INNE EBOOKI AUTORA
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja poświęcona problematyce psychologii różnic indywidualnych i pozaintelektualnym wyznacznikom sprawności wykonywania operacji umysłowych. Autor omawia i bada czynniki powodzenia takich operacji. Rozważa ich konteksty osobowościowo-afektywne, w tym znaczenie poczucia własnej skuteczności, rolę samooceny, jak również wpływ oceny zewnętrznej dotychczasowych wyników myślenia, racjonalność–intuicyjność jako styl myślenia, wagę sytuacyjnej i dyspozycyjnej potrzeby domknięcia poznawczego oraz – już tylko na gruncie teoretycznym – uwarunkowania biologiczne.
Książka adresowana jest do badaczy zdolności, uzdolnień lub twórczości oraz studentów zainteresowanych tą problematyką.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 296 |
Kategoria | Psychologia poznawcza |
Wydawca | Uniwersytet Warszawski |
ISBN-13 | 978-83-235-1984-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Podziękowania | 7 |
Wstęp | 9 |
Część I – DWIE OPERACJE MENTALNEGO WYTWARZANIA | 11 |
Rozdział 1. Struktura, pomiar i znaczenie wytwarzania (myślenia) dywergencyjnego i konwergencyjnego | 13 |
1.1. Wytwarzanie dywergencyjne | 13 |
1.2. Wytwarzanie konwergencyjne | 35 |
1.3. Wzajemny stosunek dwóch operacji wytwarzania | 50 |
1.4. Twórcza aktywność człowieka a wytwarzanie dywergencyjne i konwergencyjne | 60 |
Rozdział 2. Czynniki powodzenia wytwarzania dywergencyjnego i konwergencyjnego | 73 |
2.1. Efektywność wytwarzania dywergencyjnego | 73 |
2.2. Efektywność wytwarzania konwergencyjnego | 115 |
Rozdział 3. Problematyka badań własnych | 135 |
Część II – OPERACJE WYTWARZANIA DYWERGENCYJNEGO I KONWERGENCYJNEGO A NASTRÓJ LUB POCZUCIE WŁASNEJ SKUTECZNOŚCI: WPŁYW OCENY I POTRZEBY DOMKNIĘCIA POZNAWCZEGO | 143 |
Rozdział 4. Wielokrotna Klasyfikacja Form Rysunkowych | 145 |
Rozdział 5. Wpływ oceny na zmiany nastroju i poziom wytwarzania dywergencyjnego | 151 |
5.1. Skrótowy zarys problemu | 151 |
5.2. Metoda | 152 |
5.3. Rezultaty | 154 |
5.4. Komentarz | 160 |
Rozdział 6. Wpływ oceny na poziom wytwarzania dywergencyjnego oraz poczucie własnej skuteczności w jego zakresie; rola samooceny ogólnej | 161 |
6.1. Skrótowy zarys problemu | 161 |
6.2. Metoda | 163 |
6.3. Rezultaty | 164 |
6.4. Komentarz | 169 |
Rozdział 7. Trafność poczucia własnej skuteczności w zakresie wytwarzania dywergencyjnego jako funkcja osobowości i nastroju | 171 |
7.1. Zarys problemu | 171 |
7.2. Metoda | 176 |
7.3. Rezultaty | 178 |
7.4. Komentarz | 189 |
Rozdział 8. Zmiany poziomu wytwarzania dywergencyjnego oraz intuicyjności–racjonalności pod wpływem oceny i potrzeby domknięcia poznawczego | 193 |
8.1. Skrótowy zarys problemu | 193 |
8.2. Metoda | 194 |
8.3. Rezultaty | 198 |
8.4. Komentarz | 215 |
Rozdział 9. Zmiany poziomu wytwarzania konwergencyjnego oraz intuicyjności–racjonalności pod wpływem oceny i potrzeby domknięcia poznawczego | 217 |
9.1. Skrótowy zarys problemu | 217 |
9.2. Metoda | 219 |
9.3. Rezultaty | 222 |
9.4. Komentarz | 229 |
Rozdział 10. Trafność poczucia własnej skuteczności w zakresie wytwarzania konwergencyjnego jako funkcja osobowości i nastroju | 231 |
10.1. Zarys problemu | 231 |
10.2. Metoda | 235 |
10.3. Rezultaty | 237 |
10.4. Komentarz | 247 |
Część III – PODSUMOWANIE I OGÓLNA DYSKUSJA | 251 |
Rozdział 11. Podsumowanie głównych wyników | 253 |
Rozdział 12. Ogólna dyskusja rezultatów cyklu badań | 263 |
Zakończenie | 271 |
Bibliografia | 273 |