POLECAMY
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Publikacja poświęcona jest analizie fundamentalnej przedsiębiorstwa pojmowanej jako proces badania rynku kapitałowego w oparciu o dane fundamentalne pochodzące ze spółki i rynku dla potrzeb oszacowania wartości wewnętrznej akcji. Ma charakter merytoryczno-metodycznym. Główny nacisk położono w niej na problemy wykorzystania analizy finansowej oraz wyceny przedsiębiorstwa. Zaletą publikacji jest przede wszystkim układ i przejrzystość rozważań oraz dopracowanie pod względem dydaktycznym. Poszczególne części zostały domknięte ustępami aktywizującymi Czytelnika w postaci kluczowych problemów, pytań testowych oraz zadań do samodzielnego rozwiązania. Książka zawiera kompleksowe, a zarazem syntetyczne ujęcie najważniejszych problemów, dylematów i sposobów wyboru inwestycji kapitałowej z wykorzystaniem analizy finansowej, będącej kondensatem wiedzy na temat badania kondycji finansowej organizacji gospodarczych w formule najczęściej prezentowanej w literaturze przedmiotu i stosowanej w praktyce. Ma dużą wartość naukową i dydaktyczną, stanowiąc bazę wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także porządkując i wzbogacając wiedzę przedstawicieli praktyki gospodarczej oraz początkujących inwestorów, poszukujących podstawowych rozwiązań w zakresie przeprowadzania analizy finansowej i wyceny przedsiębiorstwa.
Rok wydania | 2016 |
---|---|
Liczba stron | 200 |
Kategoria | Finanse i bankowość |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-8088-147-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Rozdział I. Istota analizy fundamentalnej | 11 |
1. Istota i zakres analizy fundamentalnej | 11 |
2. Źródła informacyjne analizy fundamentalnej | 19 |
3. Problemy | 34 |
4. Pytania testowe | 34 |
Rozdział II. Analiza finansowa przedsiębiorstwa | 35 |
1. Analiza finansowa – istota i rodzaje oceny kondycji finansowej | 35 |
2. Analiza podstawowych sprawozdań finansowych przedsiębiorstwa | 42 |
2.1. Analiza bilansu | 42 |
2.2. Analiza rachunku zysków i strat | 58 |
2.3. Analiza rachunku przepływów pieniężnych | 69 |
3. Analiza wskaźnikowa przedsiębiorstwa | 76 |
3.1. Wskaźniki płynności finansowej | 78 |
3.2. Wskaźniki zadłużenia | 93 |
3.3. Wskaźniki sprawności działania | 97 |
3.4. Wskaźniki rentowności | 99 |
3.5. Wskaźniki rynkowe | 107 |
4. Problemy | 120 |
5. Pytania testowe | 121 |
6. Zadania do samodzielnego rozwiązania | 122 |
Rozdział III. Wycena przedsiębiorstwa | 125 |
1. Istota wyceny przedsiębiorstwa | 125 |
2. Koszt kapitału przedsiębiorstwa | 129 |
3. Metody wyceny przedsiębiorstwa | 152 |
3.1. Metody majątkowe | 154 |
3.2. Metody dochodowe | 159 |
3.2.1. Wolne przepływy pieniężne jako determinanta wyceny przedsiębiorstwa | 159 |
3.2.2. Charakterystyka metod dochodowych | 166 |
3.3. Metody mieszane | 170 |
3.4. Metody porównawcze (rynkowe) | 172 |
4. Problemy | 175 |
5. Pytania testowe | 176 |
6. Zadania do samodzielnego rozwiązania | 177 |
Zakończenie | 181 |
Bibliografia | 185 |
Spis tabel | 195 |
Spis rysunków | 197 |
Odpowiedzi do pytań testowych | 199 |