Prace Historyczne, 142 (2) 2015

Prace Historyczne, 142 (2) 2015

Konteksty historycznej edukacji gimnazjalnej. Tradycje i współczesność

1 opinia

Redakcja:

Maria Stinia

Format:

ibuk

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em

19,95

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Prace Historyczne” to kwartalnik ukazujący się w ramach Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pierwszy numer ukazał się w 1955 r. Początkowo pismo wychodziło nieregularnie. Później, pod redakcją prof. Krzysztofa Baczkowskiego, zostało przekształcone w rocznik, a następnie w kwartalnik. Od 2009 czasopismo ukazuje się w sposób ciągły on-line. Pismo jest związane z Instytutem Historii UJ. W ramach „Prac Historycznych” ukazywały się również serie tematyczne: „Studia Austro-Polonica”, „Studia Polono-Danubiana et Balcanica”, „Studia Gallo-Polonica”, „Studia Germano-Polonica” i „Studia Italo-Polonica”.
Łamy pisma są otwarte dla badaczy różnych epok (od starożytności po czasy współczesne) i różnych specjalności (historia polityczna, społeczna, gospodarcza, historia nauki i kultury). Teksty są publikowane w języku polskim oraz językach kongresowych (angielskim, niemieckim, francuskim). Są wśród nich oryginalne studia naukowe, edycje źródeł historycznych, polemiki i recenzje oraz sprawozdania z najciekawszych wydarzeń naukowych. Ostatnio publikowali w „Pracach” badacze, między innymi, z Austrii, Czech, Niemiec, Rumunii, Słowacji i Stanów Zjednoczonych.


Liczba stron196
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-9287-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp VII
  
  Marek Wilczyński, Wpływ Procesu Bolońskiego na sposób kształcenia nauczycieli     189
  Anna Bocková, Slovak Models of History Teaching since 1993     203
  Mária Tonková, Civics and Civic Education in the Slovak Republic – Its Traditions and Current Situation and Model in Relation to History Teaching     219
  Maria Stinia, Tradycje szkolnictwa gimnazjalnego na ziemiach polskich     243
  Anna Glimos-Nadgórska, Miejsce nauczania historii w polskim systemie edukacyjnym XX wieku     257
  Agnieszka Chłosta-Sikorska, Piotr Trojański, Cele kształcenia historycznego i ich adekwatność wobec wyzwań współczesności     281
  Marek Białokur, Spójność i komplementarność treści nauczania historii na trzecim i czwartym etapie kształcenia. Teoria i praktyka szkolna     293
  Danuta Konieczka-Śliwińska, Edukacja regionalna wobec wyzwań przyszłości. Modernizacja treści w świetle najnowszych podstaw programowych     309
  Marek Ferenc, Refleksje nad merytoryczną zawartością podręczników szkolnych do historii nowożytnej     329
  Karol Sanojca, Środki dydaktyczne a kształtowanie umiejętności w edukacji historycznej i obywatelskiej na poziomie gimnazjalnym     339
  Piotr Kroll, Ocena skuteczności działań edukacyjnych w świetle praktyki szkolnej     347
  Henryk Palkij, Przemysław Majkut, Efekty kształcenia historycznego i obywatelskiego w świetle egzaminów zewnętrznych     359
  
  Autorzy tomu     373
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia