Relacje w organizacji

Podręcznik menedżera

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

14,67  24,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

6,15

Wypożycz na 24h i opłać sms-em.
Brak wydruku.

14,6724,45

cena zawiera podatek VAT

ZAPŁAĆ SMS-EM

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 19,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Czy można opracować instrukcję obsługi człowieka? Można spróbować, ale liczba oraz złożoność mechanizmów, które wpływają na ludzkie zachowania jest olbrzymia. Nie da się ich zaprezentować w formie algorytmu. Zachowania ludzi są wypadkową czynników indywidualnych, charakteryzujących jednostkę (takich jak osobowość, temperament, system wartości, doświadczenia, etc.) oraz czynników sytuacyjnych (np. stosowanych w firmie rozwiązań organizacyjnych, zachowania przełożonego lub składu zespołu projektowego). Wyniki badań wielu socjologów, psychologów, antropologów czy specjalistów od zarządzania pozwoliły zidentyfikować i opisać wiele mechanizmów wyjaśniających zachowania ludzi w organizacji. Książka stanowi podręcznik kształtowania relacji społecznych w organizacji. Opisywane w niej mechanizmy wyjaśniające zachowania pracowników i przełożonych zostały zilustrowane przykładami płynącymi z praktyki gospodarczej. Dzięki temu zrozumienie prezentowych treści staje się proste, a sama lektura bardzo interesująca. Niniejszą publikację można polecić zarówno tym, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu ludźmi i nadal chcą pogłębiać wiedzę w tym obszarze, jak i tym, którzy dopiero stoją przed wyzwaniami menedżerskimi. Ważne jest to, że dzięki niej wszyscy zainteresowani rozwojem kompetencji kierowniczych otrzymają zbiór inspiracji i praktycznych rozwiązań opartych na solidnych naukowych podstawach i najlepszych praktykach zarządzania, wynikających z bogatych doświadczeń autorów.


Liczba stron250
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-246-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  Część 1. Relacje przełożony–podwładny    11
  
  Rozdział 1. Awans przez rekrutację wewnętrzną, czyli członek zespołu zostaje przełożonym (Inez Milopulos)    13
  Co oznacza awans przez rekrutację wewnętrzną?    15
  Jakie są możliwe reakcje zespołu?    16
  Jak rozwiązać problem oporu ze strony pracowników?    17
  Zadania dla nowego menedżera    18
  Jak pomóc menedżerowi w przystosowaniu się do nowej roli – zadania dla firmy    23
  Podsumowanie    27
  
  Rozdział 2. Sytuacje niewygodne w relacjach przełożony–podwładny (Maciej Malarski)    31
  Jak radzić sobie z postawą roszczeniową pracowników?    33
  Czy można ufać ludziom? W jaki sposób ich kontrolować, stawiać wymagania i rozliczać    36
  Czy rozwój zawodowy musi zawsze być związany z awansem? Co zrobić, kiedy awans nie jest możliwy?    39
  A jeśli trzeba zwolnić, to kiedy i jak to zrobić?    41
  Podsumowanie    45
  
  Rozdział 3. Zasady budowy systemu motywacji w organizacji, czyli jak w pełni wykorzystać siłę wynagrodzeń (Tomasz Czapla)    47
  Czym jest motywacja oraz jakie są kluczowe składowe tego zjawiska?    49
  Z czego wynika motywacyjny charakter wynagrodzeń?    52
  Jakie są najczęstsze błędne wyobrażenia o motywacji?    59
  Podsumowanie    61
  
  Część 2. Relacje w zespole    63
  
  Rozdział 4. Jednostka w grupie, grupa w jednostce, czyli jak i dlaczego inni wpływają na nasze zachowanie (Katarzyna Januszkiewicz)    65
  Dlaczego obecność innych wpływa na nasze zachowanie?    67
  Czy możemy poradzić sobie z siłą grupy?    69
  Konformista, czyli kto?    71
  Kto ulega grupie?    73
  W jakich sytuacjach ulegamy?    75
  Jakiej grupie łatwiej nie ulec?    76
  Czy jednostka może wpłynąć na grupę?    77
  Czy demokracja szkodzi organizacji?    78
  Czy wystarczy ukryć się w tłumie, by wyłączyć rozsądek?    79
  Jakie czynniki sprzyjają myśleniu grupowemu?    80
  Jak obecność innych wpływa na nasze działanie?    82
  Kiedy grupa jest wsparciem?    83
  Podsumowanie    86
  
  Rozdział 5. Rywalizacja czy współpraca, czyli jak zorganizować pracę w zespole (Ilona Świątek-Barylska)    89
  Jaka jest rola rywalizacji w zespole?    91
  Dlaczego pracownicy ze sobą rywalizują?    93
  Co się dzieje w sytuacji, gdy rywalizacja przeradza się w „wyścig szczurów”?    95
  Czy nadmierna rywalizacja skłania do odejścia z pracy?    97
  Jakie jest znaczenie współpracy w zespole?    98
  Jak budować kulturę współpracy w firmie?    98
  Czy pracując w zespole zawsze uzyskujemy dobre rezultaty?    99
  Czy wybór między rywalizacją a współpracą to forma dylematu społecznego?    103
  Jakie są determinanty wyboru: rywalizacja czy współpraca?    105
  Podsumowanie    108
  
  Rozdział 6. Coaching zespołowy czyli jak prowadzić grupę ku efektywnemu rozwiązywaniu problemów (Małgorzata Kołodziejczak, Piotr Mikosik)    111
  Coaching: czym jest a czym nie jest?    113
  Jaki wpływ na proces coachingu i jego efekty ma kultura organizacyjna?    116
  Co to jest coaching zespołowy    119
  Jak przeprowadzić proces moderowanych sesji problemowych?    121
  Podsumowanie    133
  
  Rozdział 7. Komunikacja w zespołach zadaniowych, czyli sposób na komunikację w warunkach tymczasowości (Magdalena Zalewska-Turzyńska)    135
  Czym jest zespół zadaniowy?    137
  Dlaczego heterarchia sprawdza się w zespołach zadaniowych?    137
  Na jak długo powoływać zespół?    141
  Gdzie napotkasz trudności w zarządzaniu zespołem zadaniowym?    143
  Podsumowanie    149
  
  Część 3. Relacje w różnorodności i zmienności    151
  
  Rozdział 8. Znaczenie kultury organizacyjnej w budowaniu relacji społecznych (Izabela Bednarska-Wnuk)    153
  Czym jest kultura organizacja?    155
  Jak kształtować kulturę organizacyjną?    159
  Kultura organizacyjna a relacje społeczne – wzajemne sprzężenie w organizacji?    164
  Podsumowanie    167
  
  Rozdział 9. My i oni, czyli jak wygląda świat przez kulturowe okulary (Joanna Małgorzata Michalak)    169
  Co to jest etniczna różnorodność kulturowa?    172
  Na czym polegają różnice kulturowe między ludźmi?    173
  Jakich korzyści może spodziewać się firma, która przeciwdziała dyskryminacji i stosuje w praktyce zarządzanie różnorodnością kulturową?    185
  W jaki sposób rozwijać kulturę różnorodności etnicznej w firmie?    187
  W jaki sposób rozwijać inteligencję kulturową własną i pracowników?    189
  Podsumowanie    193
  
  Rozdział 10. Zarządzanie wiekiem, zarządzanie pokoleniami – czyli jak efektywnie kierować zespołem wielopokoleniowym (Justyna Kliombka-Jarzyna, Patrycja Woszczyk)    195
  Jaka sytuacja demograficzna czeka nas w Polsce i jakie są jej skutki dla firm    197
  Jakie pokolenia są dziś obecne na rynku pracy    198
  Na jakim etapie rozwoju kariery jesteś?    203
  W jaki sposób praktycznie wykorzystać wiedzę o pokoleniach i jak dbać o rozwój na każdym etapie życia zawodowego?    205
  Jak budować kulturę zaangażowania wśród pracowników z różnych pokoleń?    209
  Podsumowanie    214
  
  Rozdział 11. Zarządzanie zmianą, czyli jak radzić sobie ze zmianą z perspektywy organizacji i jednostki (Witold Buraczyński)    217
  Jakie jest osiem kroków wprowadzania zmiany według J. Kottera?    219
  Na czym polega SDB Change Management Programme?    223
  Czy menedżer ma prawo „nie wiedzieć” co się stanie i jaki będzie wynik?    226
  Relacje między menedżerami w procesie zmian – czyli dlaczego jedni mogą więcej od innych?    236
  Zarządzający w procesie zmiany. Czy menedżer wie więcej o zmianie niż pracownik?    240
  Czego oczekuje się od menedżera w procesie zmiany?    242
  Kto jest twórcą i hamulcowym zmiany?    246
  Podsumowanie    249
RozwińZwiń
W celu zapewnienia wysokiej jakości świadczonych przez nas usług, nasz portal internetowy wykorzystuje informacje przechowywane w przeglądarce internetowej w formie tzw. „cookies”. Poruszając się po naszej stronie internetowej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas „cookies”. Informacje o przechowywaniu „cookies”, warunkach ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do nich znajdują się w Regulaminie.

Nie pokazuj więcej tego powiadomienia