POLECAMY
-24%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Programowanie w edukacyjnym języku programowania Logo wprowadza uczniów w arkana programowania strukturalnego. Jak wynika z obserwacji autora, uczniowie programujący w szkole bardzo często nie potrafią zadanie podzielić na podzadania. Programowanie jest przejawem aktywności matematycznej, a matematyka nie zawsze jest przez uczniów akceptowana.
Praca jest adresowana przede wszystkim dla studentów studiów pedagogicznych o kierunku informatycznym. Korzystać z niej mogą tez słuchacze podyplomowych studiów nauczycielskich z informatyki oraz bezpośrednio zainteresowani uczniowie. W pracy przedstawiono podstawowe aspekty programowania w Logo, zwracając uwagę na algorytmy i estetykę procedur. Po opanowaniu proceduralnego programowania w Logo, czytelnik może zając się programowaniem obiektowym w Logo, tworząc, z użyciem wielu żółwi, animowane obrazy. Czytelnik, o ile interesuje się algorytmami, powinien kontynuować naukę programowania w języku C++, który daje bardzo duże możliwości rozwiązywania trudnych problemów, występujących w konkursach i zawodach programistycznych.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 142 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Oficyna Wydawnicza IMPULS |
ISBN-13 | 978-83-7850-323-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 5 |
1. Grafika żółwia | 7 |
1.1. Podstawowe procedury | 7 |
1.2. Instrukcje iteracyjne | 10 |
1.3. Definiowanie procedur | 11 |
1.4. Zastosowanie funkcji | 14 |
1.5. Kolorowanie | 17 |
1.6. Grubość pisaka | 20 |
1.7. Styl kreślonej linii | 20 |
1.8. Styl zamalowywania powierzchni | 21 |
1.9. Bezwzględne położenie żółwia | 22 |
2. Programowanie strukturalne | 23 |
2.1. Wprowadzenie | 23 |
2.2. Wirówki | 28 |
2.3. Przykłady | 32 |
3. Okręgi i łuki | 39 |
3.1. Okręgi | 39 |
3.2. Półokręgi | 46 |
3.3. Łuki | 53 |
3.4. Procedura standardowa elipsę | 58 |
3.5. Przykłady | 60 |
4. Procedury rekurencyjne | 63 |
4.1. Wprowadzenie | 63 |
4.2. Spirale | 64 |
4.3. Płatek Kocha | 66 |
4.4. Trójkąt i dywan Sierpińskiego | 69 |
4.5. Krzywa Peano | 72 |
4.6. Smok Hartera | 74 |
4.7. Krzywa Hilberta | 76 |
4.8. Drzewo binarne | 78 |
4.9. Drzewo Pitagorasa | 80 |
4.10. Paprotka | 89 |
4.11. Przykłady | 94 |
5. Obliczenia w Logo | 105 |
5.1. Wprowadzenie | 105 |
5.2. Funkcje | 108 |
5.3. Notacja polska | 109 |
5.4. Funkcje rekurencyjne | 112 |
6. Słowa i listy | 117 |
6.1. Wprowadzenie | 117 |
6.2. Procedury pierwotne | 119 |
6.3. Przykłady | 125 |
Podsumowanie | 140 |
Bibliografia | 141 |