Programowanie w języku Logo

-24%

Programowanie w języku Logo

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

16,72  22,00

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 22,00 zł (-24%)

Najniższa cena z 30 dni: 14,08 zł  


16,72

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

          Programowanie w edukacyjnym języku programowania Logo wprowadza uczniów w arkana programowania strukturalnego. Jak wynika z obserwacji autora, uczniowie programujący w szkole bardzo często nie potrafią zadanie podzielić na podzadania. Programowanie jest przejawem aktywności matematycznej, a matematyka nie zawsze jest przez uczniów akceptowana.


          Praca jest adresowana przede wszystkim dla studentów studiów pedagogicznych o kierunku informatycznym. Korzystać z niej mogą tez słuchacze podyplomowych studiów nauczycielskich z informatyki oraz bezpośrednio zainteresowani uczniowie. W pracy przedstawiono podstawowe aspekty programowania w Logo, zwracając uwagę na algorytmy i estetykę procedur. Po opanowaniu proceduralnego programowania w Logo, czytelnik może zając się programowaniem obiektowym w Logo, tworząc, z użyciem wielu żółwi, animowane obrazy. Czytelnik, o ile interesuje się algorytmami, powinien kontynuować naukę programowania w języku C++, który daje bardzo duże możliwości rozwiązywania trudnych problemów, występujących w konkursach i zawodach programistycznych.


Rok wydania2009
Liczba stron142
KategoriaProgramowanie
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7850-323-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie    5
  1. Grafika żółwia    7
    1.1. Podstawowe procedury    7
    1.2. Instrukcje iteracyjne    10
    1.3. Definiowanie procedur    11
    1.4. Zastosowanie funkcji    14
    1.5. Kolorowanie    17
    1.6. Grubość pisaka    20
    1.7. Styl kreślonej linii    20
    1.8. Styl zamalowywania powierzchni    21
    1.9. Bezwzględne położenie żółwia    22
  2. Programowanie strukturalne    23
    2.1. Wprowadzenie    23
    2.2. Wirówki    28
    2.3. Przykłady    32
  3. Okręgi i łuki    39
    3.1. Okręgi    39
    3.2. Półokręgi    46
    3.3. Łuki    53
    3.4. Procedura standardowa elipsę    58
    3.5. Przykłady    60
  4. Procedury rekurencyjne    63
    4.1. Wprowadzenie    63
    4.2. Spirale    64
    4.3. Płatek Kocha    66
    4.4. Trójkąt i dywan Sierpińskiego    69
    4.5. Krzywa Peano    72
    4.6. Smok Hartera    74
    4.7. Krzywa Hilberta    76
    4.8. Drzewo binarne    78
    4.9. Drzewo Pitagorasa    80
    4.10. Paprotka    89
    4.11. Przykłady    94
  5. Obliczenia w Logo    105
    5.1. Wprowadzenie    105
    5.2. Funkcje    108
    5.3. Notacja polska    109
    5.4. Funkcje rekurencyjne    112
  6. Słowa i listy    117
    6.1. Wprowadzenie    117
    6.2. Procedury pierwotne    119
    6.3. Przykłady    125
  Podsumowanie    140
  Bibliografia    141
RozwińZwiń