EBOOKI WYDAWCY
Redakcja:
Format:
ibuk
„Prace Historyczne” to kwartalnik ukazujący się w ramach Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pierwszy numer ukazał się w 1955 r. Początkowo pismo wychodziło nieregularnie. Później, pod redakcją prof. Krzysztofa Baczkowskiego, zostało przekształcone w rocznik, a następnie w kwartalnik. Od 2009 czasopismo ukazuje się w sposób ciągły on-line. Pismo jest związane z Instytutem Historii UJ. W ramach „Prac Historycznych” ukazywały się również serie tematyczne: „Studia Austro-Polonica”, „Studia Polono-Danubiana et Balcanica”, „Studia Gallo-Polonica”, „Studia Germano-Polonica” i „Studia Italo-Polonica”.
Łamy pisma są otwarte dla badaczy różnych epok (od starożytności po czasy współczesne) i różnych specjalności (historia polityczna, społeczna, gospodarcza, historia nauki i kultury). Teksty są publikowane w języku polskim oraz językach kongresowych (angielskim, niemieckim, francuskim). Są wśród nich oryginalne studia naukowe, edycje źródeł historycznych, polemiki i recenzje oraz sprawozdania z najciekawszych wydarzeń naukowych. Ostatnio publikowali w „Pracach” badacze, między innymi, z Austrii, Czech, Niemiec, Rumunii, Słowacji i Stanów Zjednoczonych.
Liczba stron | 196 |
---|---|
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp VII | |
Marek Wilczyński, Wpływ Procesu Bolońskiego na sposób kształcenia nauczycieli | 189 |
Anna Bocková, Slovak Models of History Teaching since 1993 | 203 |
Mária Tonková, Civics and Civic Education in the Slovak Republic – Its Traditions and Current Situation and Model in Relation to History Teaching | 219 |
Maria Stinia, Tradycje szkolnictwa gimnazjalnego na ziemiach polskich | 243 |
Anna Glimos-Nadgórska, Miejsce nauczania historii w polskim systemie edukacyjnym XX wieku | 257 |
Agnieszka Chłosta-Sikorska, Piotr Trojański, Cele kształcenia historycznego i ich adekwatność wobec wyzwań współczesności | 281 |
Marek Białokur, Spójność i komplementarność treści nauczania historii na trzecim i czwartym etapie kształcenia. Teoria i praktyka szkolna | 293 |
Danuta Konieczka-Śliwińska, Edukacja regionalna wobec wyzwań przyszłości. Modernizacja treści w świetle najnowszych podstaw programowych | 309 |
Marek Ferenc, Refleksje nad merytoryczną zawartością podręczników szkolnych do historii nowożytnej | 329 |
Karol Sanojca, Środki dydaktyczne a kształtowanie umiejętności w edukacji historycznej i obywatelskiej na poziomie gimnazjalnym | 339 |
Piotr Kroll, Ocena skuteczności działań edukacyjnych w świetle praktyki szkolnej | 347 |
Henryk Palkij, Przemysław Majkut, Efekty kształcenia historycznego i obywatelskiego w świetle egzaminów zewnętrznych | 359 |
Autorzy tomu | 373 |