Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi

1 opinia

Format:

ibuk

Etyczny kontekst działania nabiera coraz większego znaczenia w teorii i praktyce finansów. W publikacji podjęto więc próbę przedstawienia niezwykle ważnych aspektów etycznego wymiaru funkcjonowania różnych podmiotów życia gospodarczego, będących w relacjach z gospodarstwami domowymi. Impulsem do przygotowania książki była też analiza literatury przedmiotu, w której wykazano, że o ile powstaje coraz więcej pojedynczych artykułów na temat etyki w finansach, o tyle stosunkowo nieliczne publikacje są w całości poświęcone tej problematyce. W rozdziałach niniejszej monografii, opisujących przestrzeń etyczną powiązaną z procesami finansowymi, przyjęto perspektywę poznawczą, wyprowadzoną z teorii etyki biznesu, relacji świadczeniodawca usługi finansowej - świadczeniobiorca (osoba indywidualna).
Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników, m.in. do studentów uczelni ekonomicznych, praktyków, osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę na temat etyki procesów finansowych, a także do członków gospodarstw domowych, którzy mając świadomość etycznych problemów w relacjach z instytucjami, będą mogli lepiej zarządzać finansami osobistymi.


Rok wydania2016
Liczba stron330
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-375-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie     7
  
  Część I. Mezoetyczne dylematy i wyzwania sektora finansowego     21
  
  Iwona Dorota Czechowska, Zarys problematyki etyki finansów     23
  Joanna Fila, Etyczne aspekty mikrofinansów     49
  Wojciech Zatoń, Dylemat więźnia a dylematy etyczne     69
  
  Część II. Etyczne problemy sektora bankowego, doradztwa i pośrednictwa finansowego     85
  
  Marcin Idzik, Consumer centrity w usługach bankowych     87
  Marika Świeszczak, Zaufanie do sektora bankowego     115
  Krzysztof Świeszczak, Programy etyczne wybranych banków należących do polskiego sektora bankowego     139
  Agnieszka Czajkowska, Etyka pracy analityka kredytowego     155
  Marika Świeszczak, Reklamy bankowe i ich kontekst etyczny     181
  Joanna Stawska, Etyka na rynku usług doradztwa i pośrednictwa finansowego     203
  
  Część III. Etyczne problemy sektora ubezpieczeniowego i sektora finansów publicznych     219
  
  Małgorzata Burchard-Dziubińska, Etyczne aspekty funkcjonowania sektora ubezpieczeń wobec zmian klimatycznych i ekstremalnych zjawisk pogodowych     221
  Anna Celczyńska, Etyczny wymiar terminowości likwidacji szkód komunikacyjnych     241
  Daria Korytkowska, Analiza kodeksów etycznych w kontekście uczestników konfliktu medycznego     267
  Dagmara Hajdys, Etyka w administracji publicznej     287
  Radosław Witczak, Przyczyny ucieczek przed podatkami – wybrane zagadnienia     309
RozwińZwiń