Język poetycki Mariny Cwietajewej

Gra słów i sensów

1 opinia

Redakcja:

Jan Koźbiał

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

12,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

12,00

cena zawiera podatek VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka prezentuje twórczość Mariny Cwietajewej przez pryzmat języka, obszernie omawia różne aspekty jej poezji: sposoby powstawania językowego obrazu świata, drogi kreowania oryginalnego świata poetyckiego za pośrednictwem środków językowych, teksty poetyckie jako rodzaj istnienia rzeczywistości, problemy funkcjonowania języka poetyckiego i sposoby kreowania nowych lub ukrytych znaczeń. Przedstawia sposoby konstruowania tekstów przez poetkę, stosując kryteria fonetyczne, leksykalne, semantyczne, syntaktyczne i stylistyczne.


Publikacja adresowana do badaczy literatury rosyjskiej, literaturoznawców i tłumaczy poezji.


The author presents the works of Marina Tsvetaeva through the prism of language, discussing in detail the different aspects of her poetry: the ways of creating the poetic world through various literary devices, poetical texts viewed as a form of the existence of reality, the problems of the functioning of the poetic language and the ways of constructing new or hidden meanings. She portrays the poet’s way of creating text by applying phonetical, lexical, semantic, syntactic, and stylistic criteria. The publication is aimed at scholars of Russian literature, literary scholars and translators of poetry.


Rok wydania2013
Liczba stron310
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-2015-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

INNE EBOOKI AUTORA


PayPo - Promocja!

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Kultura rosyjska w serii „Druga Europa”    7
  Wstęp    13
  1. Słowo w idiolekcie poetyckim Cwietajewej    25
    1.1. Poetycka koncepcja słowa Cwietajewej    25
    1.2. Słowo a składnia    43
  2. Słowo a „muzyka” w poezji Mariny Cwietajewej    61
    2.1. Wstępne uwagi odnośnie do struktury słowa Cwietajewej    61
    2.2. „Muzyka” poezji    74
    2.3. Powtórzenie fonologiczne jako idiosyntaktyczny środek łączenia wyrazów    91
  3. Idiosyntaktyczne posługiwanie się słowem w poezji Mariny Cwietajewej    121
    3.1. Zabawa w „sąsiedztwo”    121
      3.1.1. Osobliwości w stosowaniu przerzutni (enjambement)    122
      3.1.2. Wzbogacenie możliwości inwersji    141
    3.2. Częściowa dekodyfikacja i degramatyzacja języka naturalnego    163
    3.3. Paralelizm jako środek wzmocnienia wartości znaczeniowej słowa    180
      3.3.1. Powtórzenie leksykalne    183
      3.3.2. Powtórzenie syntaktyczne    192
  4. Słowo a konstrukcja składniowa    203
    4.1. Konstrukcje bezczasownikowe    203
      4.1.1. O możliwościach elipsy    214
      4.1.2. Zdania nominatywne    237
    4.2. Słowo jako apostrofa    247
    4.3. Intonacyjno-syntaktyczne środki wyodrębnienia słowa    261
      4.3.1. Wyodrębnienie    264
      4.3.2. Odosobnienie (parcelacja)    272
      4.3.3. Wtrącenie jako regulator perspektywy wypowiedzi    279
  Zakończenie    289
  Bibliografia    297
  Indeks osób    307
RozwińZwiń
Informacja o cookies
Strona ibuk.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych.
Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach.
Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia