Analiza fundamentalna

Standing finansowy i wycena przedsiębiorstwa

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

17,06  22,45

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,45 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,37 zł  


17,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja poświęcona jest analizie fundamentalnej przedsiębiorstwa pojmowanej jako proces badania rynku kapitałowego w oparciu o dane fundamentalne pochodzące ze spółki i rynku dla potrzeb oszacowania wartości wewnętrznej akcji. Ma charakter merytoryczno-metodycznym. Główny nacisk położono w niej na problemy wykorzystania analizy finansowej oraz wyceny przedsiębiorstwa. Zaletą publikacji jest przede wszystkim układ i przejrzystość rozważań oraz dopracowanie pod względem dydaktycznym. Poszczególne części zostały domknięte ustępami aktywizującymi Czytelnika w postaci kluczowych problemów, pytań testowych oraz zadań do samodzielnego rozwiązania. Książka zawiera kompleksowe, a zarazem syntetyczne ujęcie najważniejszych problemów, dylematów i sposobów wyboru inwestycji kapitałowej z wykorzystaniem analizy finansowej, będącej kondensatem wiedzy na temat badania kondycji finansowej organizacji gospodarczych w formule najczęściej prezentowanej w literaturze przedmiotu i stosowanej w praktyce. Ma dużą wartość naukową i dydaktyczną, stanowiąc bazę wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także porządkując i wzbogacając wiedzę przedstawicieli praktyki gospodarczej oraz początkujących inwestorów, poszukujących podstawowych rozwiązań w zakresie przeprowadzania analizy finansowej i wyceny przedsiębiorstwa.


Rok wydania2016
Liczba stron200
KategoriaFinanse i bankowość
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-147-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    7
  
  Rozdział I. Istota analizy fundamentalnej    11
  1. Istota i zakres analizy fundamentalnej    11
  2. Źródła informacyjne analizy fundamentalnej    19
  3. Problemy    34
  4. Pytania testowe    34
  
  Rozdział II. Analiza finansowa przedsiębiorstwa    35
  1. Analiza finansowa – istota i rodzaje oceny kondycji finansowej    35
  2. Analiza podstawowych sprawozdań finansowych przedsiębiorstwa    42
  2.1. Analiza bilansu    42
  2.2. Analiza rachunku zysków i strat    58
  2.3. Analiza rachunku przepływów pieniężnych    69
  3. Analiza wskaźnikowa przedsiębiorstwa    76
  3.1. Wskaźniki płynności finansowej    78
  3.2. Wskaźniki zadłużenia    93
  3.3. Wskaźniki sprawności działania    97
  3.4. Wskaźniki rentowności    99
  3.5. Wskaźniki rynkowe    107
  4. Problemy    120
  5. Pytania testowe    121
  6. Zadania do samodzielnego rozwiązania    122
  
  Rozdział III. Wycena przedsiębiorstwa     125
  1. Istota wyceny przedsiębiorstwa    125
  2. Koszt kapitału przedsiębiorstwa    129
  3. Metody wyceny przedsiębiorstwa    152
  3.1. Metody majątkowe    154
  3.2. Metody dochodowe    159
  3.2.1. Wolne przepływy pieniężne jako determinanta wyceny przedsiębiorstwa    159
  3.2.2. Charakterystyka metod dochodowych    166
  3.3. Metody mieszane    170
  3.4. Metody porównawcze (rynkowe)    172
  4. Problemy    175
  5. Pytania testowe    176
  6. Zadania do samodzielnego rozwiązania    177
  
  Zakończenie    181
  Bibliografia    185
  Spis tabel    195
  Spis rysunków    197
  Odpowiedzi do pytań testowych    199
RozwińZwiń