Upośledzeni umysłowo

Upośledzeni umysłowo

Poza granicami człowieczeństwa

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

10,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

10,00

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Autorka przygląda się temu, jak odbiera i jak ustosunkowuje się do osób niepełnosprawnych umysłowo społeczeństwo i nauka. Gdzie są przez nie wytyczane granice człowieczeństwa i czy można w ogóle te granice wytyczać. Jak człowieka niepełnosprawnego intelektualnie definiowały różne systemy filozoficzno-socjologiczne-psychologiczne od Oświecenia począwszy.


Kolejna publikacja Elżbiety Zakrzewskiej-Manterys związana z tematyką upośledzenia umysłowego (książkę Down i zespół wątpliwości. Studium z socjologii cierpienia wydała w 1995 r.). Przez te wszystkie lata problematyka upośledzenia umysłowego stanowiła jeden z głównych obszarów zainteresowań badawczych autorki.


W prezentowanej książce, autorka nazywa rzeczy po imieniu, ma odwagę pisać wprost, o upośledzeniu umysłowym, co stanowi niebywałą siłę tego tekstu i sprawia, że jest on prawdziwy i wiarygodny.


Liczba stron190
WydawcaUniwersytet Warszawski
ISBN-13978-83-235-1147-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyRavelo Sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie. Granice normalności – granice człowieczeństwa    9
  
  CZĘŚĆ I. (Nie)rozumność Oświecenia    13
  
  Zaślepienie Oświeceniem    15
  Upośledzeni i niepełnosprawni    32
  Upośledzony, czyli kto?    52
  
  CZĘŚĆ II. (Nie)nowoczesność Europy    69
  
  Chory psychicznie – nasz bliźni    71
  Wyzwania antypsychiatrii    71
  Emancypacja pacjentów psychiatrycznych    77
  A miało być tak pięknie    84
  Życie codzienne w społeczeństwie ryzyka    84
  Upośledzeni w świetle wartości kosmopolitycznej Europy    94
  Zwielokrotniona refleksyjność w obliczu upośledzenia    109
  
  CZĘŚĆ III. (Nie)ludzkość humanistyki    121
  
  Piętno upośledzenia    123
  Piętno jako konstrukcja społeczna    123
  Upośledzenie jako piętno    129
  Moralizatorski sadyzm psychologii    140
  Psychodycea jako uprawomocnienie pedagogiki specjalnej    141
  Pomocna dłoń psychologii humanistycznej    145
  Na straży upośledzenia. Pedagogika specjalna i jej funkcjonariusze    161
  Przemoc pedagogiczna    161
  Upośledzeni w poetyce oligofrenopedagogiki    168
  
  Podsumowanie
  Dedyskursywizacja upośledzenia    179
  Literatura cytowana    187
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia