, personalizuje edukację, dostosowuje ją do konkretnej rzeczywistości, traktuje nauczanie jako formę sztuki, która wymaga od niego mądrości.
W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 182 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-169-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 9 |
– Introduction | 9 |
Grażyna Poraj, Podmiotowe determinanty funkcjonowania w zawodzie nauczyciela | 17 |
– Personal Determinants of Functioning in the Teaching Profession | 28 |
Anna Tyl, Status zawodowy nauczyciela | 29 |
– Professional status of a teacher | 37 |
Monika Wiśniewska-Kin, Nauczyciel wczesnej edukacji między rutyną a gotowością do zmian | 39 |
– Teacher early childhood education between the routine and the readiness to change | 51 |
Elżbieta Płóciennik, Współczesne wyzwanie dla nauczycieli – rozwijanie mądrości na poziomie wczesnej edukacji | 53 |
– Today’s challenge for teachers to develop wisdom on the level of early childhood education | 61 |
Beata Cieśleńska, Nauczyciel współcześnie kreatywny | 63 |
– A modern creative teacher | 69 |
Ewa Żmijewska, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem dialogu międzykulturowego | 71 |
– Teacher early childhood education wizard intercultural dialogue | 80 |
Aleksandra Feliniak, Społeczne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola – komunikat z badań | 81 |
– Social expectations towards a kindergarten’s teacher – statement of research | 89 |
Katarzyna Nadachewicz, Oczekiwania rodziców oraz uczniów klas III szkoły podstawowej w stosunku do nauczyciela | 91 |
– Expectations of parents and students in grades III school in relation to the teacher | 98 |
Kamil Wnuk, „Wiedźma Ple-Ple” jako nauczyciel. Masz zamiar straszyć w edukacji artystycznej? | 99 |
– „Witch Ple-Ple” as a teacher. You’re going to scare you in art education? | 107 |
Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Edukacja teatralna w pracy nauczyciela – potrzeba i sens | 109 |
– The reflection on theater education – the need and the meaning | 118 |
Marta Kwella, Nauczyciel w pedagogice planu daltońskiego | 119 |
– Teacher in Dalton plan | 127 |
Agnieszka Głowala, Udział nauczyciela wczesnoszkolnego w tworzeniu uczniom warunków do wolności | 129 |
– Participation of a primary teacher in creation of conditions to freedom for students | 139 |
Małgorzata Sławińska, Dobry nauczyciel w rozumieniu studentów pedagogiki. Rekonstrukcja fenomenograficzna | 141 |
– A good teacher in the understanding of students of pedagogy. A phenomenographic reconstruction | 150 |
Alicja Mironiuk-Netreba, Oblicza doskonalenia zawodowego nauczycieli edukacji przedszkolnej | 151 |
– Types of further qualification of the kindergarten teachers | 159 |
Olga Zamecka-Zalas, Nauczyciel wczesnej edukacji w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych. Start zawodowy – kreowanie własnego wizerunku przez nauczyciela | 161 |
– Teacher early childhood education in the conditions of social change and educational. Start a professional-creating your own image by the teacher | 169 |
Michalina Kasprzak, Wychowawca świetlicowy, pedagog cienia? | 171 |
– Tutor in Common Room – pedagogue in the shadow? | 180 |
Noty o autorach | 181 |