Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,88  16,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 16,95 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 10,85 zł  


12,88

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja") pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej kolejnej publikacji z tej serii autorzy zajmują się nowym ważnym problemem dotyczącym podmiotu badań - nauczyciela wczesnej edukacji. W prezentowanym tomie koncentrują się na postawach nauczycieli wobec zmian społecznych i kulturowych, a także na oczekiwaniach społecznych wobec nauczycieli. W zamierzeniu odbiorcą książki jest współczesny kreatywny nauczyciel, którego modelową sylwetkę można odczytać z poszczególnych tekstów: nauczyciel taki jest kreatorem dialogu międzykulturowego, potrafi również kreować własny wizerunek, kształtuje warunki do wolności, wyzwala twórczość uczniów, personalizuje edukację, dostosowuje ją do konkretnej rzeczywistości, traktuje nauczanie jako formę sztuki, która wymaga od niego mądrości.
W tej samej serii ukażą się: Nauczyciel wczesnej edukacji. Rozwijanie kompetencji zawodowych (red. Wiesława Leżańska, Dorota Radzikowska) oraz Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka (red. Elżbieta Płóciennik, Dorota Radzikowska).


Rok wydania2016
Liczba stron182
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-169-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    9
  – Introduction    9
  Grażyna Poraj, Podmiotowe determinanty funkcjonowania w zawodzie nauczyciela    17
  – Personal Determinants of Functioning in the Teaching Profession    28
  Anna Tyl, Status zawodowy nauczyciela    29
  – Professional status of a teacher    37
  Monika Wiśniewska-Kin, Nauczyciel wczesnej edukacji między rutyną a gotowością do zmian    39
  – Teacher early childhood education between the routine and the readiness to change    51
  Elżbieta Płóciennik, Współczesne wyzwanie dla nauczycieli – rozwijanie mądrości na poziomie wczesnej edukacji    53
  – Today’s challenge for teachers to develop wisdom on the level of early childhood education    61
  Beata Cieśleńska, Nauczyciel współcześnie kreatywny    63
  – A modern creative teacher    69
  Ewa Żmijewska, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem dialogu międzykulturowego    71
  – Teacher early childhood education wizard intercultural dialogue    80
  Aleksandra Feliniak, Społeczne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola – komunikat z badań    81
  – Social expectations towards a kindergarten’s teacher – statement of research    89
  Katarzyna Nadachewicz, Oczekiwania rodziców oraz uczniów klas III szkoły podstawowej w stosunku do nauczyciela    91
  – Expectations of parents and students in grades III school in relation to the teacher    98
  Kamil Wnuk, „Wiedźma Ple-Ple” jako nauczyciel. Masz zamiar straszyć w edukacji artystycznej?    99
  – „Witch Ple-Ple” as a teacher. You’re going to scare you in art education?    107
  Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Edukacja teatralna w pracy nauczyciela – potrzeba i sens    109
  – The reflection on theater education – the need and the meaning    118
  Marta Kwella, Nauczyciel w pedagogice planu daltońskiego    119
  – Teacher in Dalton plan    127
  Agnieszka Głowala, Udział nauczyciela wczesnoszkolnego w tworzeniu uczniom warunków do wolności    129
  – Participation of a primary teacher in creation of conditions to freedom for students    139
  Małgorzata Sławińska, Dobry nauczyciel w rozumieniu studentów pedagogiki. Rekonstrukcja fenomenograficzna    141
  – A good teacher in the understanding of students of pedagogy. A phenomenographic reconstruction    150
  Alicja Mironiuk-Netreba, Oblicza doskonalenia zawodowego nauczycieli edukacji przedszkolnej    151
  – Types of further qualification of the kindergarten teachers    159
  Olga Zamecka-Zalas, Nauczyciel wczesnej edukacji w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych. Start zawodowy – kreowanie własnego wizerunku przez nauczyciela    161
  – Teacher early childhood education in the conditions of social change and educational. Start a professional-creating your own image by the teacher    169
  Michalina Kasprzak, Wychowawca świetlicowy, pedagog cienia?    171
  – Tutor in Common Room – pedagogue in the shadow?    180
  Noty o autorach    181
RozwińZwiń